להיות רואה חשבון – לא מה שחשבתם

חוששים לשבת מול תוכנות עמוסות מספרים? גלו את העולם המרתק והמגוון של רואי החשבון כיום.

חדשות כיפה תוכן שיווקי 10/10/19 12:27 יא בתשרי התשפ

להיות רואה חשבון – לא מה שחשבתם
מחשבון, צילום: pexels (Pixabay)

לאורך השנים מקצוע ראיית החשבון הפך מניהול ספרי החשבונות של החברה ותכנון המיסים, לתחום מרתק ומגוון. רואי חשבון משמשים היום במגוון רחב של תפקידים בעולם הייטק, הטכנולוגיה, האסטרטגיה והנדל"ן. אם אתם שוקלים לימודי חשבונאות וחוששים לשבת מול תוכנות עמוסות מספרים – גלו את העולם המרתק והמגוון של רואי החשבון כיום.

יעוץ כלכלי

רואי חשבון רבים נפרדים מהתווית המשמימה באמצעות פתיחה של עסק ליעוץ כלכלי לחברות, ארגונים ומשפחות. היכולת לראות בבהירות את תהליך ניהול תזרים המזומנים בחברה, מאפשר להם לסייע לכל אדם בתכנון ה"ארנק הפרטי" או העסק. שילוב של ידע בתכנון מס עם ניסיון מעשי בניהול ספרים הופך את היועץ הכלכלי עם התעודה בחשבונאות לפרטנר המושלם להבראה פיננסית וניהול הון.

מקצועות ההייטק

רואי חשבון רבים נכנסים לעולם המרתק של ההייטק לא רק מהפן החשבונאי אלא גם בתכנון חדשנות, IT וניהול תהליכים אסטרטגיים. בין השאר בעל התעודה הנחשקת בחשבונאות משתתף בהחלטות על מיזוגים בין חברות, בחינת כדאיות כלכלית של מיזם ותכנון עלויות של שינויים בחברה. כמובן, שתחום זה מאפשר ליהנות מכל אותם תנאים מופלגים ומפנקים להם זוכים שאר עובדי ההייטק בחברה – כמו: רכב צמוד, ארוחות, ביטוחי מנהלים וקרנות השתלמות ותנאים נוספים.

חברי דירקטוריון

אחד מהתחומים המשיקים לתחום החשבונאות הוא חברות בדירקטוריון של ארגונים גדולים. בדרך כלל, חלק מחברי הדירקטוריון בחברות ציבוריות או ממשלתיות נדרשים להציג מיומנות וניסיון בתחום פיננסי. רואי חשבון רבים, מגיעים כבר לאחר מספר שנים של ניסיון במקצוע לצמרת הארגון ומסייעים ב"ניווט" הספינה הארגונית תוך ייצוג האינטרסים של בעלי המניות בארגון מול הנהלת החברה (המנכ"ל).

ניהול סיכונים

אחת הדרכים לקבל החלטה מושכלת בארגון היא באמצעות הבנת הסיכונים הכרוכים בכישלון. רואי החשבון שותפים בהחלטות אלה פעמים רבות ומסוגלים "לנבא" את מידת ההצלחה של שינוי אסטרטגיה בארגון. חלק מהחברות נעזרות בשירותים חיצוניים של רואי חשבון על מנת לקבל תמונת מצב אובייקטיבים ולזהות מה עשוי להיות "עקב אכילס" בעסקה גדולה עתידית שנראית טובה ומשתלמת.

ניהול ידע

מקצוע רואי החשבון השתנה וכיום יש ביקוש לבעלי ידע נוסף במספר תחומים. לדוגמה, רואי חשבון השותפים בפרויקטים של שימור הידע בארגון ויצירת מערכי הדרכה יכולים לזכות למשרות טובות יותר בתוך הארגון. לכן, ראש פתוח, הבנת תחום ניהול ידע ארגוני, יצירתיות וניסיון בצירוף לימודי חשבונאות יהפוך אתכם לעובדים מבוקשים בחברות וארגונים רבים.

ייעוץ תפעולי

תחום נוסף בו משתלבים רואי חשבון רבים הוא יעוץ תפעולי. רואה חשבון העוסק בתחום זה נדרש בהבנה של התהליכים השונים בארגון תוך ניסיון לייעלם מבחינת האספקט הכלכלי. בשורה התחתונה מנהלי התפעול לומדים לבצע את אותה פעולה תוך הקדשת משאבים נמוכים יותר.

לסיכום, תחום ראיית החשבון התפתח בצורה עצומה בעשורים האחרונים ומשיק לתחומי טכנולוגיה, תפעול וניהול רבים. הוא פותח דלתות למשרות הרמות בארגון ואף לחברות בדירקטוריון המייצג את האינטרס של בעלי המניות.