סגור

האם לאהוב חילונים?

לכבוד הרב שלום רב!

בהקשר לשאלה הקודמת-ציונות.

אני מקווה שאני לא מציק יותר מדאי ומבקש מחילה על כך.

הרב אמר שלא צריך שלא צריך לינוק מהתרבות החילונית כלום.אני מסכים לכך לגמרי.

אבל השאלה כיצד אנחנו צריכים להתנהג אליהם?

כמובן שיש את "ואהבת לרעך .."

אפשר אולי ב"שמאל דוחה וימין מקרבת.?

2.ישנה בעיה גם בעצם הפעולה.

לדוגמא במעייני הישועה מניחים תפילין לאנשים

-מצווה גדולה מאוד-אין בכך ספק,אבל יש בכך שתי בעיות.

1.איך אפשר לקיים מצווה כזאת כשברחוב חוגגת הפריצות? הרי זו מצווה הבאה בעבירה!

2.לא כדאי לשבת ללמוד דף גמרא?(לבחורי ישיבות לדוגמא-הרי הם יצאו אח"כ לצבא עבודה וכו'-שישבו עכשיו וישקעו בלימוד ואח"כ יצאו!)

תודה רבה לרב וסליחה על אורך השאלה.

תוכן התשובה:

בס"ד

כתב הבן איש חי בפרשת מקץ ה:

על פי דברי האר"י ז"ל טוב לקבל עליו לאהוב כל אדם מישראל לפני התפילה. ולכן אם יש אדם מישראל בצרה - יתפלל עליו כל יום בפירוש, ועל ידי זה תכלל תפילתו בתפילות כל ישראל, ותעשה פרי למעלה. ויזהר לומר זאת בלב שלם.
הֲרֵינִי מקַבֵּל עָלַי מִצְוַת עֲשֵׂה שֶׁל: "ואָהַבְתָּ לרֵעֲךָ כָּמוֹךָ". וַהֲרֵינִי אוֹהֵב אֶת כּל אֶחָד מִבּנֵי יִשְׂרָאֵל כּנַפְשִׁי וּמְאוֹדִי.

כך מתחילים את היום. וזה לא סותר את העובדה שצריכים לשנוא את מעשיהם הרעים והטיפשים והמסוכנים..

אפילו מי שרוצח צריך לרחם עליו וגם עליו נאמר "ואהבת לרעך כמוך" אבל זה לא אומר שמוותרים לו. להפך מתוך רחמים כולאים אותו או הורגים אותו. שלא ימשיך לרצוח ולהרבות רע בעולם.

האם זה טוב לו שימשיך להסתובב ולרצוח?
לא!
אז תעצור את זה מתוך רחמים.

ולגבי השאלה האם אין בעיה של פריצות בהנחת תפילין ברחובות?
ובכן דע לך כי לראות עריות זה חמור אבל לראות אנשים מתדרדרים לפריצות זה הרבה יותר חמור. אין בעולם דבר יותר חשוב מלהחזיר יהודים בתשובה וללמדם תורה ועל זה נאמר "עת לעשות לה´ - הפרו תורתך". רק שזה צריך שיקול דעת גדול מאוד. ולכן הרבי מחב"ד אמר לתלמידיו לעשות כן ולהזהר בשמירת המחשבה. וזה עובד.
כך גם מי שמלמד תורה לאחרים ולפניו יושבים אנשים לא כל כך בצניעות - הוא מרבה תורה.

והרעיון לשבת וללמוד תורה ואחרים ישרפו בגיהנום לא כל כך נראה לי.


ובמסכת תענית דף יא/א
"תנו רבנן בזמן שישראל שרויין בצער ופירש אחד מהן באין שני מלאכי השרת שמלוין לו לאדם ומניחין לו ידיהן על ראשו ואומרים פלוני זה שפירש מן הצבור אל יראה בנחמת צבור
תניא אידך בזמן שהצבור שרוי בצער אל יאמר אדם אלך לביתי ואוכל ואשתה ושלום עליך נפשי ואם עושה כן עליו הכתוב אומר והנה ששון ושמחה הרג בקר ושחט צאן אכל בשר ושתות יין אכול ושתו כי מחר נמות מה כתיב בתריה ונגלה באזני ה´ צבאות אם יכפר העון הזה לכם עד תמתון

וכך כתוב על אלקנה אבי שמואל (רש"י קהלת פרק ה פסוק יט יט) "וראיתי במדרש זה אלקנה שמדריך את ישראל לעלות לשילה ברגלים ובדרך שמעלה אותן לשנ´ זו לא היה מעלה אותן לשנ´ האחרת כדי לפרסם הדבר ולהרגילם לפיכך יחסו הכתוב ועלה האיש ההוא מעירו".

בהצלחה

התשובה התקבלה מהרב שמואל אליהו,
כח באב התשסה
,
02 בספטמבר, 2005
לקריאה נוספת
08.09.2005

1. לא הבנתי (יפית )

דווח על תגובה לא ראויה
09.09.2005

2. לגבי לימוד התורה (זוהר)

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

טוויטר צילום: shutterstock

בטוויטר בוחנים אופציה לצנזור הודעות אישיות פוגעניות

קרא עוד