הטרנדים הכי חמים בעולם החתונות

לכבוד עונת החתונות שתיפתח החל מהערב, נעמי גוטקינד גולן מביאה לכם את הטרנדים הכי חמים. אם עדיין לא סגרתם את כל הפינות, ואתם עדיין בעיצומן של ההכנות, תמצאו פה כמה רעיונות.

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 02/05/18 12:44 יז באייר התשעח

הטרנדים הכי חמים בעולם החתונות
צילום: shutterstock

חתונה או מפגן ראווה? כל הניסיונות להפוך את מסיבות הנישואין בישראל, מסיבות כלכליות, אתיות, חברתיות ואחרות, לאירועים צנועים, לא צולחים בדרך כלל. גם מתוך התרשמות אישית, בעשרות חתונות אליהן הוזמנתי בשנים האחרונות, וגם בעקבות עדויות של העוסקים בתחום, המודים כי במרבית החתונות בישראל מושקעים כ-80 אלף שקלים (והסכום מטפס עד מאות אלפים ואף מיליוני שקלים בעשירונים העליונים), ברור שהתעשייה הזו, המגלגלת מאות מיליוני שקלים בשנה, תעשה כל שביכולתה כדי שנמשיך במסורת הגרנדיוזית הקיימת.

טרנד המשרת את האינטרס הזה, שהתפתח באחרונה, הוא קיום תצוגות אופנה של שמלות כלה או יריד חתונות שלם (יריד "מקודשת" למשל, של לימור כץ שייערך ב- 8-9 במאי בגבעת שמואל), בדרך כלל לפני ל"ג בעומר, אבל גם לאחריו, לקראת עונת החתונות של הקיץ. זוגות מאורסים והוריהם מוזמנים לאירועים כאלה חינם, שם מציעים להם דוכני אוכל של עדות ועמים, הופעות מוסיקליות, מפגני תאורת לד וכל רעיונות ההפקה האחרים שנהוגים באולמות השמחות.  

צילום: בלום תכשיטי יוקרה

אחד הירידים הגדולים ביותר המתוכננים עכשיו, מרילנד (Marry land ), אמור להתקיים באולם "בלה וידה" באשדוד במוצאי שבת 12 במאי. יותר מ-60 ספקי אירועים מתכוננים להציג שם דוגמאות של מרכולתם, משמלות ועד זרי פרחים, מבר מתוקים ועד חליפות חתן, מצלמים ועד מאפרים. וגם גימיקים של זיקוקים, משחקי תאורה ובלונים. הכניסה חינם, אבל מחייבת הרשמה מראש.

בר מתוקים

בר מתוקיםצילום: מרילנד

דנה ישראלי והילה ישראל, יוזמות היריד, אומרות שאירוע בהיקף גדול כזה הוא ראשון מסוגו בישראל, וייתן לאלפי מאורסים אפשרות לחוות "איך זה מרגיש", החל מכניסה על שטיח אדום, נגנים שילוו אותם פנימה, מעדנים חינם, תצוגה של טקס חינה, ודוכנים עם מתנות לחלק לאורחים עם יציאתם מהאירוע. בין הטרנדים החדשניים ביותר שיוצגו באשדוד מצאתי מראה מיוחדת לצילומי סלפי, קיר ועליו טקסטים מאותיות שעוצבו בפרחים, בר נייד עם 12 טעמים של סירופ אלכוהולי, דוכן עם פופקורן ב-11 טעמים, קיר מלא בדונאטס, ומופע קינוחים...

צילום: יח"צ

דנה והילה מדווחות כי הטרנד העכשווי בשמלות כלה הוא גזרות בלוזון (מבדים נשפכים), עם דגש על משי, חרוזים רקומים ונצנצים, ומשחק של שכבות בדים שקופים מעל בדים אטומים. אשר לחליפות החתנים, הצעירים שבהם מעיזים כבר ללבוש חליפות בהירות בגוונים של תכלת, צהבהב, ואפילו ורדרד, מבדים גמישים.

דוגמה נוספת למגמות עכשוויות הוצגה לפני כמה ימים בהשקה של WE, אולם אירועים חדש בקריית יהודית בבאר-שבע. סוויטה למארחים, למנוחה בתום האירוע, היא שם חלק מהמתחם, וגם בריכה מקורה ומחוממת וג'קוזי. בסעודת ההדגמה נראו בכניסה אנשי צוות שמקבלים את רכבי האורחים ומסיעים אותם לחנייה (וואלה פארקינג), מלצרים מחויטים בחליפות טוקסידו וכפפות משי ומסכים גדולים להקרנת תמונות וסרטונים לתיעוד השמחה.

מי שמנסה לאזן את הפלגות הדמיון של מאורסים (למשל ירידה לגן השמחות מכדור פורח, או הפרחת עשרות יונים עם כניסת החתן והכלה אחרי החופה, יש גם דבר כזה), הוא אביב אברג'ל, בעל בלוג חתונות, המודה כי ערבי נישואין הפכו למפגן ראווה. כולם רוצים להמציא את הגלגל מחדש ולהיות הכי מקוריים, אומר אברג'יל, ולעתים לא מבינים שהם נתפסים כמגוחכים בעיני האורחים. לפחות מחלק מהמקרים.

צילום: מקודשת

לימור כץ סטייליסטית, בעלת יריד האופנה לכלות "מקודשת",  מוסיפה גם היא שאפשר להרשים לאו דווקא בהשקעת ממון, אלא בעיצוב (סטיילינג) הנכון. את שמלת הכלה וחליפת החתן אנו לובשים לערב אחד בחיים, היא אומרת, אסור לשכוח את זה ויש לקחת את הדברים בפרופורציה המתאימה. אפשר למשל לשכור בגדים, וכך לחסוך אלפי שקלים. לפי דניאל בלום, מנהל האופרציה של מותג תכשיטי היוקרה BLOOM, אפשר גם לשכור תכשיטים ליממה אחת, וגם כך לחסוך כסף רב.

אביב אברג'יל מציע לא להתעקש על יום מסוים בשבוע, ודאי לא ימים שכולם מעדיפים ולכן עולים יותר. לדבריו, לצד אולם או גן אירועים, אפשר לשקול אופציה של שכירת וילה מהודרת, ויש כאלה בארץ, וכך לחסוך עלויות, או להעביר את החתונה מאזור מרכז - צפונה או דרומה, וגם כך להוזיל את עלותה באופן משמעותי.

סעיף כבד במיוחד בעלות חתונה הוא כידוע האוכל. תמיד רוצים שהאורחים יצאו שבעים ומרוצים. מחירי המנות בישראל נעים בדרך מ-150 שקלים באולם רגיל, ועד ל-600 שקלים למנה, בקייטרינג יוקרתי. לכן חשוב לזכור שעל מחיר המנות האלה ניתן להתווכח ולהוריד עלויות.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן