צפו בתמונות: חנוכת מעלון במקווה כרם רעים

למעלה מ-20 שנים התמודדה ריקי עם מוגבלות ניידות, לאחר שנפטרה בעקבות מאבק במחלת הסרטן, החליט שי בעלה כי הדרך להנצחתה תהיה התקנת מעלוני הנגשה במקוואות. ביום חמישי האחרון נחנך המעלון הראשון, ויש כבר מיקום לתרומת המעלון הבא.

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/03/18 14:00 ט בניסן התשעח

צפו בתמונות: חנוכת מעלון במקווה כרם רעים
צילום: פלאש 90. אורי לנץ

 "באופן טבעי מי שלא נתקל בקושי הזה לא חושב כלל על הצורך, ומאחר והנושא לא מדובר בפומבי מפאת צניעותו, הדבר מגיע לידי כך שמושקעים הרבה מאוד כספים בהקמת מקוואות אך לבסוף הם חסרים פרט קטן אך כל כך משמעותי באופן מהותי עבור הרבה מאוד אנשים. כל מי ששומע על המטרה ששמנו לעצמנו נדהם מחשיבותה ומצד שני מהחוסר הגדול במקוואות מונגשים, אנו שואפים כי בכל איזור יהיה לפחות מקווה מונגש אחד". אמר שי.

ואכן, ביום ה-30 לפטירתה של ריקי, עלו בני המשפחה לקברה לגילוי מצבה ולאחר מכן יצאו בני המשפחה המורחבת וחברים לחניכת המעלון בטקס מרגש. הבת אורטל קיבלה חיזוק לכך שהמשפחה בחרה בהנצחה משמעותית כאשר קיבלה הודעה מאישה הנוסעת במשך שעה וחצי מאזור מאוכלס  למקום מונגש. "אין ספק שעלינו על מיזם ייחודי ומשמעותי להנצחת אמא שלנו". "הצורך הוא אמיתי ובע"ה נחנוך עוד מקוואות מונגשים. לשם כך הקמנו קרן הנצחה לטובת כתיבת ספר תורה והנגשת מעלונים נוספים ברחבי הארץ" אמרה הבת לירן. בסיום הטקס בכרם רעים התכנסו האורחים ובני המשפחה לסיום מסכת של הבן נדב ולסעודת מצווה.  

בני המשפחה סיפרו כי כבר נבחר היעד הבא, והתקנת המעלון הנוסף יהיה בגוש שילה-עלי. המקווה בכרם רעים יכול לתת מענה לכל גוש טלמון והיעד הבא ייתן מענה לגוש ישובים נוסף. בהתאם לתרומות נוכל כמובן להרחיב את המיזם ולהגיע לערים שגם בהם אין נגישות במקוואות.  

לתרומות: בנק מזרחי סניף 573, חשבון 281559.

חדר ההתארגנות במקוה בכרם רעים

חדר ההתארגנות במקוה בכרם רעיםצילום: יהונתן קלרמןו

מסלול המעלון מהמקלחת בחדר ההתארגנות ועד לתוך בור הטבילה

מסלול המעלון מהמקלחת בחדר ההתארגנות ועד לתוך בור הטבילהצילום: יהונתן קלרמן

צילום יהונתן קלרמן

המעלון בירידה למים בבור הטבילה

המעלון בירידה למים בבור הטבילהצילום: יהונתן קלרמן

 

שלט ההנצחה

שלט ההנצחהצילום: יהונתן קלרמןו

 

הבן, נדב, בסיום מסכת

הבן, נדב, בסיום מסכתצילום: יהונתן קלרמןו

ראש מכינת אלישע בסיום המסכת

ראש מכינת אלישע בסיום המסכתצילום: יהונתן קלרמן