בין כרמים ומעיינות: מרתון התנ"ך בבנימין ירוץ בעוד חודש

מרתון התנ"ך הבינלאומי ה-6 יתקיים בתחילת נובמבר בבנימין ויעבור באתרים קדומים והיסטוריים בהם הוזכרה אחת הריצות הראשונות בהיסטוריה האנושית. ההרשמה בעיצומה

חדשות כיפה תוכן שיווקי 24/10/21 15:59 יח בחשון התשפב

בין כרמים ומעיינות: מרתון התנ"ך בבנימין ירוץ בעוד חודש
מרוץ התנ"ך, צילום: sportphotography

"וירוץ איש-בנימין מהמערכה, ויבוא שילה ביום ההוא" (ספר שמואל א', פרק ד' פסוק י"ב).

צילום: sportphotography


מרתון התנ״ך הבינלאומי, אותו יזמו מועצה אזורית מטה בנימין ומרתון ישראל, נולד מתוך חיבור לאחת הריצות הראשונות המוזכרות בהיסטוריה האנושית, המתוארת בתחילת ספר שמואל. בסופה של המלחמה בין ישראל לפלישתים רץ "איש בנימין" משדה הקרב באבן העזר הסמוכה לראש העין, אל עיר המשכן שילה. על פי המסורת, אותו רץ היה שאול, אשר הפך לימים למלך ישראל הראשון.

צילום: sportphotography


אלפי שנים לאחר אותה ריצה תנ"כית חזר עם ישראל לארצו. לאחר מלחמת ששת הימים, מדד יוזם המכביה, יוסף יקותיאלי, את אורך המסלול מראש העין לשילה הקדומה וההפתעה הייתה עצומה: אורך המסלול ההיסטורי תאם בדיוק את מרחק המרתון המודרני – 42 קילומטרים. את היוזמה להפקת מרתון התנ"ך הבינלאומי מובילה מועצה אזורית בנימין בשיתוף חברת מרתון ישראל.

ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ: "אנו שמחים להמשיך את מסורת המרתון בבנימין בשבילי ארץ התנ"ך. השנה נקיים את המקצים מסביב לאתר המורשת שילה הקדומה, בין הכרמים שעוטפים כיום את אתר המשכן ההיסטורי. בריצה במרתון התנ"ך אפשר לנשום את אוויר הפסגות ואת ההיסטוריה של האזור עמוק לראות ולחבר בין הווה, עבר ועתיד. אני מזמין את כולם להגיע ולרוץ אתנו היסטוריה בחוויה גדולה ובלתי נשכחת".

צילום: sportphotography


עופר פדן, מנכ"ל ובעל חברת מרתון ישראל: "מרתון התנ"ך הבינלאומי מייצב עצמו כאחד הייחודיים והחשובים בישראל. סיפור האירוע מושך אליו תיירים מכל העולם, זהו גם המרתון המאתגר בישראל. השנה לראשונה יועבר לטבע ולמסלולי אבותינו שבאזור שילה, מגוון המסלולים מאפשר לכל אחד לקחת חלק ולחוות את ההיסטוריה ליום אחד".

צילום: sportphotography


השנה מתווסף ערב חוויתי מקדים וייחודי למרתון התנ"ך (יום חמישי 5.11), בשילה הקדומה עם כל המשפחה, לצלילי מוזיקת חג תנכית, קבלת אוהלי לינה לרצים ולבני המשפחה, על פי מיקום שבטי ישראל, יוגה בשקיעה מעל המשכן, מיצג אור-קולי של שילה הקדומה, סיור עששיות רגלי מודרך, ארוחת חג חגיגית, ברכות, תדריך רצים, הרצאה מעוררת השראה מפי עמית כהן ולסיום הופעה מוסיקלית ברוח האירוע, "ענבלים".

צילום: sportphotography


במרתון התנ"ך צפויים להשתתף כ-2,000 רצים ורצות, שיתמודדו עם הצבת אתגר קשוח במיוחד לרצי השטח באירוע בינלאומי מרגש של ספורט וחוויה. האירוע יתקיים ביום שישי,  5 לנובמבר 2021. זינוק ראשון 04:00.

לפרטים והרשמה לחצו כאן
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן