אישה בוגדת אסורה, וגם בגדתי

כבוד הרב שלום רב,

אני משושלת של לויים.

נשוי כבר 13 שנים ויש לי בנות.

למען הכנות ראשית אציין כי לדאבוני הרב לא שמרתי ברית, הלכתי עם נשים אחרות בזמן שהייתי נשוי.

כיום אני עושה תשובה ונדרתי נדר לא לחטוא בחטא זה לעולם.

לאחר שיחה שהייתה לי עם אישתי, שיתפתי אותה וסיפרתי לה הכול.

מסתבר שהיא גם כן חטאה, היא סיפרה לי שהיא סטטה מדרך הישר מספר פעמים עם שלושה אנשים שונים.

למען הפירוט וסליחה על הבוטות:

2 גברים קיימה עמם מין אורלי ועם גבר אחד שכבה פעם אחת בלבד.

אני לא ראיתי את זה ואין שני עדים שיכולים להגיד זאת פרט לגברים שיודו שעשו כן.

השאלה שלי האם היא אסורה לי?

מה עלי לעשות?

אני אוהב אותה והחלטנו שנינו שאנחנו ביחד ולעולם לא סוטים עוד מדרך הישר.

אם התשובה שגם אישתי צריכה לעשות תשובה, אזי שאין סיכוי, היא ממש אנטי, אנטי והיא לא מוכנה להקשיב בכל הנוגע לדת.

אני מנסה לאט לאט לקרב אותה אך לא מצליח.

אנא ענה לי בהקדם האפשרי

תודה רבה ושוב סליחה על הבוטות במכתבי

תוכן התשובה:

שלום

מעשה שאני יודע מאחד מגדולי ישראל בדור האחרון, שאשה התקשרה אליו והתוודתה שלא שמרה אמונים לבעלה ושאלה אם הוא צריך להתגרש ממנה. הגדול ההוא נסער ואמר לה במילים אלה- "אני לא מאמין לך, את כנראה רוצה לנקום בו ולהמציא דברים", והזדרז לסיים את השיחה כדי לא לשמוע עוד פרטים.

יש חקירה גדולה בראשונים ובאחרונים אם הבעל חייב/יכול/לא יכול להאמין לאשתו. להלכה רק אם הוא מאמין לה הוא מחוייב לגרשה והיא אסורה עליו ועל הבועל. אך יש מחלוקת אם בכלל כשהוא מאמין לה בימינו זה אוסר אותה, משום שחוששים שרוצה לגרשה ולכן מאמין לה, שהרי לולי זה לא יוכל לגרשה בעל כרחה מגזירת רבנו גרשום שאין גט בעל כרחה.

לכן, בשום אופן אל תאמין לעדותה אלא תניח שהיא אומרת כך כדי להינקם בך ממה שעשית. והכי טוב להסיר את המחשבה בכלל מראשך ולא להאמין וזהו.

ואמנם מצידה יש מחלוקת אחרונים גדולה אם היא מצידה חייבת לפרוש למרות שאינה נאמנת, אך אתה אומר שהיא לא יראת השם, אם כך זה לא משמעותי לכאן.

ובאופן הכללי והמחשבתי, דע שחייתם עד עכשיו בגיהנם עלי אדמות. שהגדרת הגהנם היא חוסר באמון ובחיבור טבעי בין הצדדים כולם. חיים של פירוד ושקר, בגידה וסטיה.
כדי להנצל מהמצב הזה תחזור בתשובה גדולה, תהיה נאמן לאשתך ותתחזק עימה יחד, תבנו בית של קדושה וחיבור, אמון ויושר.

כל טוב

התשובה התקבלה מהרב ברוך אפרתי, רב קהילה באפרת ויו"ר רבני 'דרך אמונה'
טז בסיון התשעב
,
06 ביוני, 2012
לקריאה נוספת
07.06.2012

1. בירור (הי)

שלום וברכה לכבודו.

אינני מבין.

הרי יש הלכה שאומרת כי היא אסורה לבעלה ולבועלה.
מה הכוונה לא לחפש עדים וכו... הרי לחקר האמת אנו שואפים. לא כך? זה נשמע כמו נסיון לטאטא מתחת לשולחן...

מחילה אבל תורה היא וללמוד אני צריך.
בברכה .

תגובת הרב
הדין חל רק אם יש עדים או שהיא מעידה והוא מאמין לה או שיש ידיים לדבר. אם היא מעידה ויש לה סיבה לשקר כגון לנקום בו על בגידתו, הבעל יכול לבחור שלא להאמין לגמרי ואז הדין לא חל. בשמים פוסקים הלכה לפי הכרעתנו בארץ ולפי אומדן הדעת וכללי הפסיקה, ואלה הם הדברים שנכתבו כאן

דווח על תגובה לא ראויה
07.06.2012

2. הוא מאמין לה רק סולח (מומי)

איך הוא צריך עכשו לא להאמין לה ולחשוב שהיא רק רוצה להתנקם?
הוא סוס עיוור?
תגובת הרב
אמון הוא החלטה, ויש צדדים לומר שהיא משקרת ולכן יש לו אפשרות לא להאמין. אם הוא בוחר להאמין בלי ספק למרות זאת- זו בעיה ועליו לפנות לפסיקה לאחר הכירות יותר מדוקדקת עם הפרטים, לא כאן

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

הרב שמואל אליהו. קורא להישמע להנחיות צילום: אלישמע סנדמן

הרב שמואל אליהו: התפילה במניין חסרה לנו - אך זו הדרך המהודרת כעת לעבודת ה'

קרא עוד