סגור

המוסלמים הם עובדי עבודה זרה

ברצוני לשאול משהו שאני חושב עליו כבר כמה ימים אך לא מוצא תשובה:

כבוד הרב לפי התורה מי שאינו חלק מעם ישראל ואנו יהודי הוא עובד עבודת אלילים ודבר זה הוא חטא חמור מאוד אבל יש משהו שלא מובן לי

למה המוסלמים נקראים עובדי עבודת אלילים למרות שהם מאמינים באותו האל שלנו והנביא שלהם לא עלה לדרגה של אלוהות כמו הנצרות שזהו עבודת אלילים מובהקת אבל יצא לי לדבר עם מוסלמי והוא אמר לי שהם מאמינים בדיוק באותו אל כמו שלנו והם גם לא אוכלים חזיר ויש להם הרבה מאוד מהדת שלנו לא כמו הנצרות שמאמינים בישו ובמריה וכל הדברים שלהם (אנני בקיע בכך)המוסלמים רק במוחמד ולא סוגדים לו או משהו כזה אז אנני מבין למה הם נקראים עובדי אלילים וגם במסגדים שלהם אסור להם לשים תמונות ופסלים בדיוק כמו אצלנו.

תודה דוד.

תוכן התשובה:

ב"ה



ברכה ושלום.


ראשית דע לך כי השם ברא את כל אומות העולם וגם להם יש מקום ותפקיד בעולם. בדיוק כמו שלכל איבר בגוף יש תפקיד.
דבר שני, האיסלם זה לא עבודה זרה.
כך כותב ברמב"ם בתשובתו ולכן מותר להכנס למסגד התפלל תפילת מנחה ועיניך הרואות שיש בתי כנסת שהם גם מסגדים כגון מערת המכפלה.
לעומת זאת זרמים מסויימים בנצרות מוגדרים כעבודה זרה ולכן אסור להכנס לכנסיה ואךפילו לא לעמוד בחצר שלה.



בברכה,


עוזיאל

התשובה התקבלה מהרב עוזיאל אליהו, רב המועצה האזורית משגב
כג בכסלו התשסה
,
06 בדצמבר, 2004
לקריאה נוספת
06.12.2004

1. הנימוק של הרמב''ם כפי שלמדתי (מיכל)

אם ירשה לי הרב להוסיף את הנימוק של הרמב"ם(שלמדנו בשיעור שו''ת) לכך שהישמעאלים אינם עובדי עבודה זרה.
אומר הרמב''ם שהעבודה הזרה כבר נכרתה מפיהם ומלבם וכי ליבם ומחשבתם
לייחוד האל ולכן אינם עובדי עבודה זרה.
תגובת הרב



שו"ת הרמב"ם סימן תמח ד"ה (לר' עובדיה

תשובה אלו הישמעאלים אינם עובדי ע"ז כלל, וכבר נכרתה מפיהם ומלבם והם מיחדים לאל יתע' יחוד כראוי יחוד שאין בו דופי ולא מפני שהם משקרים עלינו ומכזבים ואומ' שאנו אומרים שיש לאל יתעלה בן נכזב כך אנחנו עליהם ונאמר שהם עובדי ע"ז. התורה העידה עליהם +תה' קמ"ד ח' וי"א+ אשר פיהם דבר שוא וימינם ימין שקר. והיא העידה עלינו +צפנ' ג' י"ג+ שארית ישראל לא יעשו עולה ולא ידברו כזב ולא ימצא בפיהם לשון תרמית. ואם יאמר אדם שהבית שהם מקלסין אותו בית ע"ז הוא וע"ז צפונה בתוכו שהיו עובדין אותה אבותיהם +באותו הבית (כי"נ [כי"מ])+ מה בכך. אלו המשתחוים כנגדו היום אין לבם אלא לשמים. וכבר פירשו רז"ל בסנהדרין +דף ס"א ב'+ שאם השתחוה אדם לבית ע"ז [והוא] סבור שהוא בית הכנסת הרי לבו מסור לשמים. וכן אלו הישמעאלים היום כולם טף ונשים נכרתה ע"ז מפיהם וטעותם וטפשותם בדברים אחרים היא שאי אפשר לאומרו בכתב מפני פושעי ורשעי ישראל, אבל ביחוד השם יתעלה אין להם טעות כלל ובאמת שהיה לישמעאלים מקודם באותם המקומות שלשה מיני ע"ז פעור ומרקוליס וכמוש, והם עצמם מודים בדברים אלו היום וקוראין להם שמות בלשון ערבי. פעור +עי' ה' עבודה זרה פ"ג ה"ה+ עבודתו שיפעור עצמו לפניו או שיניח ראשו ויגביה ערותו למולו כמו שאלו הישמעאלים משתחוים היום בתפלתם ומרקוליס עבודתו ברגימת האבנים וכמוש עבודתו בפריעת הראש ושלא ילבש בגד תפור ודברים אלו כולם מפורשים וידועים אצלנו +עי' גמ' ע"ז ס"ד א'+ מקודם שתעמד דת הישמעאלים, אבל הישמעאלים היום אומרים זה שנפרע ראשנו ושלא נלבש בגד תפור בתפירות הוא כדי להכנע לפני האל יתעלה ולזכור היאך יעמוד האדם מקברו, וזה שנשליך האבנים בפני השטן אנו משליכים אותם כדי לערבבו. ואחרים מפקחיהם נותנים טעם ואומרים צלמים היו שם ואנו רוגמים במקום הצלמים כלומ' שאין אנו מאמינים בצלמים שהיו שם ודרך בזיון להם אנו רוגמין אותן ואחרים אומרים מנהג הוא כללו של דבר אע"פ שעיקר הדברים יסודם לע"ז אין אדם בעולם משליך אותם האבנים ולא משתחוה לאותו המקום ולא עושה דבר מכל הדברים לשם ע"ז לא בפיו ולא בלבו אלא לבם מסור לשמים.

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

אמזון צילום: shutterstock

רשמית: אמזון מגיעה לישראל

קרא עוד