גילת בנט, זה בשבילך, החברות החדשות שאת חייבת להכיר

גילת בנט מצטרפת לשורה של נשות המנהיגים ברחבי העולם, כרעיית ראש הממשלה המיועד, צפויה לגילת בנט לפגוש לא מעט נשות המנהיגים ואף בן זוג של מנהיגה אירופאית חזקה. סקירה קצרה לקראת התפקיד הלא רשמי והכה חשוב - רעיית ראש הממשלה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 13/06/21 13:33 ג בתמוז התשפא

גילת בנט, זה בשבילך, החברות החדשות שאת חייבת להכיר
גילת בנט , צילום: אריאל זנדברג

אם לא יקרה שום דבר חריג, ממשלת ישראל ה-36 במספר צפויה להיות מושבעת בעוד שעות אחדות. בשעות הערב ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט כבר יעשה היסטוריה ויתחיל את כהונתו בתור ראש הממשלה חובש כיפה הדתי הראשון. הישג מרשים, אבל מרשים לא פחות יהיה ההישג של רעייתו גילת בנט, קונדיטורית שהפכה לא מזמן למנחת הורים וביום ראשון בערב תהפוך רשמית  גם לאשת ראש הממשלה, ותתחיל לארח ארוחות רשמיות במעון בבלפור.

כדי להקל על התפקיד המאתגר שמצריך התרועעות עם שועי עולם, וכדי לחסוך לעוזרת חיפוש בגוגל אחר נושאי שיחה בשפה זרה, ערכנו עבורה סקירה קצרה על נשות המנהיגים שהיא עתידה לפגוש במהלך הקדנציה של בעלה. עד שליהיא לפיד רעייתו של ראש הממשלה החליפי המיועד יאיר לפיד תגיע לתפוס את מקומה.

ד"ר ג'יל ביידן רעיית נשיא ארה"ב

ג

ג'יל ביידן ובעלה הנשיא גו' ביידןצילום: shutterstock

אמנם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן עדיין לא נפגש עם נתניהו, אבל יש לקוות שבנט, אולי בגלל החידוש שבו, יזכה ליחס אחר. בהנחה שהזוג הישראלי יגיע לבית הלבן ולא להיפך, גי'יל ביידן תארח את גילת בחדר הסגלגל הצהוב.  ד"ר ג'יל ביידן היא אישה אמריקאית בת 70, ממוצא איטלקי. נשואה לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן  אשר מבוגר ממנה בתשע שנים, הם נשואים קרוב ל-44 שנה והורים לשלושה ילדים. כמו גילת, גם ג'יל מתעסקת בעולמם של ילדים. היא השלימה דוקטורט בחינוך ולימדה היסטוריה ואנגלית בתיכון ובמכללה. גילת, אמנם אין לך תואר רשמי בתחום אבל אנחנו סומכים על הניסיון שצברת בתור מנחם הורים של מכון אדלר.

סופי גרגואר טרודו  רעיית ראש ממשלת קנדה

סופי גרגואר טרוד ובעלה באירוע גאווה בקנדה

סופי גרגואר טרוד ובעלה באירוע גאווה בקנדהצילום: shutterstock

צפונית לארצות הברית, גם סופי גרגואר טרודו אולי תפגוש יום אחד את גילת המושבניקית לשעבר. רעייתו של ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, בת ה-46, עסקה בפרסום ויח"צ, ואפילו עבדה כקופאית בסופר עד שנהייתה כתבת בידור ומנחת טלוויזיה. את ג'סטין בעלה הכירה עוד כשהיו ילדים במונטריאול והם התחתנו לפני 16 שנה. בנם הצעיר ביותר הוא בן 7 בלבד, ויוכל לארח חברה לדוד בנט בן ה-9 . לפי הדיווחים, משפחת בנט לא צפויה לעבור למעון הרשמי בירושלים ותמשיך לגור ברעננה. ממש כמו סופי וילדיה, שהמשיכו להתגורר במונטריאול בזמן שאב המשפחה, חבר הפרלמנט הצעיר, לן בבית מלון באוטווה כדי להיות קרוב לעבודה. טרם ידוע אילו נושאים חשובים גילת מתכוונת לקדם, אבל אם במקרה היא תרצה עצות מסופי, נוכל לעדכן כי הגברת הראשונה של קנדה פעילה בתחום בריאות הנפש, הפרעות אכילה והאגודה למלחמה בסרטן. האמת, תחרות קשה.

לטיסיה אורטיס רוקסולנו מלכת ספרד

לטיסיה אורטיס רוקסולנו מלכת ספרד

לטיסיה אורטיס רוקסולנו מלכת ספרדצילום: shutterstock

בשנת 2017 התזמורת האנדלוסית של ישראל עשתה היסטוריה והופיעה בפני המלך פליפה ורעייתו לטיסיה בארמונם שבספרד. גם הנשיא הגיע, והמלכה אירחה את נחמה המנוחה. העיתונאית ומגישת החדשות לשעבר רק בת 48, אם לשתי בנות ובת למשפחה ממוצעת שהתחתנה עם יורש עצר. סדר היום המלכותי שלה חברתי למדי, והיא מקדמת זכויות ילדים ונושאים תרבותיים. היא חובבת אופנה ידועה ושמלת הכלה שלה עוצבה בידי מנואל פרטגז. גילת, אנחנו מצפים ממך לסטייל אפילו טוב יותר.

יואכים זאואר בן זוגה של קנצלרית גרמניה

יואכים זאואר בן זוגה של מרקל

יואכים זאואר בן זוגה של מרקלצילום: shutterstock

ספק אם ניתן לומר דבר דומה על יואכים זאואר. הגרמני בן ה-72 הוא כימאי ידוע ופרופסור מן המניין באוניברסיטה העתיקה ביותר של ברלין. בשנת 1998 נישא לאנגלה, שבשנת 2005 הפכה להיות קנצלרית גרמניה. לבני הזוג אין ילדים משותפים ויואכים לא נהנה מהפרסום שבמעמד. אפילו את טקס ההשבעה של אשתו הוא ראה רק בטלוויזיה, אבל הוא מקפיד למלא את תפקידו באירוח אורחים מחו"ל. גילת, לפגישה איתו מומלץ לגייס את הידע הקונדיטורי שלך, אולי למדען שמתמחה בכימיה חישובית תהיה עצה או שניים לגבי מינונים נכונים באפייה.

בריג'ט מקרון רעיית נשיא צרפת

בריג

בריג'ט מקרון רעיית נשיא צרפת צילום: shutterstock

 נדמה שכולם מכירים את סיפור ההכרות של נפתלי וגילת. הוא היה סטודנט שהגיע להרצות, היא הייתה חיילת שארגנה הדרכות. ניכר ששניהם גאים בסיפור הרומנטי הזה, אבל כנראה שבריג'יט מקרון לא תוכל לחוש הזדהות. הצרפתייה בת ה-68 הכירה את בעלה כאשר היה תלמיד בן 15 והיא לימדה אותו ספרות בבית הספר. הם התחתנו כשהיא הייתה בת 53, והוא בן 29. לבני הזוג אין ילדים משותפים, אבל בריג'יט היא אם לשלושה ואפילו סבתא. הגברת הראשונה של צרפת נלחמת בהטרדות מיניות ומקדמת הגנה על נערות ושוויון בין המינים. גילת אמנם לא מתקרבת לפער הגילים בין הזוג, והיא צעירה מנפתלי רק בחמש שנים, אבל יש לקוות שיהיו לה עצות טובות לסבתא איך להרדים את הנכדים  למרות כל הרעש בארמון האליזה.

ראניה מלכת ירדן

ראניה מלכת ירדן

ראניה מלכת ירדןצילום: Frédéric de Villamil

בחזרה למחוזותינו, במזרח התיכון גילת תתקשה למצוא מקבילה ראויה, רצוי אחת שבעלה לא השתמש בנשק כימי נגד בני עמו. קשה, אבל לא בלתי אפשרי. גילת עינב נולדה למשפחה חילונית, נישאה לנפתלי הדתי ועם השנים התחברה לדת. היא בהחלט יכולה להזדהות עם ראניה מלכת ירדן,  שלא עוטה רעלה בעצמה אבל "תומכת בזכותן של נשים ללבוש חיג'אב, כל עוד זה מבחירתן האישית." כמו גילת, שעברה עם נפתלי לגור בניו יורק לפיתוח חברת ההייטק שלו, גם ראניה הלכה במדבר אחרי עבדאללה בעלה ועם נישואיה עברה לגור בממלכה ההאשמית. האישה שנכנסה לספר השיאים של גינס בתור המלכה הצעירה בעולם נולדה בכווית, בת להורים שהיגרו מטול כרם. היא למדה מנהל עסקים ואפילו עבדה בחברת אפל. ראניה מקפידה לפתח את תחום החינוך וההשכלה הגבוהה בירדן ואפילו מעניקה פרס שנתי על מצוינות בחינוך. גילת, תמיד תוכלי להשוויץ במחמאות שקיבלת ממבקר המסעדות בניו יורק עבור קרם הברולה שלך.

אינתיסאר עמאר רעיית נשיא מצרים

אנתסאר עאמר

אנתסאר עאמרצילום: ללא

כאשר גבי אשכנזי ערך את הביקור הרשמי הראשון זה 11 שנה של שר חוץ ישראלי בקהיר, הוא לא לקח איתו את אשתו רונית. ככל הנראה רעיית ראש הממשלה תזכה ליחס אחר. אינתיסאר עמאר, רעייתו של נשיא מצרים עבד פתח א-סיסי היא אישה צנועה, כיאה למשפחה המסורתית שממנה הגיעה היא מקפידה לעטות חיג'אב וכמו כל בנות המשפחה היא גם לא עובדת. לא הרבה ידוע על משפחת א-סיסי ועבד מקפיד לשמור על חייו הפרטיים. בתור אחת שהצהירה כי היא מפחדת שאנשים יזהו אותה ברחוב, גילת תוכל להתחבר לרצון באנונימיות.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן