כפרות: אספנו עבורכם את העמותות שכדאי לתרום להם פדיון כפרות לפני החג

כולנו תורמים בכל שנה את כספי הכפרות לפני החג, אבל ריבוי העמותות וקופות הצדקה יכולים לבלבל. בחרנו את העמותות שתרצו לעזור להם, הכירו את העמותות שנבחרו

חדשות כיפה כיפה בשיתוף העמותות המשתתפות 21/09/23 12:46 ו בתשרי התשפד

כפרות: אספנו עבורכם את העמותות שכדאי לתרום להם פדיון כפרות לפני החג
תרנגול כפרות, צילום: pexels (Moon Bhuyan)

בניין הטהרה

ארגון והפצה של לימודי טהרת המשפחה ומתן סיוע לתחזוקת מקוואות
מספר שנות פעילות: 4
האם לעמותה סעיף 46א? כן

עמותת "בניין הטהרה" שמה לעצמה מטרה להפיץ את בשורת הטהרה בקרב משפחות יהודיות בכל יישובי הארץ - לטפח, לחדש ולרענן מקוואות קיימים מצפון ועד דרום, על מנת שכל אלה יעודדו לקיים את מצוות הטהרה ויספקו חוויות טבילה נעימות, אסתטיות ושלוות.

האחריות על שיפוץ מקוואות ותמיכה באחזקתם היא לא רק על ראשי הקהילה. לכל אחד ואחת מאיתנו יש הזדמנות לתרום תרומה כספית למען מטרה נעלה זו של שמירת המקוואות במצב מיטבי, ובכך לזכות להשתתף באופן פעיל בהפצת מצוות הטהרה בקרב זוגות בכל רחבי הארץ.

לשמירה על הטהרה בבית היהודי יש חשיבות עליונה, הן מבחינה רוחנית והן מבחינה משפחתית וקהילתית. התרומה הכספית לטובת תמיכה בשיפוצם של מקוואות ושימורם כמרחב נעים, מכבד ואסתטי, מאפשרת ליחידים לקיים את מצוות הטהרה, לטפח קשר זוגי עמוק יותר, לקדם צמיחה רוחנית ולהזמין לעצמם ולבני ביתם ברכות וישועות להצלחה ולשפע. התורמים לעמותה לא רק מסייעים לטפח מקוואות ברחבי הארץ, אלא גם מבטיחים שהדורות הבאים ימשיכו לאמץ את הערכים הללו.

לתרומה לבניין הטהרה לחצו כאן

יד תמר

סיוע למשפחות עם מחלות קשות וסרטן בניהול המשבר במגוון כלים ושירותים ובתמיכה טכנולוגית.
מספר שנות פעילות: 14
האם לעמותה סעיף 46א? כן

יד תמר מייצרת שפה חדשה: שפה של הסתכלות הוליסטית על המשבר הרפואי, שפה של ניהול שמחליפה שפה של כיבוי שריפות. העמותה פיתחה שיטות חדשניות לסייע למשפחות במשברים רפואיים ארוכי טווח. שיטות אלו מיושמות בשני אגפים עיקריים של העמותה:

תמר למשפחה: מרכז לאומי לסיוע למשפחות חולי סרטן במתן מענים נפשיים, זכויות, התארגנות והנגשת מידע. המרכז מסייע לכ-1400 חולים חדשים בכל שנה.

תמר לקהילה: הקמת מערכים קהילתיים חדשניים המייצרים חוסן קהילתי ופלטפורמה לעזרה אפקטיבית. במסגרת האגף הזה, אנו פועלים עם רשויות מקומיות במשימה לאומית של ניהול משברים משפחתיים תוך ארגון מערכת סיוע אפקטיבית, רב מערכתית, תוך הוספת מעגלי עזרה ולאורך זמן.

יד תמר מובילה את פעילותה בסיוע טכנולוגי שזכה בפרס "מדינה למופת" ומופעל במספר ערים בישראל.כמו כן, העמותה מחזיקה בתו מידות, המוכיח את האפקטיביות של פעילותה, כך שכל שקל שלכם עושה אימפקט אדיר בחברה.

לתרומה ליד תמר לחצו כאן

עמותת ער"ן - עזרה ראשונה נפשית

הענקת סיוע נפשי אנונימי מציל חיים לכל אדם, בכל גיל ובכל מצוקה. הקו החם פועל 24/7 בכל ימות השנה.
מספר שנות פעילות: 52
האם לעמותה סעיף 46א? כן

ער"ן פועלת 52 שנים ומעניקה עזרה ראשונה נפשית אנונימית 24/7 לכל אדם, בכל גיל ובכל סוג של מצוקה נפשית או רגשית. מידי יום מתנדבי ער"ן מעניקים סיוע למעל ל 850 פניות מתוכן ער"ן מצילים את חייהם של 3 נפשות בישראל הלכה למעשה. במהלך השנה האחרונה הענקנו סיוע למעל ל 300,000 פניות, מתוכן כ 9,000 פניות אובדניות והצלנו את חייהם של 920 נפשות בישראל, כל אחת עולם ומלואו.

ער"ן פועלת כגוף לאומי מרכזי בתחום סיוע נפשי ראשוני, לוקחת חלק בפרויקטים לאומיים ובינלאומיים בתחום בריאות הנפש, רווחה וחוסן לאומי. מגוון הפניות לער"ן הוא רחב וכולל בין היתר בדידות, חרדות, דיכאון, אובדנות, טראומה, בריונות ופגיעות ברשת, מצוקות החיים, משברי גיל ההתבגרות, מתמודדי נפש, אלימות, התעללות, הפרעות אכילה, דימוי עצמי, פגיעה מינית, קונפליקטים במשפחה, קשיים בעבודה/לימודים ועוד.

הקו החם הטלפוני פועל 24/7 בכל ימות השנה במספר 1201 בנוסף ניתן לשוחח איתנו בכל יום באתר ער"ן באמצעות צ'אט, ווטסאפ, דוא"ל, פורום ומסרונים, המאפשרים קבלת סיוע באמצעות המילה הכתובה.

בער"ן כ 1,650 מתנדבים ומתנדבות אשר פועלים ב 13 סניפים בכל רחבי הארץ ועוד 7 סניפים בצפון אמריקה. מתנדבי ער"ן עוברים הכשרה בתחום עזרה ראשונה נפשית וביניהם דוברי שפות עברית, ערבית, אנגלית, רוסית, אמהרית, צרפתית וספרדית.

ער"ן מפעילה קווי סיוע ייעודים לניצולי השואה והגיל השלישי, לקהילה הדתית/חרדית, לחיילים בשירות וחיילים בודדים, קו סיוע בערבית וסיוע לבני-נוער ולצעירים.

השנה הרחבנו את השירותים והשקנו שירות סיוע ייעודי לאימהות ואבות לאחר לידה. בנוסף משרד העלייה והקליטה בשיתוף עמותת ער"ן מפעילים שירות סיוע מקצועי ייעודי לעולים חדשים ותושבים חוזרים בשפות רוסית, אמהרית, אנגלית, צרפתית וספרדית - כך שעולים החווים מצוקה רגשית יוכלו לקבל סיוע וליווי מקצועי בשפה שלהם.

החזון של עמותת ער"ן הנו לקדם את ערכי ההקשבה, החמלה והאמפתיה בקרב כלל אזרחי ישראל.

לתרומה לעמותת ער"ן - עזרה ראשונה נפשית לחצו כאן

מקימי

סיוע והכוונה אישית של אנשי מקצוע, על מנת להוציא משפחות לדרך כלכלית חדשה
מספר שנות פעילות: 13
האם לעמותה סעיף 46א? כן

אנו במקימי מסייעים ללא תנאי סף ביעוץ, סיוע והכוונה אישית של אנשי מקצוע, על מנת להוציא אלפי משפחות לדרך כלכלית חדשה.

החזון שלנו הוא לסייע לכל משפחה הנמצאת במצוקה כלכלית כלשהי, לעמוד על הרגליים ולהשיג חוסן כלכלי לאורך זמן. אנו שואפים להשתלב כבר בשלב המניעה, להפיץ את הידע וליצור מציאות בה משפחות וזוגות צעירים יקבלו כלים להתנהלות כלכלית נבונה וידעו רק שפע ושלווה.

במקימי אנו מציעים הזדמנות מיוחדת ויוצאת דופן להוביל לשינוי אמיתי ולחוסן כלכלי למשפחות רבות. אין מדובר בעוד סיוע זמני למשפחה, אלא בטיפול שורש ובהענקת כלים לתכנון פיננסי נכון, שיביאו לשפע ורווחה בטווח הארוך. כשמטפלים היטב בשורש – אפשר ליהנות מהפירות!

לתרומה למקימי לחצו כאן

בית חב"ד נפאל

בית חם ומקום מפגש המהנה ביותר לעשרות אלפי המטיילים שנוהרים לנפאל

מספר שנות פעילות: 25
האם לעמותה סעיף 46א? כן

כולנו פגשנו בהם, על הספות או בבית הכנסת, בחגים עמוסים או בשבתות משפחתיות - בליל הסדר המרגש, או בראש השנה המפואר. חולצנו על ההר או שנפרדנו בעמק בנפאל או בעולם בהרצאות המעצימות של הרב חזקי וחני.

הרב חזקי וחני ליפשיץ שותפים במסע חייהם של מאות אלפים, היום כולנו שותפים בשליחות חייהם בקטמנדו\ תארזו את כל האהבה שלכם ותעזרו! קחו חלק במסע שלהם ושלנו!

לתרומה לבית חב"ד נפאל לחצו כאן

ראש יהודי

שליחות, קירוב לבבות והגדלת התורה בלב תל אביב

מספר שנות פעילות: 25
האם לעמותה סעיף 46א? כן

ראש יהודי הינו מרכז למודעות עצמית בלב תל אביב, המעניק תוכן, השראה וחוויה לקהל צעיר המעוניין להעמיק, ללמוד ולהעז לשאול שאלות מהותיות ומרתקות המעסיקות את כולנו.

ראש יהודי קם כדי לתת מענה לצימאון הגובר והולך לזהות יהודית. כל רבני ראש יהודי אמונים על משנתו של מרן הרב קוק זצ"ל שחינך לקיום תורה מתוך יראת שמים, תוך הקשבה לחיים ההולכים ומתרקמים כאן בארץ.

בעמותה 9 משפחות שליחים, שיעורי תורה מידי ערב, מדרשה לבעלות תשובה, אירועים בסעודות שבת, אירועים בחגים, בית כנסת וקהילה מגובשת, תנועת תשובה לצעירים ועוד

לתרומה לראש יהודי לחצו כאן


בשיתוף העמותות המשתתפות