מבחן דרכים - השקת מאזדה 6 ו- CX3 המחודשות

מאזדה 6 ו- CX3 עברו מקצה שיפורים, סיבה מספיק טובה לטוס לאילת, לנהוג בהן למרכז, ולסקר אותן

חדשות כיפה מוטי שטרן 13/01/19 11:17 ז בשבט התשעט

מבחן דרכים - השקת מאזדה 6 ו- CX3 המחודשות
מאזדה, צילום: מוטי שטרן

תחילת שנה אזרחית היא התקופה בה מציגים יבואני הרכב את הדגמים החדשים והמחודשים שיגיעו השנה לשיווק סדיר בארץ. דלק מוטורס - יבואנית מאזדה, ערכה באילת "מתגלגלת", במסגרתה הוטסו כתבי הרכב (ובתוכם עבדיכם הנאמן) לאילת, שם חיכו לנו מאזדה 6 ו- CX3 המחודשות.

במסיבת העיתונאים תיאר שחר שמש מנכ"ל דלק מוטורס את המגמה אליה מכוונת מאזדה העולמית.
מאזדה יצרנית רכב קטנה (במונחים כלליים), הבינה שכדי לשרוד למרות שאיננה יצרנית מאסה – צריכה לכוון גבוה לכיוון רכבי הפרימיום. מאזדה לאנטיס היתה רכב פרקטי ויעיל, המעבר לשם דגם בעל ספרה אחת תחת הסיסמה "ZOOM ZOOM" היוו את תחילת הכיוון מרכב שאנשים "צריכים" לרכב שאנשים "רוצים", אך עדיין למאזדה היתה תדמית של רכב ליסינג (שאומנם מזוהה עם הייטק, אך עדיין ליסינג). כדי להתקדם לכיוון הפרימיום הציעה מאזדה כבר ב-2 הקטנה גרסת אבזור גבוהה Pure-White הכוללת פריטי אבזור שבדרך כלל מוצעים ברכבי מקטגוריות גבוהות יותר: ריפודי עור, חישוקים קלים גדולים וכדו', בנוסף הוצעה גרסת אבזור במהדורה מוגבלת ואפילו נערכה הופעה סגורה ללקוחות מאזדה 2 כנהוג בקרב לקוחות מותגי יוקרה.

מכונית מאזדה מהדור החדש מתאפיינת בכך שהיא: טכנולוגית, מעוצבת, יוקרתית, מרגשת ומהנה. הרכב הראשון של מאזדה מהדור החדש הוא הדור השני של ה- CX5 ועכשיו מצטרפות אליו הגרסאות המחודשות של מאזדה 6 ומאזדה CX3.

מכירות מכוניות מקטגוריית המשפחתיות הגדולות ("מכוניות מנהלים") הצטמצמו באופן משמעותי מהגידול בנתח השוק של רכבי הפנאי ויש יצרנים שהפסיקו לייצר מכוניות מסוג זה או הודיעו שלא יציגו דור חדש בקטגוריה.

מאזדה 6 המחודשת המתאפיינת בערכים של הדור החדש של רכבי מאזדה מציגה כבר מרמת הבסיס תא נוסעים מעוצב, אבזור עשיר ומציעה אלטרנטיבה יוקרתית לרכבי הפנאי. תוך שמירה על הערכים הישנים של הנאה מנהיגה ודינאמיות.
מאזדה CX3 היא מעין גרסה מוקטנת של האחות הגדולה CX5 ובמסגרת מתיחת הפנים קיבלה שיפור קל באבזור וגם גרסה מיוחדת Special Edition ממנה יימכרו 50 יחידות בלבד, כמוה היא דינאמית, נהנה לנהיגה ומאובזרת היטב.
אך כמו שאמר שחר שמש, הדרך הכי טובה להרגיש את איכות הרכבים היא לנהוג בהם – וכך עשינו, התחלקנו לזוגות, שובצנו לרכבים, ברכבים חיכו לנו צידניות עמוסות פינוקים (כולל כבל טעינה לטלפון) ויצאנו לדרך..

מאזדה 6 ו- CX3, לא חדשות - מחודשות

מאזדה 6 ו- CX3, לא חדשות - מחודשותצילום: מוטי שטרן

 

מאזדה 6

הדור השלישי והנוכחי של מאזדה 6 וותיק למדי, הוא הושק ב-2012 ועבר כמה מתיחות פנים, במתיחת הפנים הנוכחית שופר בעיקר אבזור הבטיחות ואיכות תא הנוסעים לצד שינויי עיצוב קלים ואבזור הנוחות.
בכל רמות האבזור יש בלימה אוטונומית עד מהירות 160 קמ"ש, בקרת שיוט אדפטיבית הפועלת גם בפקקי תנועה, בקרה, תיקון ושמירה על מרכז הנתיב.

כבר בגרסה הבסיסית Luxury יש ריפודי עור, בלם חשמלי, מערכת מולטימדיה הכוללת קישוריות Android Auto / Apple Car Play בגודל 8 אינץ' עם אפשרות ע"י ג'ויסטיק ובגרסאות האבזור הגבוהות Premium ו- Signature מתווספים פריטי אבזור נוספים כמו גג חשמלי ואיכות תא הנוסעים המשופרת כוללת בנוסף עור נאפה ושילוב עץ.

יחידת ההנעה כוללת מנועי 2 ליטר ו-2.5 ליטר עם 165 ו-195 כ"ס בהתאמה.
התחלתי את המסע מאילת בדגם Luxury עם מנוע ה- 2 ליטר ובמצפה רמון עברתי לדגם ה- Premium עם מנוע 2.5 ליטר. בשני הרכבים ריפוד פנים בהיר מוסיף הרבה לתחושת היוקה, הנהיגה בשני הדגמים דינאמית ומהנה. יחידת ההנעה הגדולה מהנה יותר, כמובן.
מחירי מאזדה 6 המחודשת:
Luxury 2 ליטר – 169,900 ₪.
Luxury 2.5 ליטר 179,900 ₪.
Premium 2.5 ליטר 189,900 ₪.
Signature 2.5 ליטר 199,900 ₪.

מאזדה 6 – יוקרתית כבר בדגם הכניסה, בטיחותית ומאובזרת

מאזדה 6 – יוקרתית כבר בדגם הכניסה, בטיחותית ומאובזרתצילום: מוטי שטרן

 

מאזדה CX3

מאזדה CX3 הושקה בעולם כבר ב-2014, אך רק לפני שנה וחצי הגיעה לארץ, ה- CX3מייצגת היטב את מאזדה מהדור החדש, היא דינאמית, מעוצבת ומהנה לנהיגה, במסגרת מתיחת הפנים היא קיבלה לצד שיפור באבזור הנוחות ושינויי עיצוב גם שיפור באבזור הבטיחות בגרסאות הבכירות: בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור רכב בשטח מת במראות הצד, בקרת סטייה מנתיב ומעבר אוטומטי בין אור דרך לאור גבוה.
ב- CX3 נהגתי בקטע קצר, אך גם היא הפגינה דינאמיות ונמרצות והיא בהחלט מהנה לנהיגה.
ה- CX3 נמכרת עם יחידת הנעה אחת: מנוע 2 ליטר בעל הספק של 156 כ"ס ב-3 רמות אבזור ורמת Special Edition בכמות יחידות מוגבלת.
מחירי ה- CX3 הם:
ZOOM – 137,000 ₪.
Sport – 142,000 ₪.
Pure White – 148,000 ₪.
Special Edition – 151,000 ₪.

מאזדה CX3  - ג

מאזדה CX3  - ג'יפון דינאמי ומהנה לנהיגהצילום: מוטי שטרן

 

ההתרשמות משני הרכבים היא ראשונית בלבד ונותנת מושג כללי עליהם, דרושה נסיעת מבחן מקיפה לחוות דעת מפורטת יותר. זו הזדמנות להודות לאנשי "דלק מוטורס" ומשרד הפרסום UNIK על הפקת האירוע המוצלח.

ניתן להתעדכן על דגמי מאזדה ועל מאזדה בכלל, בבלוג של מאזדה.

 

לכל מבחני הדרכים של מוטי שטרן, היכנסו!