מכבי עושה מהפכה בירושלים והתושבים מצביעים ברגליים

ראש מחוז ירושלים והשפלה במכבי שירותי בריאות, גידי לשץ, מספר על התמורות הדרמטיות בפעילות מכבי בירושלים ועל חדשנות השירותים

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף מכבי שרותי בריאות 26/03/19 17:31 יט באדר ב'

מכבי עושה מהפכה בירושלים והתושבים מצביעים ברגליים
צילום: יח"צ

מדי שנה מפרסם הביטוח הלאומי דו"ח שבוחן את מעבר של אזרחי ישראל בין קופות החולים. הדו''ח מציג זו השנה השלישית ברציפות כי מכבי שירותי בריאות היא השיאנית במצטרפים חדשים בכל הארץ בכלל ובירושלים בפרט.

במקביל, מספר החברים שעברו ממכבי לקופות המתחרות הוא הנמוך ביותר מבין הקופות, מה שמעיד על שביעות רצון ואמון גבוהים במיוחד בקרב חברי מכבי.

ניתן ללמוד מהדו"ח כי בעוד שמכבי בירושלים ממשיכה לשבור שיאים עם 13,242 מבוטחים חדשים בשלוש השנים האחרונות (מצטרפים בקיזוז העוזבים), הקופות מאוחדת ולאומית סיימו במאזן שלילי ואיבדו מבוטחים רבים בעיר, ובכללית נרשמה עלייה קלה בלבד.

המהפכה שחוללה מכבי בתחום שירותי הבריאות בירושלים, מורגשת בכל פינה. לאור נתוני המעבר בין הקופות שפורסמו בחודש פברואר השנה, ישבנו לשיחה עם ראש מחוז ירושלים והשפלה במכבי, גידי לשץ, אדריכל מהפכת הבריאות העירונית, כדי להבין מהו סוד ההצלחה של מכבי, מה הוביל 25,000 ירושלמים לעבור למכבי ואיך השינוי שהוא מוביל ישפיע על כל אחד מאתנו.

לשץ הוא ראש המחוז הגדול ביותר ב"מכבי שירותי בריאות" עם כ-600 אלף חברים, מעל 3,500 עובדים ותקציב שנתי של מעל 3.5 מיליארד שקלים. לפני ארבע שנים קיבל את האתגר להביא את העוצמה של מכבי שירותי בריאות אל ירושלים והסביבה.

מאז, בתוך 3 שנים הוא פתח בקצב מסחרר 20 מרפאות חדשות המאובזרות במיטב הטכנולוגיה ומאוישות במספר המומחים הגדול ביותר.

ספר לנו על המהפכה שמכבי עשתה בירושלים
"לפני שמכבי הביאה את עוצמתה לירושלים, שירותי הבריאות בעיר סבלו מסטטוס קוו. במשך שנים לא היה כאן פיתוח משמעותי בתחום ולא ניכר מאמץ מצד הקופות לשיפור השירות לטובת התושבים. אחרי שנים של קיפאון, נכנסה מכבי לתמונת הבריאות של העיר ירושלים והביאה איתה תחרות בריאה.

"תוך שלוש שנים בלבד, פתחנו 20 מרכזים רפואיים חדשים וחדישים ברחבי העיר, גייסנו מאות רופאים ומטפלים מהמובילים בתחומם, ציידנו את המרכזים במכשור ובטכנולוגיה מהמתקדמים ביותר ויישמנו מודלים רפואיים מתקדמים תוך התאמה מיוחדת לאוכלוסייה ההטרוגנית המאפיינת את ירושלים, כשהמטרה היא שכל אחד ירגיש במכבי בבית. טבענו את המונח 'מרחק העגלה' והבטחנו שבתוך 4 שנים בכל שכונה יהיה מרכז רפואי של מכבי, דבר שאנחנו קרובים מאוד למימושו המלא. הבאנו את העוצמה של מכבי לעיר על כל ההיבטים – במומחיות, במובילות ומעל הכל באנושיות".

מה הבשורה הכי מרגשת שהבאתם השנה לירושלמים?
"הקמת סניף הדגל שלנו בגבעת מרדכי. מדובר במרפאה ייחודית שנמצאת על ציר בגין המרכזי, שבה ניתנים מגוון שירותים שמיועדים להקל על החברים. שירות רופא תורן מומחה מדי יום עד 21:00, בשישי בבוקר ובמוצ"ש, שירות מומחים לרפואת משפחה, ילדים ונשים, רופאים מקצועיים נוספים, בית מרקחת צמוד שפועל כל יום עד 21:00, וכמובן המיקום המרכזי והמצוין של המרפאה המאפשר נוחות ונגישות, ולצידו שפע של חניה".

בנוסף לתפקידו כראש מחוז ירושלים והשפלה, משמש גידי לשץ כראש יחידת החדשנות לשירות ותפעול במכבי. ניצלנו את ההזדמנות לדבר איתו גם מעט על מה צופן לנו העתיד בתחום הטכנולוגיה, שירות מותאם אישית, הנגשת המערכת ועוד.

"אנו מתחילים להכניס טכנולוגיה מתקדמת שמשמשת כיום לפריצת דרך רפואית גם בתיאום השירות והתפעול במערכת הבריאות, שתפקידה להנגיש למטופלים את המערכת בצורה פשוטה , ידידותית, שקופה ומהירה יותר. טכנולוגיות שמבוססות על אוטומציה, בינה מלאכותית ועל ביג דאטה לטובת שירות יעיל ונוח. לדוגמה: קבלת טופס 17 תוך 20 דקות במקום בממוצע שלושה ימים, קבלת מידע ומענה לפניות באופן נוח וידידותי, ביטול הצורך בשימוש בכרטיס מגנטי ע"י חוויה מותאמת סלולר, מה שיקל על החבר ויהיה ידידותי יותר לסביבה. יש פיתוחים רבים נוספים מאחורי הקלעים, אך קצרה היריעה מלהכיל. אבל כשמדובר במכבי, כרגיל, יש לכם למה לצפות!".

כמה מילות סיכום?
"נמשיך לספק שירותי בריאות מעולים - הן במימד הטכנולוגי והן במימד המקצועי – וזאת ברוח הערכים של 'מכבי' מאז היווסדה - ערכים של חמלה, עזרה הדדית וסיוע רפואי אנושי. מייסדי הקופה הנחילו את זה לדורות של עובדים והם מגשימים זאת, הלכה למעשה, בפעילותם היום-יומית. זה משהו שנמצא עמוק בדנ"א של 'מכבי' מאז היווסדה ונמשיך לטפח אותו כאשר המטרה שלנו היא להבטיח כי תושבי ירושלים ייהנו משירותי רפואה מותאמים אישית, נגישים, אנושיים ומתקדמים וזאת באופן המקצועי ביותר".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן