מבחן דרכים - יונדאי I20 החדשה

יונדאי I20 עברה מתיחת פנים משמעותית הכוללת יחידת הנעה חזקה ושיפור באבזור הבטיחות – מבחן דרכים למכונית משודרגת

חדשות כיפה מוטי שטרן 30/07/19 09:30 כז בתמוז התשעט

מבחן דרכים -  יונדאי I20 החדשה
יונדאי I20 החדשה, צילום: מוטי שטרן

מחזור החיים של מכונית הוא 6-7 שנים. בדרך כלל, לאחר 3-4 שנים עוברת המכונית "מתיחת פנים" הכוללת בעיקר ליטושים קוסמטיים ושיפור באבזור כך שתיישר קו עם מתחרות צעירות ורעננות יותר.
הדור השני של יונדאי I20 משווק בארץ מ-2015 והציג שיפור ניכר בממדים, בתא הנוסעים ובאופן כללי יצר רושם של מכונית בוגרת ומהודרת יותר. יחידות ההנעה של הדור השני היו כמעט זהות לדור הקודם ומבחינה טכנולוגית עם מנוע 1,400 סמ"ק ותיבת 4 הילוכים אוטומטית – ביצועים לא היו הצד החזק שלה...
במחצית השנייה של 2018 עברה היונדאי מתיחת פנים שכללה לצד שינויים קוסמטיים, מעבר ליחידת הנעה מודרנית הכוללת מנוע טורבו משולש צילינדרים בנפח 1,000 סמ"ק ותיבת 7 הילוכים רובוטית דו מצמדית ושיפורים באבזור הנוחות, וחשוב מכך, באבזור הבטיחות.
ה-I20 החדשה הושקה בארץ כחלק מהשקת דגמי 2019 של יונדאי והיא משווקת עם יחידת ההנעה החדשה ובשתי רמות אבזור לשוק הפרטי (ועוד אחת לשוק המוסדי):

  • Prestige – 99,990 ₪

  • Supreme – 105,900 ₪ (רכב המבחן)

  • Supreme Plus – 108,900 ₪

גרסת ה- Prime מיועדת לציי רכב ומחיר המחירון של הוא 100,900 ₪ 

יונדאי I20 דור שני, לפני מתיחת הפנים ואחריה

יונדאי I20 דור שני, לפני מתיחת הפנים ואחריהצילום: מוטי שטרן

 

 

עיצוב חיצוני

מידות ה-I20 החדשה נדיבות והיא לא מנסה ואפילו משתדלת להצניע אותן. צבע רכב המבחן לפי הקטלוג הוא "כחול מטאלי", אבל נכון יותר להגדיר אותו ככחול ג'ינס והוא הולם מאוד את הרכב. בצדי הרכב השינוי הבולט ולדעתי גם היחיד הוא החישוקים הנאים והוא משמר את העיצוב המקורי עם הקורה הרחבה האחורית השחורה היוצרת "גג צף", מאחור הפנסים האחוריים הרחבים תורמים לרושם הבוגר של המכונית וגם כאן, השינוי העיקרי הוא מעבר לוחית הרישוי מתחתית הפגוש למרכז דלת תא המטען.

החזית מיישרת קו עם העיצוב הנוכחי של יונדאי עם גריל טרפזי נמוך ומסגרת תאורת LED מעל פנסי החזית. מתיחת הפנים שימרה את קווי העיצוב המקוריים וחידדה והתאימה אותו לקו העיצוב הנוכחי של יונדאי בצורה מוצלחת.

I20 מציעה מידות נדיבות ומשמרת את העיצוב הנאה

I20 מציעה מידות נדיבות ומשמרת את העיצוב הנאהצילום: מוטי שטרן

 

תא נוסעים ואבזור

בתא הנוסעים אין שינויים גדולים, המידות הנדיבות נשמרו וכמו קודם, 4 נוסעים יימצאו מרווח הולם, לחמישה יהיה קצת צפוף, אך עדיין נסבל יחסית לסופר מיני. גם תא המטען בנפח 301 ליטר הוא מהמרווחים בקטגוריה וכך מצליחה ה- I20 להיות כמעט משפחתית.

איכות תא הנוסעים שופרה וזה ניכר במיוחד בהגה מצופה העור שסופסוף נעים למגע והריפוד הצבעוני ביחד עם חלונות גדולים מבהירים את תא הנוסעים האפלולי (שריפוד התקרה הכהה בשילוב פלסטיקה שחורה לא מוסיפים לבהירות שלו).

השיפור העיקרי בה לידי ביטוי ברשימת האבזור, ובעיקר באבזור הבטיחות (אם כי בנושא זה מזכירה ה- I20 ולא לטובה את גרסת ה- GLF של יונדאי גץ שגם היא יועדה לציי רכב והתהדרה בכרית אוויר לנהג בלבד) הרלוונטית רק בגרסאות ה- Prestige, Supreme וה- Plus Supreme  וכוללת בלימת חירום אוטונומית, התראה ותיקון סטייה מנתיב ומעבר אור גבוה אוטומטי (גרסת ה- Prime מסתפקת ב- Mobileye).

אבזור הנוחות עשיר וכולל בכל הגרסאות את מערכת המולטימדיה Connected Car בהתקנה מקומית הכוללת מצלמת רוורס, חיישן תאורה וחישוקים קלים. בגרסת Prestige מתווספים לרשימה שמשות כהות, חיישני רוורס ופנסי ערפל, גרסת ה- Supreme מוספיה בקרת שיוט (לא אדפטיבית), קיפול חשמלי למראות, חיישן גשם, בקרת אקלים חד אזורית ומראה מתכהה נגד סנוור. ההבדל בין גרסת ה- Supreme ל- Supreme Plus הוא צביעה דו גונית לגג ולמרכב.

איכות תא הנוסעים שופרה ורשימת אבזור הבטיחות והנוחות עשירה

איכות תא הנוסעים שופרה ורשימת אבזור הבטיחות והנוחות עשירהצילום: מוטי שטרן

 

 

יוצאים לדרך

עם יחידת ההנעה המיושנת הרגישה ה-I20 חלשה בעיקר מחוץ לעיר. בזכות יחידת ההנעה החדשה מציעה את אותו הספק של 100 כ"ס אך עם תוספת של 25% מומנט – 17.5 קג"מ ותיבת 7 הילוכים דו מצמדית המסייעת למצות את כוח המנוע – השיפור מורגש מיד.

המנוע משולש הצילינדרים אינו רועד גם בסיבובי סרק ומפיק רעש נחמד וספורטיבי. ממכונית עצלה הפכה היונדאי למכונית זריזה ומהירה כזו שנעים לגמוע בה מרחקים ארוכים. תיבת ההילוכים קצת הססנית ביציאה מהמקום, אך בזמן נסיעה מעבירה הילוכים בזריזות ובשעת הצורך מורידה יותר מהילוך אחד ומאפשרת לבצע עקיפה באופן בטוח.

רמת הנוחות הגבוהה והנינוחה נשמרה גם לאחר מתיחת הפנים והיא נעימה לנסיעה לנהג ולנוסעים.
צריכת הדלק הממוצעת במהלך המבחן היתה טובה ןעמדה על 15 ק"מ לליטר.

 I20 מציעה ביצועים ונוחות נסיעה טובים במחיר אטרקטיבי

I20 מציעה ביצועים ונוחות נסיעה טובים במחיר אטרקטיביצילום: מוטי שטרן

 

סיכום

מתיחת הפנים של ה- I20 מתקנת את החסרונות העיקריים שלה: יחידת ההנעה המיושנת והחלשה הוחלפה ביחידת הנעה מודרנית וחזקה ואבזור הבטיחות עשיר בכל רמות האבזור (מלבד ה-  Prime המיועדת לציי רכב) ומשמרת את היתרונות העיקריים: נוחות ומרווח בתא הנוסעים והמטען.
בנוסף לכך, אבזור הנוחות שופר למרות ירידת מחיר של כ-5,000 ₪.

יונדאי I20 מייצגת את המהפכה שעברה על מכוניות הסופר מיני. בעבר, סופר מיני היתה בעלת יחידת הנעה חלשה ואבזור בטיחות ונוחות, הדור החדש של הסופר מיני מצויד ביחידות הנעה קטנות וחזקות, אבזור בטיחות ונוחות עשיר ונוחות נסיעה טובה.

עכשיו, ה-I20 היא מכונית עם ביצועים טובים, נוחות נסיעה טובה, בטיחותית, מאובזרת ואפילו זולה יותר ועם מוניטין האמינות הטוב של יונדאי מתקבלת מכונית סופר מיני אטרקטיבית. אם מציעים לכם יונדאי I20 כרכב צמוד מהעבודה – התעקשו לקבל את דגם ה- Prestige ולא את ה- Prime.

 

 

לטורים קודמים