אין דברים כאלה: שכונה שמארגנת תחרות "מאסטר שף"

לא מדובר כאן על שכונה רגילה, כרמי הנדיב מציעה ייחודיות שלא רואים בכל מקום. דירות ברמה גבוהה, מחירים נוחים, מיקום מצויין וכמובן קהילה תוססת וחמה שהופכת למשפחה

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/11/21 10:06 ז בכסלו התשפב

אין דברים כאלה: שכונה שמארגנת תחרות "מאסטר שף"
כרמי הנדיב, הדמיה, צילום: יחצ. כרמי הנדיב

"הגענו לשכונה לפני ארבע וחצי שנים, זה התאים לנו במיוחד בגלל המיקום הטוב, האוכלוסייה הדתית והקרבה להורים" מספרת חנה תושבת המקום. חנה ומשפחתה היו מהמצטרפים הראשונים לפרויקט החדש ומהר מאוד התאהבו במקום, והרגישו בבית. מאז השכונה רק גדלה והתפתחה והפכה למוקד שמושך אליו מאות משפחות צעירות מכל הארץ, שרוצות גם הן להיות חלק מהמקום המקסים הזה.

כרמי הנדיב נמצאת בין כפר ורבורג, קרית מלאכי ובאר טוביה. היא ממוקמת במרחק נסיעה 40 דקות מירושלים וחצי שעה מתל אביב וגוש דן, ממש לב המדינה. "בעלי עובד בכל הארץ ויש לו הרבה נסיעות, זה ממש נוח ואידיאלי, יש מכאן גישה מהירה לכביש 6 וכבישים 3 ו - 4" מספרת חנה ומוסיפה,  "אין ספק שהמיקום הוא יתרון גדול מאוד". תושבי המקום נהנים ממגוון אפשרויות תעסוקה בשל ערוצי התנועה, המיקום והתחבורה הנוחה והתדירה. תוכלו למצוא בין הדיירים הייטקיסטים שעובדים במרכז  או באינטל הסמוכה במרחק 15 דקות, רופאים, עורכי דין ובעלי מקצועות חופשיים או מורים שמלמדים בירושלים, האופציות פתוחות.

חנה ומשפחתה בכרמי הנדיב

חנה ומשפחתה בכרמי הנדיב צילום: באדיבות המצולם

ליזמי  הפרוייקט היה חזון ייחודי, אם עד עכשיו התרגלנו ליזמים שבונים את המבנים ותו לא, כאן יש לנו משהו אחר. הראייה החברתית קהילתית מאוד חשובה ליזמים  של כרמי הנדיב, לכן יחד עם ועד השכונה, תמיד יש פעילות פנאי או תוכן למען הקהילה. לדוגמא, ממש בימים אלו מתנהלת תחרות "מאסטר שף" בין דיירי הבניינים, זאת יוזמה יצירתית ומדהימה שמאפשרת היכרות עם השכנים דרך חוויה קלילה ולא שגרתית. כמובן שלפני החגים תמיד ידאגו שתורגש אווירת חג באוויר, אם זה על ידי פעילות נטיעות לט"ו בשבט, או על ידי הקמת דוכנים לילדים בפורים, או הרקדה עם להקה להקפות שניות.

"יש פה המון חברה לילדים, הכיתות מלאות ובשבתות אפשר לראות נוער וילדים הולכים בחולצות תנועה לסניף אריאל ובני עקיבא המקומיים." מספרת חנה על האווירה הצעירה. לתושבי כרמי הנדיב מוסדות חינוך מגוונים, יש הרבה גנים וממש השנה בונים את בית הספר היסודי עציון, במבנה חדש בשכונה. יחד עם הביקוש הגואה, ברור לכל שהמגמה רק תעלה ויפתחו מעונות ועוד ועוד מוסדות שיתאימו לכל הגילאים.

ישנה דאגה גדולה לרווחת התושבים, מצד היזמים, חברות ציפחה אינטרנשיונל ורוטשטיין נדל"ן שהן בעלות ניסיון עשיר וותק רב בבנית שכונות, ולאחרונה אף סיימו בשכונה בניית פארק מרשים ביותר המשתרע על הרבה דונמים למשפחות. יש מגרשי ספורט ברמה גבוהה ומתוחזקת באזור, גינות עם מתקני עץ חדישים ואקולוגים בשביל שהילדים יוכלו לרוץ ולשחק. זאת רק דוגמא אחת מיני רבות להיענות לצרכי התושבים. מרגישים שהתושבים חשובים, שיש למי לפנות ודברים טובים כל הזמן קמים ונעשים. הרזומה של שתי החברות מרשים ביותר וכולל  ייזום, תכנון, שיווק ובינוי של אלפי דירות, מרכזים מסחריים ומוסדות ציבור לרבות תכנון וביצוע התשתיות על הצד הטוב ביותר.

שכונה שהיא קהילה

שכונה שהיא קהילה צילום: יחצ. כרמי הנדיב

כל הזמן יש התרחבות של הקהילה, וחשוב לוותיקי המקום לתת למצטרפים החדשים תחושה טובה עם הגעתם. "הקהילה מאוד עוטפת ונעימה" משתפת חנה, "למשל כשמגיעות משפחות חדשות, נערוך לכבודן קידוש בבית כנסת ונדאג שהן יתארחו אצל אחת המשפחות לארוחת שבת, כדי שיכירו ויתחברו לאנשים". מבנה בית הכנסת מחולק למניין אשכנזי וספרדי כשהרחבה משותפת לכל, הדגש הוא קהילתיות, כל אחד יכול להתפלל היכן שנוח לו אבל תוך שמירה על אחדות. לכן ישנן גם תפילות משותפות ובהן מסיטים את המחיצה האקוסטית לשם כך.

לסיכום תושבי כרמי הנדיב נהנים מדירות יוקרתיות, בנייה איכותית, סביבה נעימה ומוריקה המשלבת בין יתרונות העיר והטבע, מחירים ומיקום מעולים והכי חשוב שכנות טובה. "כשאנחנו חושבים קדימה אנחנו רואים את עצמנו ממשיכים כאן, יש ריכוז של משפחות טובות דתיות ומחירים סבירים  מסכמת חנה. כרמי הנדיב רק הולכת וגדלה עם בנייה מתמדת ודאגה תמידית לתושבים.

ממשיכים לבנות ולפתח

ממשיכים לבנות ולפתח צילום: יחצ. כרמי הנדיב