מבחן דרכים – Camp Jeep 2019

"מבחן דרכים" הוא שמה של סדרת הכתבות בנושא רכב, אך הפעם מתאים יותר נכון לקרוא לה: "מבחן שבילים", "מבחן שטח" או "מבחן מסלול מכשולים"

חדשות כיפה מוטי שטרן 12/06/19 12:14 ט בסיון התשעט

מבחן דרכים – Camp Jeep 2019
Jeep Camp 2019, צילום: תומר פדר ומוטי שטרן

Camp Jeep הוא אירוע שעורכת חברת Jeep העולמית בשיתוף עם המפיצים ויבואנים במדינות בהן נמכרים רכבי השטח של Jeep. השנה, כמה ימים לקראת סוף השבוע שלפני שבועות ערכה חברת סמל"ת – יבואנית Jeep לראשונה בישראל Camp Jeep בחאן עין זיוון שבצפון רמת הגולן.

כרטיס הכניסה לאירוע הוא בעלות על רכב תוצרת Jeep, כל בעל Jeep יכול להירשם לאירוע ותמורת תשלום נמוך ליהנות ביחד עם בני משפחה או חברים מטיול ג'יפים בשבילי הגולן היפים, הגעה למטע דובדבנים עם הג'יפ וקטיף עצמי שלהם, ארוחות והופעות בחאן וגולת הכותרת – מעבר מסלול מכשולים שהוכן במיוחד במתחם ומאפשר לבעלי הג'יפים לחוות את יכולות השטח הגבוהות של הג'יפ בצורה מבוקרת ועם הדרכה של נבחרת אנשי השטח הטובים והמנוסים שבארץ.

היום הראשון הוקדש לנו, כתבי הרכב ואת המסלול בשטח ואת מסלול המכשולים בצענו בג'יפים מסוג Wrangler ו- Grand Cherokee. לפני היציאה לדרך סיפר דני איטליאנו, מנכ"ל חטיבת הפרימיום בקבוצת סמלת על הפקת האירוע המייצג את ערכי המותג  Jeep וציין שבתוך זמן קצר נסגרה ההרשמה לכל ימי האירוע.

אירוע Jeep Camp  הראשון בישראל

אירוע Jeep Camp  הראשון בישראלצילום: תומר פדר ומוטי שטרן

 


Jeep Wrangler

ה- Wrangler הוא רכב השטח הקשוח הקלאסי של המותג Jeep ושורשיו נטועים אי שם ברכב ששימש את צבא ארה"ב וצבאות נוספים במלחמת העולם השנייה. ה- Wrangler  מוצע עם שני סוגי מרכב: קצר עם 3 דלתות וארוך עם 5 דלתות עם מרווח גחון נדיב הנע בין 23.2 ס"מ עד 26 ס"מ (תלוי גרסה), צמיגים במידות גומי נדיבות וזוויות גישה, נטישה ובטן המאפשרות עבירות גבוהה.

יחידת ההנעה של ה- Wrangler כוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 2 ליטר בעל הספק של 272 כ"ס, מומנט נדיב של 41 קג"מ ותיבת הילוכים בת 8 מהירויות המעבירה את הכוח לכל הגלגלים כמובן. עיצוב תא הנוסעים רבוע ומשדר מאוד שטח וקשיחות, האבזור כולל מערכת מולטימדיה עם קישוריות ושיקוף לטלפון, בקרת אקלים כפולת אזורים וברכב המבחן (ספורט 3 דלתות) גם גג קשיח שניתן לפרק.

מתלי ה- Wrangler קשיחים ולכן הנסיעה היא מהפחות נוחות שפגשתי... אך כשיורדים מהכביש לשטח מאתגר – הקשיחות מתגמלת ובזכותה מעבר בשטח משובש מלווה בפחות טלטולים וזעזועים ויכולת העבירות משתפרת בגלל שהרכב פחות רוכן. טווח מחירי ה- Wrangler נע בין 299,000 ₪ עד 389,000 ₪.

Jeep Wrangler רכב השטח הקלאסי שהפך לאגדה

Jeep Wrangler רכב השטח הקלאסי שהפך לאגדהצילום: תומר פדר ומוטי שטרן

 


Jeep Grand Cherokee

ה- Grand Cherokee היה בין ראשוני רכבי הפנאי היוקרתיים שהוצגו בתחילת שנות ה-90 וכמצופה מהכיתוב Jeep המופיעה מעל גריל המחולק לשבעה חלקים אנכיים הוא מציע יכולת שטח גבוהה לצד נוחות נסיעה טובה יותר בכביש בזכות המתלים הרכים. 

יחידת ההנעה של ה- Grand Cherokee היא אמריקאית קלאסית וכוללת מנוע שישה צילינדרים בנפח 3.6 ליטר בעל הספק של 286 כ"ס ו-35.4 קג"מ מומנט. הכוח מועבר לכל ארבעת הגלגלים באמצעות תיבת 8 הילוכים.

תא הנוסעים מיועד ל-5 נוסעים והא ייהנו מאיכות חומרים טובה, מרווח עצום בשתי שורות המושבים, תא מטען ענק בנפח 800 ליטר ורשימת אבזור ארוכה. כזכור, מתלי ה- Grand Cherokee רכים וזה מצויין בנסיעה מנהלתית בכביש, אך בשטח לרכות יש מחיר, הרכב מתנדנד והנדנוד פוגע ביכולת העבירות הטובה שלו. טווח מחירי ה- Grand Cherokee נא בין 324,900 ₪ עד 435,900 ₪.

צילום: תומר פדר ומוטי שטרן

 

סיכום

ג'יפ, כמו פלאפון, פריז'ידר, טיטולים ועוד הפך למותג גנרי המסמל חיבור לטבע, הרפתקנות וחופש.
כפי שאין דבר כזה "פלאפון של סלקום", כך אין "ג'יפ טויוטה"... רק רכב המיוצר ע"י חברת Jeep ראוי להיקרא כך... באירוע Camp Jeep  הראשון בישראל היתה לי ההזדמנות לחוות את ערכי המותג Jeep בשבילי רמת הגולן היפהפיים והמאתגרים, לחצות מכשולי מים, תעלות ומכשולים טכניים אחרים. רוב בעלי כלי רכב עם הסמל Jeep לא מנצלים את מלוא יכולת העבירות הגבוהה שלו.

אם רכישת רכב שטח עם יכולת שטח אמתית עומדת על הפרק – בדקו את הדבר האמיתי ג'יפ תוצרת Jeep.

 Jeep Grand Cherokee רכב פנאי יוקרתי עם עבירות גבוהה

Jeep Grand Cherokee רכב פנאי יוקרתי עם עבירות גבוההצילום: תומר פדר ומוטי שטרן

 

לטורים קודמים

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן