שאל את הרב

הומואים "דתיים"

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 06/07/17 16:04 יב בתמוז התשעז

שאלה

כבוד הרב ברוך אפרתי שלום וברכה,

אתמול צפיתי בחדשות, שם היה ראיון עם שני הומואים "דתיים", חובשי כיפה, המשתייכים לתנועה בשם "חברותא - הומואים דתיים". הם התנשקו בזמן הראיון, וסיפרו שאחד מהם הציע נישואין לשני והם הולכים להתחתן בטקס יהודי דתי. השאלה שלי היא - האם מותר לפי ההלכה לבצע דברים כאלו, ועוד בחסות ההלכה? קמו עליי ליברלים ואמרו - אין איסור לפי ההלכה להיות הומוסקסואל (הסטייה עצמה) אלא האיסור הוא על משכב זכר (תשמיש המיטה שלהם). זה נכון? כי אם כל הדברים הללו הם בחסות היהדות, אז מי אני שאני אשפוט? שאלה נוספת לכבוד הרב - האם "חתונה יהודית דתית" לכאלו אנשים קיימת בכלל? איזה רב יסכים לחתן ככה? זה מותר בכלל? או שמא הם לא אורתודוקסים?

תודה ותזכה למצוות

תשובה

שלום

יצר רע אינו עבירה. ביצוע תאוות היצר הרע הוא עבירה.

לכן אם הם נוגעים נגיעת חיבת אישות, וודאי אם מנשקים אחד את השני בחיבה של אישות, אזי זהו איסור גמור, לא רק מצד מה שמרן גזר שבמקום ששכיח משכב זכר יש להתרחק, אלא גם מעצם האיסור עצמו שהם מביאים לידי ביטוי תאוות איסור מתועב ע"פ התוה"ק. לכן מה שאתה מתאר הוא עבירה.

יחסי אישות בין גברים הם איסור תורה. אין חופה לכזו תועבה, ואם עשו חופה אזי אין בזה שום תוקף והם שני רווקים חוטאים.

מה שאתה מספר על דתיים ליברלים, או איש רוח חובש כיפה שיחתן כך, לצערי זה יתכן בימינו בשל ההתדרדרות הרוחנית אצל אותה קבוצה ואנשי רוחה. איננו מהם ומהמונם.

כל טוב

כתבות נוספות