הנצחה מרגשת - הנגשת מקווה ביישוב כרם רעים

למעלה מ-20 שנים התמודדה ריקי עם מוגבלות ניידות. כעת עם ציון יום השלושים לפטירתה, תחנוך המשפחה מעלון במקווה לזכרה, ואף הקימה קרן לתרומות עבור מי שמעוניין לתרום ולקחת חלק בהנגשת מקוואות נוספים.

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/03/18 18:12 ג בניסן התשעח

הנצחה מרגשת  - הנגשת מקווה ביישוב כרם רעים
מקווה מונגש, צילום: נועה חזן

לפני כשנתיים עלה לסדר היום הציבורי נושא הנגשת המקוואות עבור טובלות הנדרשות להסתייע במעלון מיוחד על מנת שתוכלנה לטבול באופן מכבד ופרטי. על פי החוק מבנה המקווה צריך להיות נגיש בכל  חלק, אך בפועל ב-98% מהמקוואות לא קיים מעלון שיאפשר לנכות או נכים לטבול, מה שמחייב אותן להרחיק ולנסוע לעיר אחרת. פעמים רבות כאשר אין במקווה מעלון, בלניות נדרשות לשמש כעזר והן נכנסות למים יחד עם האישה. עם כל הרגישות והפלא במעשה שכזה, מדובר בכשל מוסרי וציבורי מהדרגה הראשונה. כשם שעל מקווה להיות נגיש לכיסא גלגלים בכניסתו, כך עליו להיות נגיש גם למטרה לשמה הגיעה הטובלת, כניסה למים עצמם.

שי אשר איבד את אשתו בחודש שעבר לאחר מחלה קשה בגיל 48, הכיר את הצורך במעלון מיוחד. במהלך השבעה החל לחשוב  כיצד יהיה נכון ומתאים ביותר להנציח את זכרה. לא לקח לו זמן רב להבין שמעבר לכתיבת ספר תורה, ההנצחה הראויה ביותר תהיה בהנגשת מקוואות עבור נשים וגברים הזקוקים לעזרה זו. "אנחנו מקימים קרן לגיוס תרומות עבור ספר תורה לזכרה, ועבור הנגשת מקוואות באמצעות הוספת מעלון מיוחד שיכול לרדת לתוך המים עצמם" אומר שי.

שיתוף הרעיון יחד עם בני המשפחה הוביל את הדברים לידי כך שעוד באותו ערב כבר הוחלט להיכן יתרם המעלון וביום חמישי הקרוב ייחנך המעלון הראשון במקווה היישוב כרם רעים בגוש טלמון. שי מספר כי "באופן טבעי מי שלא נתקל בקושי הזה לא חושב כלל על הצורך, ומאחר והנושא לא מדובר בפומביי מפאת צניעותו, הדבר מגיע לידי כך שמושקעים הרבה מאוד כספים בהקמת מקוואות אך לבסוף הם חסרים פרט קטן אך כל כך משמעותי באופן מהותי עבור הרבה מאוד אנשים. כל מי ששומע על המטרה ששמנו לעצמנו נדהם מחשיבותה ומצד שני מהחוסר הגדול במקוואות מונגשים, אנו שואפים כי בכל איזור יהיה לפחות מקווה מונגש אחד".

"אנו מזמינים את הציבור להגיע לחנוכת המעלון ביום חמישי, ו' בניסן (22.3.18) יום ה-30, בשעה 15:30 במעמד הרב יצחק ניסים,ראש מועצת בנימין, ראש המועצה הדתית, בני המשפחה ומכובדים. ונשמח לתרומות עבור הקרן שהקמנו ואשר תפעל להנגיש מקוואות נוספים". 

 

לתרומות: "קרן הנצחה לע"נ ריקי מאמו ע"ה", בנק מזרחי סניף 573 חשבון מספר 281559.

הזמנה לחנוכת המקווה

ההזמנה לחנוכת המקווה                                                                                                                 קרדיט: המשפחה

 

מאמר הרב שרלו: הנגשה היא לא מעשה חסד - היא חובה