סגור

הבא על פנויה

בכל סדר נשים מופיע רק פעם אחת הטעם לאיסור ביאה על פנויה והוא שיטת ר' אלעזר שדורש מהפסוק "ומלאה הארץ זימה".

אך במציאות של היום, כאשר ישנם אמצעי מניעה שמותרים על פי ההלכה (ר' פיינשטין) לכאורה יהיה מותר?

תוכן התשובה:

אינני מעוניין להיכנס לדיון בנושא.
אצטט את דברי הרמב"ם הלכות אישות פרק א' הלכה ד':
"כל הבועל אשה לשם זנות בלא קידושין לוקה מן התורה מפני שבעל קדשה". (הציטוט אינו מלא).
במיוחד בזמננו שחכמים אסרו טבילת פנויה, הרי היא בחזקת נידה שהוא איסור תורה חמור יותר מן הקודם.
אמצעי מניעה אינם נוגעים לאיסור הביאה, כי לא מדובר על ילד העתיד להיוולד אלא על הביאה עצמה.
למיטב ידיעתי אין פוסק אחד המתיר ביאה על פנויה.
ראוי שנחנך את עצמנו לא להיות משועבדים ליצרינו אלא לעשות רצון ה' בלי התחכמויות.

התשובה התקבלה מהרב דוד צוקרמן,
ב באב התשסט
,
23 ביולי, 2009
לקריאה נוספת
עוד אין תגובות, היו הראשונים להגיב!
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

קו הרקיע של דובאי. במרכז - בורג' חליפה, המבנה הגבוה בעולם צילום: shutterstock

צפו: בית הכנסת במדינה המוסלמית נחשף לראשונה

קרא עוד