הרב שמואל אליהו: "הזדמנות לשמור שבת, להתפלל על העולם ולהרגיש את הבורא"

הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת, קורא לציבור בסרטון שפרסם לשמור שבת ולהכין את עצמו לשבת, דווקא בתקופה קשה זו, ע"י לבישת בגדים יפים והכנת הנפש והלב במקביל להכנות החיצוניות. כמו כן, אומר הרב שמומלץ ללמוד בשבת ולהתמקד בתפילות ובדיבורים על דברים טובים

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/04/20 12:52 ט בניסן התשפ

הרב שמואל אליהו: "הזדמנות לשמור שבת, להתפלל על העולם ולהרגיש את הבורא"
הרב שמואל אליהו, צילום: אלישמע סנדמן

הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת, קורא לציבור, בסרטון שפרסם, לשמור שבת ולהכין את עצמו לשבת, דווקא בתקופת משבר זו, ע"י לבישת בגדים יפים והכנת הנפש והפנים במקביל להכנות החיצוניות. כמו כן, אמר הרב כי ביום השבת עצמו מומלץ ללמוד תורה עם הילדים ובחברותא במשפחה.

הרב אמר כי, "נשים רבות שבמשך שנים לא פקדו את המקוואות, חוזרות כעת לטבול במספרים גדלים והולכים. המצב שבו נמצאת ישראל בחודשים האחרונים מחבר אותם לשורשים. באחד המקוואות שממוקם בשכונה חילונית בצפת מספר הטובלות הכפיל את עצמו כמה פעמים בחודש האחרון. כנראה שהרצון להתנקות ולהיטהר, גובר על כל החששות." 
עוד סיפר הרב, "סיפרו לנו אנשים רבים כי רבים מחברים שאלו אותם איך שומרים שבת. אנשים שמעולם לא ראו שבת ולא שמרו שבת רוצים לטעום אותה. אין פיתוי של נסיעות ובילויים, רוצים להתקרב לבורא, הם שאלו מה עונים להם. שלחנו להם תשובה מצולמת".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן