שאל את הרב

בדיקת דור ישרים

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 08/01/09 01:49 יב בטבת התשסט

שאלה

שלום,

אני יוצאת עם בחור כחודשיים והגענו לשלב בו אנחנו מדברים על נישואין בעזרת ה'.

הקשר בינינו פתוח ואין ספק כי הרגש פועל אצל שנינו.

לאחרונה הבחור שאל אותי אם עשיתי בדיקת דור ישרים (הוא עשה ואני לא), ואמר שהוא ממליץ לי לעשות, אבל אם אחליט שאינני רוצה- הוא לא יכריח אותי.

מבחינה אישית, אני חושבת שהדבר חשוב מאוד ועשוי להשפיע על חיינו, אך עם זאת מאוד קשה להתעלם מהרגשות ומהפחד מהתשובה של הבדיקה.

בהנחה שיוצאת תשובה לא טובה, האם נכון יהיה להחליט להמשיך את הקשר ולקחת את הסיכון?

הייתכן שבדיקה אחת עלולה לגמור את הקשר ו"לזרוק" את הזיווג שלי?

בכל אופן, אני מניחה שאעשה את הבדיקה בשל חשיבותה וכדי להרגיע את הבחור, אבל עדיין, כל הנושא מאוד מלחיץ אותי.

תודה רבה!

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום וברכה

רבנים רבים, ובתוכם אני, ממליצים מאוד לעשות בדיקות גנטיות לפני נישואין. זה עשוי למנוע הרבה מאוד צער, כאב, עוגמת נפש ועוד חוויות קשות מאוד מהריונות ולידות של פגמים גנטיים.
שתי אפשרויות עומדות בפניכם: הראשונה היא ללכת ל"דור ישרים" העושים מלאכת קודש. דור ישרים לא יתנו לכם אלא מידע מצומצם וחד: האם שניכם נשאים או לא. זה היתרון בדור ישרים וזה גם החיסרון שלהם.
לעומת זאת, כאשר הולכים לבדיקות גנטיות במכון גנטי רגיל מקבלים תשובה הרבה יותר רחבה, המסבירה בדיוק מה הנשאות, מה אחוז הסיכון, מה האפשרויות וכדו'. יש לזכור, כי ברמה העקרונית גם זוג נשאים יכול להינשא, לאחר שהוא מקבל הדרכה גנטית נאותה. יש לכך המון השלכות שונות, כמו לידת ילדים רק בהפריה חוץ גופית ובבדיקה גנטית, אך זה אפשרי, ועושים זאת.
לאמור: אם הולכים למכון גנטי רגיל ומקבלים ייעוץ גנטי אין זה מחייב "לזרוק" את הזיווג. זו צריכה להיות החלטה בוגרת של בני הזוג והכרעה כיצד הם רוצים לחיות את חייהם ביחד.


כל טוב, ואם את זקוקה לעוד הבהרות – אנא חזרי.
שמחינו בשמחות

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות