לייזי שפירא, יוצר הסדרה 'סרוגים': "אני מאמין בהכל. אני מכיר אנשים שאחרי מיליון דייטים הכל השתנה" 

הפרויקט 'זוגות זוגות' מייצר מפגשי היכרויות שוברי שגרה בביתם של זוגות מפורסמים במגזר. לייזי ורונית שפירא יארחו את אחד מהמפגשים: "תהיו מוכנים להפתעות"

חדשות כיפה יעל צלניק אבנרי 09/11/17 11:16 כ בחשון התשעח

לייזי שפירא, יוצר הסדרה 'סרוגים': "אני מאמין בהכל. אני מכיר אנשים שאחרי מיליון דייטים הכל השתנה" 
זוגות זוגות, צילום: shutterstock

"אני הרבה זמן מנסה לחשוב על רעיונות יצירתיים לזמן היכרויות. השילוב של תוכן מעניין וזוגות מעניינים, עם זה שזה בבית של הזוג ולא סתם איזה מפגש המוני, אירוע שלא יודעים מי יגיע אליו, זה שילוב מנצח". כך מספרת שירת מלאך, לשעבר מנכ"ל ארגון 'ישפה', על היוזמה החדשה שלה בשדה ההיכרויות והשידוכים.

'זוגות זוגות' היא סדרת מפגשי היכרות לפנויים בביתם של זוגות נשואים. בין הזוגות המארחים סיון וידידיה מאיר, ציפי ואור אלון-חוטבלי, הרב ניר ונעמה מנוסי, אורלי ואלכס גולדקלנג ועוד. לכל מפגש יכולים להירשם עד 15 גברים ועד 15 נשים. 

איך הייתה היענות הזוגות לרעיון?

"ההיענות הייתה מדהימה. בגמישות, בשמחה וברוחב לב. אני בטוחה שיהיה סבב נוסף כי לא מעט זוגות פנו אלי אחר כך בבקשה להיות זוגות מארחים. אני מאוד מאמינה שהקהילה צריכה לקחת חלק במסע החיפוש. הזוגות המארחים הם חלק מהקהילה. מהתגובות שאני מקבלת מהם אני רואה כמה זה נכון וכמה זה אמיתי".

מה אמור להיות בערב כזה? למה את מצפה?

"הזוגות ידברו על המקום המקצועי שלהם ועל הממשק שלהם לזוגיות. יהיה אלמנט חזק של זוגיות בתוך הערב. יהיו דיון ולימוד משותף וגם היכרות. כל מי שירצה ליצור קשר עם מישהו או מישהי שעניינו אותו, יוכל לעשות את זה דרך האתר שלי או דרך נציג או נציגה שיהיו בכל מפגש. אני נותנת את כל המעטפת להיכרות כשמבחינתי היכרות זה חתונות. וזה מה שאני מקווה שיהיה בערב כזה: היכרויות שמובילות לקשרים שמובילים לחתונה".

גם לייזי שפירא (44), יוצר בתחום הטלוויזיה (בין היתר יצר את סדרת הדרמה הטלוויזיונית "סרוגים", העוסקת בעולם הפנויים-פנויות של המגזר הדתי-לאומי בירושלים), ואשתו רונית שפירא (39), יוצרת, שחקנית ובימאית תאטרון, יארחו את אחד המפגשים האלו. 

למה החלטתם לארח את אחד מהמפגשים?

רונית: "מאותה סיבה שבעבר התנדבתי ב'ישפה'. אנחנו רוצים להעניק לאנשים מהניסיון שלנו ולתת כוח במקום הזה שהוא לא פשוט, ההמתנה הזו היא לא פשוטה".

לייזי: "אנחנו שנינו באים מרווקות.  אני הייתי בן 37 כשהתחתנו ורונית הייתה בת 32 כמעט, אנחנו מאוד מחוברים לחוויה הזו. יותר מעשור זה היה חלק משמעותי מהקיום שלי, אני יצרתי מזה, זה היה דבר שהיה מזוהה איתי אפילו. אז אנחנו יודעים מה זה". 

לייזי ורונית הכירו כמו זוגות רבים אחרים דרך חבר משותף, זאת אומרת דייט שנוצר משידוך. כיום יש לזוג שלושה ילדים.

מה הציפיות שלכם מהערב הזה?

רונית: "בראש ובראשונה אנחנו רוצים להיות מקום של היכרויות. לאפשר לאנשים להיפגש באווירה נעימה, משעשעת ולא מחייבת. אנחנו נעשה משחק תאטרון קטן, נספר על ההיכרות שלנו, נשמע מה יש לאנשים להגיד. משהו יותר משוחרר, שבו אנחנו כביכול המרכז ואז זה נותן יותר נשימה לאנשים שבאים".

לייזי: "אנחנו רוצים לתת תחושה של מקום נעים שבו אולי תפגוש מישהי שמוצאת חן בעיניך, וההיפך, ואז אפשר להתקדם עם זה להיכרות".

אתם מאמינים שהיכרות יכולה להתפתח ממפגש כזה?

רונית: "בטח שזה יכול לקרות ככה!"

לייזי: "אני מאמין בהכל. אנשים שכבר חשבתי שזה אבוד אצלם - פתאום כהרף עין אחרי מיליון דייטים הכל השתנה. ישועת ה' כהרף עין. גם ההיכרות שלנו הייתה כהרף עין. למה לא?"

רונית: "הרי יש עוד מפגשים בכל הארץ עם זוגות כמונו והמפגש יכול לקרות גם בין האנשים שהגיעו למפגשים השונים דרך הזוגות המארחים. הכל יכול לקרות.אני בטוחה שיהיה מוצלח".

לייזי: "בניגוד לארוחת שבת של רווקים, מי שכבר קונה כרטיס ומגיע לערב, יש לו נכונות יותר גבוהה מסתם לבוא לארוחה ולהביא פשטידה. מדובר באנשים שבאים בכוונה בשביל אולי לפגוש מישהו, אפילו קניית הכרטיס מעידה על כוונות יותר רציניות".

אז אם כבר החלטתם לחלוק מהניסיון שלכם, תנו לנו איזה טיפ

רונית: "בעיקר לא להיות בתוך משבצת עם רשימת מכולת מאוד ברורה. לאפשר להסתכל ימינה ושמאלה ולחשוב גם על מי שלא חשבת מלכתחילה שזה מה שאתה מחפש. להיות מוכנים להפתעות".

לייזי: "על פניו, אם היינו הולכים לפי רשימה, רונית בכלל לא היתה בכיוון שלי. היא משהו אחר לגמרי מכל הבחורות שיצאתי איתן".

רונית: "וגם המשהו הכי שווה!"

 

לפרטים והרשמה: shiratm@gmail.com , 054-5450285

זוגות זוגות

זוגות זוגות

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן