הלכות שונות

שלום לכבוד הרב

מה היא ההלכת לגבי תפילה בלי נעליים? האם זה הלכה או מנהג? כי כשאני שולחת שאלות אני לא יודעת אם יש על התשובות הסכמה כוללת או שזה לפי זרמים מסוימים.

ואם צריך להתפלל עם נעליים אז האם מותר גם רק לעמוד על הנעל אם אני יחפה ?ואם כן אז שטיח זה לא אותו דבר? סלח לי על הבלבולים פשוט אין לי מושג...

ועוד דבר, אם הייתי בשרותים וישר לאחר מכן התקלחתי אז לאחר המקלחת אני צריכה לנטול ידיים ולברך את אשר יצר?

מותר לברך או לנטול ידיים כשאני לא בצניעות אם אין אנשים לידי?

אני חיה במשפחה חילונית ואני חוזרת בתשובה. עד שבעזרת השם אני אעבור דירה אני שומרת שבת אבל אוכלת בבית ההורים אוכל שלפעמים בושל בשבת ומכיוון שאני לא רוצה לעורר מהומות בבית זה כרגע המצב ואני משלימה איתו בלב שלם ויודעת שזו מידתי עכשיו. אבל מה לגבי זה שבשבת אני מוציאה אוכל מהמקרר ואמא שלי יודעת שהאוכל קר אז בלי לשאול אותי היא מחממת לי אותו במיקרו.... האם להגיד לה לא ועד שאסתדר מבחינת פלטה פשוט לאכול אוכל קר?

תוכן התשובה:

שלום וברכה
ראשית, ברוכה הבאה. כניסה לעולם נאמנות המצוות היא מעין לימוד שפה חדשה, וככל לימוד שפה חדשה זה לוקח זמן ומאמץ, וצריך סבלנות ולדעת כי כל הזמן מתקדמים.

א. תפילה ללא נעליים: מופיע בשולחן ערוך שאין להתפלל יחפים, ויש להתייחס לכך כהלכה.
ב. הדבר נובע מהחובה שהתפילה תהיה מכובדת. על כן, עמידה על נעל אינה פותרת את הבעיה. לגבי שטיח – אפשר להקל.
ג. המקלחת לעצמה אינה מחייבת ברכת אשר יצר, אך כן נטילת ידיים.
ד. מותר לברך גם אם לא לבושים בצניעות, אך לא ערומים.
ה. מה שאפשר לעשות – עושים. אם את יכולה לאכול קר בלי שהדבר יעורר מהומות – כך עדיף. אם לא – את יכולה לאכול בנתיים אוכל שמחממים לך, עד ליום בו תקימי בעהי"ת את ביתך שלך.


כל טוב

התשובה התקבלה מהרב יובל שרלו, ראש ישיבת ההסדר אורות שאול
יח בתשרי התשסח
,
30 בספטמבר, 2007
28.10.2007

1. האם כבוד הרב מוכן לתת מקור (נ)

להלכה שמותר לה לאכול את האוכל שהוריה חיממו?
תודה רבה.
תגובת הרב
הראשון הוא הגדרת האיסור כדרבנן בלבד, וראה שו"ע או"ח שיח, א. השני הוא הגדרת צורך מרובה ושעת הדחק במצב בו היא נמצאת

דווח על תגובה לא ראויה
11.01.2009

2. סעיף ד (אני)

האם הרב יוכל להסביר את תשובתו לסעיף ד?
הרי ע"פ קיצור שולחן ערוך אחד הדברים שמחייבים נטילת ידיים הוא נגיעה במקום שע"פ ההלכה צריך להיות מכוסה, ק"ו שלא ניתן להזכיר את שם ה´ כשמקום זה גלוי, גם אם אין אנשים מסביב "מלוא כל הארץ כבודו", לא?
ויותר מכך, ידוע לי שעל אשה נשואה לשים כיסוי ראש לפני שהיא רוצה לברך, אז אם ההלכה היא כך לגבי כיסוי ראש על אחת כמה וכמה שלגבי צניעות הלבוש.

אשמח לקבל תשובה בהקדם.
תגובת הרב
ראה משנה מפורשת, חלה פ"ב מ"ג

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

אחמד טיבי במליאה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

צפו: עימותים במליאה בין אחמד טיבי לגנץ ולאופיר אקוניס: "לא תחנכו אותנו"

קרא עוד