איפה הכי כדאי לקנות דירה ב2019?

מתכננים לקנות דירת מגורים או דירה להשקעה? אספנו עבורכם את כל המאפיינים של שכונות המתאימות למגורים ולהשקעה ברחבי הארץ.

חדשות כיפה תוכן שיווקי 06/03/19 22:17 כט באדר א'

איפה הכי כדאי לקנות דירה ב2019?
צילום: יח"צ

רמז נוסף – ייתכן כי דווקא הנכס המתאים לכם נמצא מעבר לים. אם רכישת הדירה מתבצעת בזכות חסכונות של שנים, יש לכם מן הסתם תקציב קבוע. אך, תמיד עומדת בפניכם האפשרות לקחת משכנתא או לרכוש דירה מעבר ליד עם הלוואה בסכום נמוך יותר.

מה הסיבה שאתם קונים דירה?
לפני שאתם בוחרים היכן כדאי לרכוש את הדירה שלכם כדאי להחליט מה יהיה השימוש שתעשו בה. האם אתם מחפשים דירה למגורים בשכונה איכותית עם בתי ספר טובים, קהילה של זוגות בני גילכם ומרכזי תרבות ובילוי. אולי, אתם דווקא מעוניינים בדירה שנייה שתשמש  כהכנסה פאסיבית בתקציב החודשי. מטרת הדירה תסייע לכם להגדיר היכן כדאי לרכוש אותה. אם אתם מעוניינים בתשואה גבוהה בדירה להשקעה תרצו לרכוש דווקא בפריפריה. אם אתם מחפשים מקום לגור ועובדים באזור המרכז – כדאי לשקול לעבור קרוב יותר לאזור זה.

כמה עולה דירה?
מחירי מרבית הנכסים בישראל מתחילים היום מטווח של מיליון וחצי שקלים באזורים פחות מבוקשים ומחירים ממוצעים של שניים עד שלושה מיליוני שקלים באזורי הביקוש. קיימות גם חלופות נוספות כמו רכישה של נכסים במדינות אירופאיות ובארה"ב. נכסים אלה מוצעים במחירים נמוכים בהרבה הנעים בין מאתיים אלף שקלים לנכסים באזורים שונים בארה"ב ועד לשני מיליון שקלים באזורים מבוקשים באמריקה או בבירות האירופאיות. אם אתם רוכשים את הנכס באמצעות הלוואה לכל מטרה תוכלו להשתמש בדירה הנוכחית שלכם כבטחונות על מנת לרכוש נכס נוסף מעבר לים.

כמה חדרים אתם צריכים?
אם אתם רוכשים את הנכס על מנת להתגורר בו בעתיד הקרוב תגלו כי קיים שיקול נוסף לצד המקום בו אתם רוכשים את הנכס. כמה חדרים מוצעים לכם. משפחות עם שלושה ילדים ויותר יעדיפו דירה מרווחת הכוללת לפחות ארבעה חדרים או בית קרקע עם קומות נוספות. משפחות קטנות יותר יכולים להתגורר בדירה קטנה יותר (אם אינכם מתכוונים להרחיב את המשפחה בקרוב).

בחירת מספר החדרים משפיעה גם על המיקום. במרכז, למשל, קשה יותר למצוא דירה מרווחת הכוללת חמישה חדרים במחיר אטרקטיבי. לעומת זאת, במושבים שונים בשפלה ובשרון תוכלו לזכות לכמות גדולה יותר של חדרים בנכסים במחיר המקביל לנכסים של שניים שלושה חדרים באזורי הביקוש.

כמה רכבים יש במשפחה?
שיקול נוסף שמשפיע על בחירת המקום הנכון לרכוש נכס הוא הניידות שלכם והצורך להגיע למיקום מרוחק מדי יום. אם אתם עובדים בעיר אליה לא נוח להגיע בתחבורה ציבורית או ברכבת ואינכם מעוניינים להחזיק בשני רכבים מומלץ לעבור קרוב יותר לאותה עיר. לעומת זאת, אם יש ברשותכם שני רכבים ושהות ממושכת בפקקים אינה מטרידה את מנוחתכם, מעבר לישובים מרוחקים יותר עשוי להיות האפשרות האידיאלית עבורכם.

תרבות הפנאי שלכם
משפחות רבות בוחרות את מקום המגורים לא על בסיס שיקולים כמו מוסדות הלימוד או מקום העבודה אלא דווקא על פי הדרך בה הן מעבירות את הזמן הפנוי. חלק מרגישים כי אינם יכולים בלי האווירה האורבנית, היציאה לבתי קפה ומסעדות בשעות היום והערב, ביקור במועדונים  ועיר תוססת ללא הפסקה.

אחרים, דווקא מרגישים את הצורך לצאת לפארקים ולטיולים רגליים, לשהות על שפת הים או מחפשים את השקט הנפלא שמציעים המגורים בישובים מרוחקים מהמרכז כמו צפון הארץ או דרומה. אם אתם נמנים על המשפחות המחפשות את המרחבים, מעדיפות את הפרטיות והמרחק מהשכנים – גלו את ההזדמנויות הנפלאות המוצעות היום למשפחות העוברות לפריפריה. אם אתם נושמים חברה, אוהבים את שאון העיר ומעדיפים ללכת ברגל או באופניים ברחבי הערים השוקקות יותר – זה המקום לקנות את הבית שלכם.

לסיכום, לפני שאתם מתחילים לבדוק כמה עולה דירה, חשבו היכן המקום בו תרצו לראות עצמכם בחמש או בעשר השנים הבאות. אם רכישת הנכס מתבצעת דווקא להשקעה, כדאי לבדוק את האפשרויות השונות המוצעות לכם סביב הגלובוס. בכל מקרה, בקרוב מאד, באמצעות הלוואה על ידי אחד מהגופים הפיננסיים בארץ (אינכם מוגבלים רק לבנקים) תוכלו להגיע מהר יותר לקבלת המפתח ולהתחיל ליהנות מהמקום החדש לו תקראו בית.