כשהנסיכה התחילה לצאת לדייטים

למה כל כך קשה פשוט למצוא את בחיר לבנו? ואיך יכול להיות שפעם כולם התחתנו וגם נשארו תמיד יחד?והכי חשוב - ארבע עצות שיעזרו בבחירת בן או בת הזוג

חדשות כיפה ד"ר ציפי ריין 15/10/17 15:45 כה בתשרי התשעח

כשהנסיכה התחילה לצאת לדייטים
הנסיכה והצפרדע, צילום: shutterstock

בממלכה רחוקה מעבר לים חיה לה נסיכה. כל חייה עברו עליה במסגרות החינוכיות הרגילות של כל נסיכה טיפוסית, ולאחר סיום לימודיה לנסיכה היה ברור כשמש בצהרי היום כי היא אמורה להתארס לאחד מיורשי העצר הרבים שהיו פזורים בממלכות השכנות. 

הכל היה אמור להיות פשוט ומאורגן: עד גיל 21 הנסיכה הייתה אמורה למצוא את בחיר לבה ולהתחתן. ואז כשהגיע היום הגורלי בו הנסיכה החלה לקבל הצעות מבכירי בחורי הסביבה קרה דבר מוזר. הנסיכה החלה להיפגש עם מיטב הבחורים מהממלכות השכנות אבל אף אחד מהם לא היה האביר המושלם על הסוס הלבן לו היא כמהה וייחלה כל חייה. האחד לא היה מספיק דתי ואידיאליסט, אצל השני משהו במראה החיצוני לא היה זה, והשלישי היה נמוך ממנה בראש. הרביעי ממש התאים מחשבתית אבל הרגש שם לא התפתח והחמישי לא ידע איך לחזר אחריה ובכלל לא התנהל בפגישה כמו שצריך. המלך והמלכה שצפו בתופעה היו ממש לחוצים, הרי כל חברותיה של בתם כבר התארסו, וגם הנסיכה החלה להיות לחוצה - לא פשוט להיות נסיכה בת 21 רווקה. טובי המומחים התכנסו במצוות המלך על מנת לטכס עצה, איך לעזור לנסיכה. 

וגם בעולמינו לכאורה הדברים היו אמורים להיות פשוטים: סך הכל למצוא את המכסה לסיר, כלומר להתאים בין בחור לבחורה. אבל לפעמים קשה הזיווג כקריעת ים סוף. לדוגמה, השבוע הגיע אלי בחור מקסים לייעוץ שסיפר על בחורה שהוא יוצא איתה כבר שלושה חודשים והוא גם מרגיש כלפיה משהו, אבל זה עוד לא מספיק מבחינתו כדי להציע נישואים. בחורה אחרת פנתה אלי כדי לבחון האם היא עושה משהו לא נכון בדייטים כי רובם נגמרים אחרי פגישה אחת או שתיים, ובחורה נוספת שקבעה עמי לשבוע הבא, רוצה להתייעץ על איך להתגבר על קשר שנגמר עם בחור ועדיין מלווה אותה כשהיא יוצאת עם בחור חדש.

ואכן בעבר זה היה מספיק, בחור ובחורה היו מתחתנים כי הייתה ביניהם התאמה – לא התאמה נפשית, אלא התאמה במעמד הכלכלי ובדרישותיהם מהנישואים. הם בנו בית והביאו ילדים לעולם, וגם אם הם לא הסתדרו, וגם אם הם רבו לעתים, הם נשארו יחד נשואים, כי לא מתגרשים, זה לא נהוג. וגם לא היה נהוג לא להתחתן, כמעט ולא היו רווקים. אלו שהיו רווקים היו כאלה שכנראה היה בהם פגם ולא הצליחו לחתן אותם. ופעם, בעבר, היה קשה להסתדר אם לא היית נשוי. היו כל כך הרבה עבודות בית: כביסה, בישול וכו' (ולא היו מכונות שעשו הכל), וכמובן היה צריך גם לפרנס. אדם אחד לא יכל להספיק הכל, גם עבודות בית וגם עבודה בחוץ, נדרשו שניים למלאכה.

אז למה לפעמים למצוא את בן/בת הזוג הוא עניין מסובך? אולי כי כיום עברנו ממצב שבו היינו צריכים זוגיות למצב שבו אנחנו בוחרים בזוגיות. אם בעבר היה קשה להסתדר אם לא היית נשוי, זה גם לא היה נורמטיבי לא להתחתן. היום עברנו לעולם בו בוחרים להתחתן, בוחרים בזוגיות, ועכשיו צריך ללמוד איך יודעים לבחור, איך בוחרים באדם מתאים, איך יודעים מתי קשר אינו מתאים. 

ישנם שלושה דברים שחייבים להיות בקשר זוגי ויעזרו בבחירת בן/בת זוג:

  1. בכל קשר זוגי חייבת להיות איזושהי משיכה/התאהבות – עם זאת ישנם אנשים שהמשיכה/התאהבות שלהם יציבים ויש כאלה שהמשיכה/התאהבות שלהם עולים ויורדים. לכן אל תשוו בין שני סוגי האנשים האלו. ובחורים ובחורות בדפוס העולה והיורד צריכים ללמוד לא להיבהל גם בירידות של הרגש. 
  2. תקשורת טובה – תקשורת היא דבר שמתפתח עם הזמן, ולכן בתחילת קשר יש לראות שיש ניצנים של תקשורת טובה. כלומר שניתן לספר לשני לא רק צדדים יפים וטובים של עצמי אלא גם דברים פחות טובים.
  3. הימצאות עם אדם טוב בעל מידות טובות.
  4. והכלל הנוסף הוא שבכל שאלה או בעיה בנושאי זוגיות שווה להתייעץ עם בעל מקצוע, כדי לבחור טוב ובעיקר כדי להגיע לסיום המיוחל של אגדת הילדים שבו הנסיכה מצאה את בחיר ליבה והם חיו באושר ועושר עד עצם היום הזה.


לטורים הקודמים

ד"ר ציפי ריין

ד"ר ציפי ריין צילום: באדיבות המצולמת


ד"ר ציפי ריין, פסיכולוגית, מטפלת זוגית, משפחתית ומינית, מרצה ומנהלת המרכז למשפחה במכללת אורות, כותבת טור בירחון פנימה 

ליצירת קשר : zipirhein@gmail.com