הקראים

לאור כל מה שנכתב על הקראים באתר זה

רוצה אני לדעת האם הקראים נחשבים לחלק בלתי נפרד מעם ישראל או לא?

למרות שהם ממשיכים באמונתם ובמסורת שקיבלו מאבותיהם,מקימים את המועדים לפי אפשרות הראיה

של הירח,אינם מניחים תפילין

אינם קובעים מזוזות ואם הם עושים זאת זה רק בגלל כבוד לרבנים שמאמינים בכך,אינם משתמשים עם פלטה בשבת,אין להם תשמיש המיטה בשבת ויום טוב,ועוד הלכות ומיצוות הלקוחות מהתורה.

האם הם יהודים לכל דבר ולמי הסמכות לקבוע זאת

ומה היה קורה אם המצב היה הפוך שהקראים היו רוב בעם והרבניים היו מיעוט.

והאם לא הגיע הזמן להסיר את המחיצות בעם ישראל

ולתת לכל קהילה וקהילה לנהוג בהתאם למסורת אבותם ולבחור בדרך שיחליטו ללכת בה

עד שיבוא מורה צדק לעם ישראל וכך אולי נקרב את הגאולה בימינו אנו אמן.

תוכן התשובה:

בס"ד

שלום לך

אתה צודק שעיקר המידה היא תמיד לקרב, וללמד זכות ולמצוא את המשותף.

אולם לא בכל מצב ולא בכל מחיר, אברהם אבינו המקרב הגדול שאהלו פתוח לרווחה, הרחיק את לוט: "היפרד נא מעליי". ויהושפט נענש כאשר קרב אליו את מלכי ישראל הרשעים, והמשנה המפורשת באבות: "הרחק משכן רע ואל תתחבר לרשע", ובאבות דרבי נתן הוסיף "ואפילו לקרבו לתורה".

כלומר יש לקרב ויש מי שאין מקרבים. הקראים אינם עוד שיטה ביהדות, הם שיטה שאינה עולה כשיטה בתוכינו, מפני שהם מקעקעים את כל יסוד תורה שבעל פה, ואותם אין מקרבים כלל.

בברכה

התשובה התקבלה מצוות רבני ישיבת ההסדר כרמיאל,
כב באייר התשע
,
06 במאי, 2010
לקריאה נוספת
עוד אין תגובות, היו הראשונים להגיב!
כתבו תגובה
המשך באמצעות
שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון
יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

ד"ר שרון אלרעי צילום: משרד הבריאות

מחליפה לסיגל סדצקי: ד"ר שרון אלרעי

קרא עוד