"אנשים צובאים לנו על הדלתות ואין מאיפה לעזור להם"

בצל משבר הקורונה, יוסף כהן, יו"ר עמותת 'יד יפתח', מתאר בכאב את המצוקה הקשה של המשפחות הנזקקות: "מרוב שהמצב קשה אנשים אורזים לעצמם את המצרכים"

חדשות כיפה בשיתוף יד יפתח 25/03/21 15:29 יב בניסן התשפא

"אנשים צובאים לנו על הדלתות ואין מאיפה לעזור להם"
מרק לעני, צילום: shutterstock

בצל משבר הקורונה, יו"ר עמותת 'יד יפתח' יוסף כהן מתאר את גודל המצוקה שהעמותה נמצאת בה השנה: אם נצליח לעזור ל-300 משפחות זה יהיה נס", וטוען כי משרדי הממשלה לא עוזרים: "כולם עסוקים בקורונה". 

עד כמה המצב קשה? 

"תורמים שהבטיחו לתת כסף סכומים גדולים, הפסיקו לתרום. עכשיו שהגענו ממש לקניות, הם אמרו שאין להם בכלל מה לתת. גייסו כמויות קטנות של כסף, כי השנה אין תרומות. אנשים צובאים לנו על הדלתות ואין לנו מאיפה לעזור להם. המצב מאוד עגום. 

אנחנו לא יכולים לתת לנזקקים תלושים, כי אין להם דרך לקנות. מדובר בקשישים וניצולי שואה שאין להם יכולת לצאת מהבית ולקנות. בדרך כלל היינו שולחים להם את המצרכים עד הבית בעזרת מתנדבים, אך השנה קשה לאתר מתנדבים שיבואו לעזור באריזת מצרכים וחילוקה לבתים".

לכמה נזקקים אתם דואגים?  

"קרוב ל-1000 איש, תרומות הציבור יתנו לנו את היכולת לעזור להם. עד הרגע האחרון אנחנו לא מוותרים. היום, לצערנו, יש הרבה נזקקים כי רבים יצאו ממעגל העבודה, ואנחנו רוצים להגיע לכולם. חשבנו להכפיל את היעדים שלנו, אבל זה ממש בלתי אפשרי". 

לקראת החג הזה ובצל המשבר יש יותר בקשות לעזרה? 

"בטח, אנשים מתקשרים, אבל אין לנו מענה לתת להם. מרוב שהמצב קשה אנשים אורזים לעצמם את המצרכים". 

המדינה עוזרת?

"נכון לעכשיו לא. כל המשרדים עסוקים רק בקורונה ואנחנו, העמותות, צריכים להתמודד. אנחנו כבר לא מדברים על קמחא דפחסא, אני מדבר על אוכל מוכן, שחילקנו לקשישים ליומיום. גייסנו מי שאנחנו יכולים, אבל אין לנו את העזרה של הגרעינים ותנועות הנוער, שאנחנו עובדים איתם כל שנה. אנשים מפחדים לצאת מהבית, אבל אנחנו חייבים לתת מענה לכולם. אנחנו צריכים את העזרה של כולם כדי לקנות מוצרים. המטרה שלנו היא להגיע קודם לקבועים, שמקבלים כל השנה, ואז לעבור לאחרים". 

ביד יפתח יוצאים בקריאה נרגשת לציבור, ומביאים את קולם של ניצולי השואה, הקשישים ומעוטי היכולת: "אל תשאירו אותנו לבד. אנו בטוחים שגם אתם לא חשבתם שזה יקרה, אבל פתאום זה הגיע ובהפתעה גמורה- משבר הקורונה! מוסדות החינוך מוסדות ממשלתיים מסעדות בתי הקפה ובתי התמחוי סגורים, תקופה של חוסר וודאות ומה טומנת בחובה אין שום מושג. אין לנו מושג איך נביא כסף להאכיל את ילדינו.  אנו ניצולי השואה הקשישים ומשפחות מעוטי היכולת אצלנו הכל אחרת. פתאום מחוסרי כסף ומחוסרי עבודה. אנא חוסו עלינו ואל תשאירו אותנו להתבוסס בביצה הטובענית הזו". 

משפחות יקרות אלו מבקשות עזרה וסיוע בימים אלו, אנא חוסו עליהם. אנו פונים אליכם בשעה קשה זו. בכח התורה בכח החסד, בכוחכם לעזור לנו עם ישראל שנעבור תקופה זו בשלום. כולנו יחד נוכל בעזרת השם לתת להם את כל מה שהם צריכים, יחד אתכם נעזור להם לעבור את התקופה הקשה.
 
בקשה אחת מכם כנסו לדף הבית ותרום למענם, התרומות מוכרות למס לפי סעיף 46.