אכילת קודש

ב"ה

לכיפה שלום כבוד הרב דני ארגמן.

סליחה אולי לא הסברתי את שאלתי נכון

משמע מהכתוב בתו"כ שחז"ל עשו גזרה שווה וש "לא יאכל קודש" זה בקודשי הגבול

וזה קשה כי משמע שזר יכול לאכול קודש היכן שזה לא קודשי הגבול (בירושלים).

ויקרא פרק כב י

וְכָל-זָר לֹא-יאכַל קדֶשׁ תּוֹשַׁב כּהֵן וְשָׂכִיר לֹא-יאכַל קדֶשׁ

תורה תמימה

לא יאכל קודש - נאמר כאן קודש ונאמר להלן בערתי הקודש (פ' תבא), מה קודש האמור להלן בקדשי הגבול (חוץ לירושלים) איירי (מדובר) אף קודש האמור כאן בקדשי הגבול איירי תו"כ:

תודה ממשה

תוכן התשובה:

מה שאסור בגבול אסור גם בירושלים.

המדרש מסביר שקודש שנאמר בפסוק זה לא עוסק בקרבן, אלא בתרומה - שאסור לזר לאכלה. (איסור קדש-קרבן לישראל כתוב במקום אחר.)

בפרשת תבא כתוב בערתי הקדש מן הבית וברור ששם מדובר על תרומה ולא קרבן שהרי מדובר על ביעור מעשרות. א"כ קדש הכונה מתנה של גבולין.

ועושים גזירה שווה שגם בפסוק שלנו מדובר על קדשי גבול - תרומה שאסור לזר לאכלה בכל מקום גם בירושלים.

התשובה התקבלה מהרב דני ארגמן, שאלות בנושא הלכה, יעוץ זוגי ולקראת חתונה
יח בניסן התשעט
,
23 באפריל, 2019
לקריאה נוספת
עוד אין תגובות, היו הראשונים להגיב!
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

מחבלי חמאס צילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב

בכיר חמאס: "לעולם לא נפסיק לפעול נגד ישראל"

קרא עוד