איך לקדם חברה?

בס"ד ובהשתדלותנו

שלום, וקודם כל תודה שפיניתם מזמנכם לענות לשאלתי בפרט ובכלל לשאלותנו.

השאלה שלי היא כזאת...

יש לי חברה בכיתה, שאני רוצה לקדם אותה, מתוך ענווה, לעזור לה. בלימודים, בחברה, באישיות אבל בעיקר בלימודים. זה העיקר.

אני לא באה מתוך גאווה והתנשאות "לעזור לחלשים"...אני מקווה שזה לא נשמע ככה...

טוב, בכל אופן

איך?

איך אפשר להתחיל?

כשהמחנכת העבירה מקומות ביקשתי לשבת לידה, וכרגע אני אכן יושבת לידה.

ואני רוצה לעזור לה...כי היא חברה שלי, ואני חושבת שחבל שהיא תבזבז את כל השנים והזמן האלה...

איך אפשר להביא אותה לידי כך שהיא תצליח בלימודים?

האם קודם כל צריך להיות 'חברה שלה', להיות כמוה, להבין אותה, ממש להיות חברה שלה ואז לקדם אותה משם?

איך?...לשדל אותה ולהגיד לה כל הזמן מה לעשות?

מה לעשות?

אני מקווה שזה נשמע בסדר...

תודה רבה, ומקווה שתוכלו לענות על שאלתי בהקדם.

תוכן התשובה:

[שואלת יקרה],
שמחתי מאוד לקרוא את הדברים שכתבת!
היוזמה היפה שלך בהחלט ראויה להערכה רבה!
יישר כוח גדול על האכפתיות , הרצון הטוב והדאגה לחברתך!!!
ריגשת אותי!
אני רואה פוטנציאל ענק בקידום שנעשה באופן הזה.
הן בכיתות בהם לימדתי בעבר ובכיתות בהן אני מלמדת כיום-השתדלתי מאוד ואני משתדלת לטפח חיבורים מהסוג הזה. וכ"כ משמח אותי לקרוא שאת יוזמת מצידך דבר נפלא שכזה-תבורכי!!

באחד מקורסי ההוראה בהם השתתפתי- הוצג בפנינו בי"ס שבו חיברו תלמידים חזקים לתלמידים הזקוקים לתמיכה
והתוצאות היו טובות מאוד!!
איך אפשר להתחיל??
אני חושבת שכבר התחלת!! עצם הרעיון לשבת לידה הוא כבר התחלה מבורכת.
מכאן כדאי פשוט לזרום עם הדברים- אם את מרגישה שנחמד לכן ביחד זה הזמן להציע לה ללמוד ביחד למבחן, להכין ביחד עבודות שיעורי בית ,כשמקבלים משימה בקבוצות להיות איתה.
וחשוב מאוד שאפילו שאת יותר שולטת בחומר- תגרמי לה להרגיש שכיף לך ללמוד איתה!!
שהלימוד הזה ביחד חשוב לך, ומוסיף לך!
בני אדם מטבעם, אינם נהנים להרגיש שהם זקוקים לעזרה, פעמים רבות אנשים שכ"כ זקוקים לעזרה -נמנעים מלבקשה-עקב אי-נעימות שהם חשים.
וכאן מגיע החיבור למקרה שלכן- ביכולתך לעשות עם חברתך חסד עצום!!!
בכך שתמנעי ממנה את אותה תחושה שהיא זו שכ"כ זקוקה לך. ע"י כך שהיא תחוש שאת נהנית לא פחות ממנה מהלימוד המשותף שלכן היא תרגיש נעים יותר עם עצמה ואיתך וגם תתקדם יותר.
ויש סיבות שעשויות לך להרגיש שכדאי לקיים את המפגשים האלו מלבד המצווה הגדולה שאת מקיימת.
כשמלמדים מישהו אחר יודעים את החומר טוב יותר בסופו של דבר, ובכלל ייתכן מאוד שיהיה לך מאוד נעים לבלות בחברתה באותו זמן.
ומהתיאורים שלך ניכר שאת באה מתוך גישה נכונה ומתאימה!!
חשוב שלאורך הזמן תמשיכי להישאר חברה שלה . שהיא תראה בך חברה שלה ולא עוד מורה.את יכולה להמליץ לה אייך להתארגן-אך לא באופן שיגרום לה להרגיש שאת קובעת לה מה לעשות.
למשל את יכולה להגיד שנראה לך שאת הולכת ללמוד למבחן במתמטיקה ארבעה ימים/לשאול אותה כמה זמן נראה [לה] שכדאי [לך] ללמוד -
ומכאן היא כבר תבין שכדאי להתארגן למבחן הזה...
ואם תבחרי באפשרות השניה הנ"ל (זו ששואלת אותה בקשר אלייך) , ותשדרי שבאמת חשובה לך חוות דעתה זה וודאי ישפר את הרגשתה.
וכדאי שגם תמצאו דברים שכיף לכן לעשות יחד-שאינם קשורים רק בלימודים- התנדבויות/תנועת נוער/טיולים וכו'
כדי לגרום לה (וגם לך)
נוח יותר ביחד.

וזכרי ש"לא עליך המלאכה לגמור"
את עושה חסד נפלא אך אין עלייך להרגיש שאת חייבת להביאה לקידום מקסימלי בכל.
מה שתוכלי להספיק לעשות יהיה מבורך!!
אני מאחלת לך, מכל הלב, שתזכי להמשיך לעשות כאלו דברים נפלאים!!
שתצליחי במשימה היפה והחשובה שלקחת על עצמך,ובכלל
אם תרצי הרחבה בתשובה, או לשאול שאלות נוספות את מוזמנת בשמחה!!!
אשמח לשמוע אייך העניינים התקדמו!!
עשי חיל בכל,
ושהשי"ת יהיה בעזרך תמיד!!
אלישבע

elisheva77@gmail.com

התשובה התקבלה מחברים מקשיבים,
יז בטבת התשסז
,
07 בינואר, 2007
עוד אין תגובות, היו הראשונים להגיב!
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

ראש הממשלה נתניהו צילום: פלאש 90. הדס פרוש

נתניהו יוביל עצרת חירום נגד ממשלת מיעוט

קרא עוד