"המשכנו לחשוב עליכם ולחפש מפגשים מסוג אחר": כך זה נראה מהעיניים של השדכנים

לפעמים דייט הוא כמו ראיון עבודה לא מוצלח, ולפעמים הוא נוצר לא מתוך המחשבה אם יש התאמה אלא רק כדי לראות כבר את החופה. ובכל זאת, מה דעתכם לקרוע את ים סוף כבר בראש השנה?

חדשות כיפה נעמה אברהם 05/09/17 09:26 יד באלול התשעז

"המשכנו לחשוב עליכם ולחפש מפגשים מסוג אחר": כך זה נראה מהעיניים של השדכנים
אל תיעצו - תשדכו, צילום: אלינור רחימי

לפני כמה שבועות ראיינתי בחורה עבור משרה מסוימת. קורות החיים שלה נראו נהדר והיה נשמע שהיא ממש תפורה למשרה שחיפשנו. במציאות, זה היה שונה לגמרי. מיד בתחילת הריאיון הבנתי שאין התאמה למשרה ונאלצתי להחזיר לה תשובה שלילית.

הרבה פעמים גם הצעות לשידוכים מרגישות כמו ראיון קבלה למשרה נחשקת. שני אנשים שעל הנייר (או בהודעת ווטסאפ מלווה באייקונים מתאימים) נשמע שהם תפורים אחד לשני, או לפחות יכולים לגלות עניין בסיסי זה בזה, מחליטים להיפגש. מסביב לשולחן בבית הקפה הם מגלים שזה ממש, אבל ממש לא זה.

ואז מוותרים. הרי מאיפה יגיע הרצון לצאת עם הצעות של אנשים שרחוקים ממך בשלושה מעגלים ולא מכירים אותך בכלל? כמות ההצעות שהייתה זעומה גם לפני כן הופכת להיות כמעט אפסית, ופתאום תחושת הבדידות מכה בעוצמה מסביב לשולחן ראש השנה. 

לפני ט"ו באב רצה בקבוצות הווטסאפ אינפוגרפיקה בועטת של המעצבת אלינור רחימי. לב המורכב מסגולות ומעצות שרווקים מקבלים לאורך השנים. קמעות, פרקי שירה, יין של חופה וניקיונות מבני קודש. מתחת כל אלו מופיע משפט אחד "אל תייעצו, תשדכו". 

אז הפסקנו לייעץ כמו שביקשתם, אבל לא הפסקנו לחשוב עליכם. אנחנו משתדלים, מנסים שוב ושוב, ולעתים אנו נדחים על הסף. רוב ההצעות מגיעות אחר מחשבה עמוקה שאולי לא רואה אותם כמתאימים, אלא מחשבה מחבקת שרוצה לראותם מוצאים את האושר שלהם. בסיסו של קשר שעליו אין לוותר.

'קשה זיווגו של אדם כקריעת ים סוף', מסופר בבראשית רבה. לא סתם ההתרברבות של אותה מטרונה שטענה שגם היא יכולה לשדך בין אנשים נגמרה בכישלון חרוץ, הרי מי שמקל ראשו בעניין חשוב זה, לא יצליח לראות את אותו חוט דק וקדוש שמחבר שני אנשים יחדיו. 

המשכנו לחשוב עליכם ולחפש מפגשים מסוג אחר, שיתנו לכם את זכות ההצעה והבחירה. מפגשים בהם לא כתוב לאף אחד על המצח את הגיל ולא את העדה, לא אם הורים שלו למדו באוניברסיטה, לא את המצב המשפחתי ולא את הסרט האהוב עליו. כאשר מתחילים לחוות חוויות משותפות, לצעוד יחד במסלולים, מנצחים יחד, מבשלים יחד, הדברים נראים אחרת, ודברים שלא היינו מגלים בדייט חמישי מתגלים סתם כך במקרה.

אנו עומדים לפני החתונה השביעית שיצאה ממיזם 'מפגש ברמה' של מדרשת הגולן. מתרגשים מאוד ומודים לקב"ה שעזר לנו לקרוע שבע פעמים את ים סוף, עבור שבעה זוגות שאף פעם לא היינו חושבים להכיר ביניהם. לצד זאת, אנו ממשיכים להתפלל שיעזור לנו לקרוע אותו עוד מאות פעמים עבורכם.

שיפה ושונה תהה השנה הקרבה, ובעיקר שמחה ומאושרת.


הכותבת עומדת בראש מיזם 'מפגש ברמה' של מדרשת הגולן, אשר מוציאה טיול לרווקים בחוה"מ סוכות
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן