לא רק סורגות כיפות: אלפי בנות ישתתפו בכנס המדרשות הגדול

אלפי תלמידות מיותר מ-25 מדרשות יתכנסו ללימוד תורה משותף, בכינוס של פורום המדרשות, וישמעו שיעורים מפי שורת רבניות ורבנים, "לימוד התורה הנשי הוא זה המסוגל לחבר אליו כל כך הרבה גופים וגישות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/03/18 16:18 כז באדר התשעח

לא רק סורגות כיפות: אלפי בנות ישתתפו בכנס המדרשות הגדול
לומדות גמרא, צילום: פלאש 90

רק לפני מספר שבועות סערה המדינה בעקבות שורת התבטאויות מצד הרב יוסף קלנר, בתחילת השבוע הבא יתכנסו אלפי בנות ורבניות מהמדרשות ליום לימוד משותף.

הכנס, שייערך ביום ראשון הקרוב במלון קראון פלז'ה בירושלים, יהיה במעמד שר החינוך נפתלי בנט, השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, יו""ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי ומנכ"ל רשות השרות הלאומי אזרח שר שלום גרבי.

האירוע יתקיים זו השנה השלישית בחסות פורום המדרשות התורניות לבנות ובמסגרתו יתקיימו למעלה מ-25 שיעורים שיועברו בין היתר על ידי הרבנית טובה אליהו, הרבנית דנה סליי, הרבנית כרמית פיינטוך הרבנית ימימה מזרחי, רבנים ועוד

מנכ"ל פורום המדרשות, יערה ישורון, התייחסה לאירוע ואמרה כי "הכנס השנתי של פורום המדרשות התורניות לבנות הוא בשורה מרגשת במיוחד, לא רק בגלל ההיקף ההולך וגדל של לימוד התורה לנשים, אלא גם בגלל רוחב היריעה ומגוון הגישות והדעות העצום שעולם לימוד התורה לבנות מציג, שאין כמוהו באף מסגרת דומה אחרת".

לדבריה, "לימוד התורה הנשי הוא זה המסוגל לחבר אליו כל כך הרבה גופים וגישות, וליצור אחדות רחבה שמכילה, בלי לוותר על אף קול וגם בלי להתפשר על אמת ודרך. אתם מוזמנים להצטרף אלינו - לגעת בעושר הרוחני הזה, וללמוד את הכוח המחבר של העולם הנשי".