מבחן דרכים - MG ZS

MG ZS הג'יפון הקומפקטי החדש מציע אבזור עשיר, מידות גדולות ב מחיר נמוך ומציע שיטת שיווק ייחודית ברשת – מבחן דרכים לרכב מסקרן.

חדשות כיפה מוטי שטרן 19/08/18 13:52 ח באלול התשעח

מבחן דרכים -  MG ZS
MG ZS, צילום: מוטי שטרן

איך משייכים רכב לקטגוריה? לפי מחיר? לפי אורך בסיס הגלגלים? או אולי לפי הרוחב?  לפי תצורת מרכב?

התפתחות קטגוריית רכבי ה- SUV יצרה תת קטגוריות SUV: B-SUV – ג'יפונים המבוססים על רכבי סופר מיני (רנו קפצ'ור, אופל קרוסלנד, סיטרואן C3 AirCross ועוד), C-SUV, ג'יפונים המבוססים על רכבים קומפקטיים (סקודה קארוק, אופל גרנדלנד, ניסאן קשקאי ועוד) ו-D-SUV ג'יפונים בעלי 7 מקומות (פג'ו 5008, סקודה קודיאק, ניסאן X-Trail ועוד).
האורך הכללי של ה-MG-ZS קטן בכמה ס"מ מג'יפוני C-SUV, תא המטען, הרוחב והגובה שלו אפילו גדולים מכמה מהם, אך בסיס הגלגלים שלו קטן מחלק מרכבי ה- B-SUV ומחיר הגרסה המאובזרת שלו NET UP נמוך מגרסאות הבסיס שלהם... לא פשוט לקבוע לאיזו קטגוריה שייך ה- MG-ZS!
MG – Morris Garage היה יצרן מכוניות בריטי והתפרסם בעיקר בזכות מכוניות הספורט שלו.
כמו כמעט כל תעשיית הרכב האנגלית, גם MG נקלעה לקשיים וכיום המותג שייך ליצרן הרכב היפני SAIC. יבואן MG – קבוצת לובינסקי משווקת את דגמי MG כבר מתחילת העשור.
בשנים האחרונות MG שיווקה את הסופר מיני MG3 עם תיבת הילוכים ידנית. הג'יפון ZS שהצטרף אליה לפני מספר חודשים שייך לקטגוריה הלוהטת ועם התיבה הנכונה וו פוטנציאל מכירות גבוה יותר.
ZS משווק עם יחידת הנעה אחת: מנוע טורבו בנזין בנפח ליטר משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית ושתי רמות אבזור: NET (99,999 ₪) ו- NET-UP (105,555 ₪), עבור צבע מטאלי יש להוסיף 999 ₪.
אם בשיווק עסקינן, ראשי התיבות MG התעדכנו והפכו ל- Mobile Generation – שיווק באמצעות הטלפון הסלולארי (יש גם אולם תצוגה פיזי במתחם לובינסקי בשורק) בשתי שיטות:

רכב ל- 24 שעות (איסוף והחזרה בשורק)

נהיגת התנסות של שעה (עם נהג המגיע ללקוח)

ניתן לבחור אפילו את צבע רכב המבחן...
רמת האבזור של רכב המבחן היתה NET UPובתוספת צבע מטאלי מחירו 106,554 ₪.

MG, מ- Morris Garage ל- Mobile Generation

MG, מ- Morris Garage ל- Mobile Generationצילום: מוטי שטרן

 

עיצוב חיצוני

עיצוב ה-ZS מודרני ועדכני, כיאה לרכב שטח יש לו גגון כסוף, הסף התחתון וקצוות קשתות הגלגלים עשויים מפלסטיק שחור, גם היחס בין גובה לאורך הכללי נותן תחושה של רכב גבוה וחסון.
בחזית יש דמיון רב למאזדה CX5 עם הגריל הגדול והפנסים הצרים ומאחור הוא מזכיר לי את קיה נירו בזכות הפנסים האנכיים הממוקמים גבוה ומסגרת הניקל סביב פנסי הערפל.
ברכב המבחן, גג השמש הפנוראמי תורם רבות למרה היוקרתי.

עיצוב מודרני ועדכני

עיצוב מודרני ועדכניצילום: מוטי שטרן

 

תא נוסעים ואבזור

למידות החיצוניות הנדיבות במיוחד ברוחב ובגובה השפעה חיובית על המרווח בתא הנוסעים.
במושבים הקדמיים יש שפע של מקום בכל הכיוונים וכך גם במושב האחורי (שמשום מה מצויד בשתי משענות ראש בלבד למרות שרכבים צרים ממנו כוללים שלוש משענות ראש). תא המטען גם הוא גדול ושימושי וניתן לקבע את הרצפה שלו בשני גבהים, אהבתי את הסקוצ'ים של קופסת משולש החירום המאפשרים לקבע אותה לשטיח רצפת תא המטען.
ברמת האבזור NET-UP דיפון וריפוד מושבים דמוי עור נעים למגע ותורמים לתחושה הנעימה בתא הנוסעים. איכות החומרים מפתיע לטובה עם פלסטיק גמיש ועבה בלוח השעונים, גם ההגה (המתכוונן לגובה בלבד) מצופה בעור איכותי ונעים לאחיזה. מנקישה בדופן דלת הנהג התקבלה תחושה חלולה ופחות איכותית. מערכת המולטימדיה המקורית כוללת קישוריות Apple CarPlay בלבד, תצוגה ברורה והתגובה מהירה. מערכת המולטימדיה כוללת גם מצלמת רוורס טובה.
רשימת האבזור בדגם ה-NET כוללת הגה עם 3 דרגות קשיחות (נקבעות ממשך המולטימדיה), פנסי ערפל, מולטימדיה 8 אינץ', חיישן תאורה, חישוקים קלים וגגון. רמת האבזור NET-UP כוללת בנוסף: גג שמש פנוראמי נפתח, בקרת שיוט וריפוד דמוי עור למושבים.
אבזור הבטיחות בכל רמות האבזור כולל: 6 כריות אויר ומערכת Mobileye, היעדר אבזור בטיחות אקטיבי מאוד מאכזב.

אבזור עשיר ושפע מקום אך ללא אבזור בטיחות אקטיבי

אבזור עשיר ושפע מקום אך ללא אבזור בטיחות אקטיביצילום: מוטי שטרן

 

יוצאים לדרך

יחידת ההנעה של ה-ZS כוללת מנוע טורבו בנין משולש צילינדרים בנפח ליטר בעל הספק של 111 כ"ס ו-16.3 מבית GM ותיבת 6 הילוכים פלנטרית של AISIN (AISIN מייצרת גם את תיבות ההילוכים פג'ו וסיטרואן המיובאים גם הם ע"י לובינסקי), זו יחידת הנעה מודרנית ובהחלט מפתיעה ברכב כזה.
המושבים לא כל כך נוחים, קשה לכוון אותם לזווית מדויקת ואין תמיכה מספקת לגב. רכבים עם מנועי 3 צילינדרים נוטים לרעוד במהירות סרק וסל"ד נמוך, ה-ZS לא רועד בשום מצב, אך רעשי מנוע ורעשי כביש מאוד נוכחים בתא הנוסעים.
כדי להאיץ, נדרשת לחיצה הגונה על דוושת התאוצה, גם תיבת ההילוכים ממהרת להעלות הילוך אך ניתן להתגבר על כך בהעברה למצב ספורט המשפר מאוד את ביצועי הרכב. יחידת ההנעה מבית GM נותנת אופי אמריקאי ל-ZS, שחרור נעילת הדלתות מתבצע בשני שלבים, קודם רק הנהג ולחיצה נוספת לשאר הדלתות. גם מתלי הרכב מזכירים רכב אמריקאי ומכוילים לרכות התורמת לנוחות הרכב במהירות עירונית ובזכותם מעבר על השיבושים לא פוגם בנוחות למעט פסי האטה ומפגעים קשים המלווים בחבטה. מחוץ לעיר, בכביש ישר הרכב יציב ומשרה בטחון, אך בכבישים מפותלים המתלים הרכים גורמים לו לרכון בצורה חזקה בסיבובים.
בנוסף לכך, עוצמת הבלימה חלשה ונדרשת לחיצה חזקה לצמצום מרחק הבלימה.
למזגן תפעולי מכפתורים, אך מצב מכפתורים אי אפשר לדעת את מצב המזגן בגלל שהחיווי מופיע על צג המולטימדיה. כמו כן, בזמן הנסיעה משמיע המזגן קולות יניקה בצורה מחזורית.
צריכת הדלק בנסיעה שרובה בינעירונית עמדה על 11 ק"מ לליטר.

למרות מנוע הטורבו המומנט נמוך והביצועים לא יותר ממספקים

למרות מנוע הטורבו המומנט נמוך והביצועים לא יותר ממספקיםצילום: מוטי שטרן

 

 

סיכום

MG ZS הוא הרכב הסיני (הפרטי, אלפי אוטובוסים סיניים נוסעים בארץ כבר כמה שנים) הראשון בעל פוטנציאל המשווק בארץ. המוצא הסיני עלול להרתיע, אך צריך לזכור שבלא מעט תחומים (טלפונים סלולאריים למשל) הסינים לא פחות טובים ואפילו נמצאים בצמרת.
ל-ZS יתרונות בתחום מרווח בתא הנוסעים והמטען, באבזור ובמחירו הנמוך. אבזור הבטיחות, נוחות הנסיעה הם הצד הפחות חזק. המתחרים העיקריים שלו הם סיאט ארונה וקיה סטוניק שמחירם גבוה בעד 10% ומציעים אבזור בטיחות עדיף (בקרת שיוט אדפטיבית בארונה ותיקון סטייה מנתיב בסטוניק ובלימה אוטונומית בשניהם), אך קטנים מה-ZS. לקיה גם מוניטין אמינות מוכח והארונה מציע גם ביצועים טובים יותר.
בהשוואה לג'יפון משומש, ה-ZS כמעט זהה בבטיחות ונותן שקט נפשי ואחריות של מלאה של 5 שנים או 150,000 ק"מ.
הכי פשוט להיכנס לאתר, להזמין את הרכב לנסיעת מבחן, ולהתרשם בעצמכם מה-ZS.

 

 

 

לכל מבחני הדרכים של מוטי שטרן