הרב יעקב מדן על הומוסקסואליים: "יש ביניהם צדיקים גמורים"

ראש ישיבת הר עציון בסרטון עם מסר מורכב ליחס כלפי אלו המתמודדים עם משיכה לבני מינם כשהמסר העיקרי הוא: "אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו". מנגד הוא גם מזכיר את האיסור ההלכתי ואומר: " החופש המיני איננו דבר נכון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/07/20 20:52 יז בתמוז התשפ

הרב יעקב מדן על הומוסקסואליים: "יש ביניהם צדיקים גמורים"
הרב יעקב מדן, ראש ישיבת הר עציון, צילום: פלאש 90. אורן נחשון

במסגרת סדרת הסרטונים של מכון ידעיה, דיבר ראש ישיבת הר עציון, הרב יעקב מדן, על הסוגיה של היחס לאנשים הומוסקסואליים. את  המסר של הסרטון פותח הרב מידן באמירה המפורסמת: "אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו" מסר זה הוא גם לב כלל דברי הרב מדן. הרב מבקש להזכיר בתחילת דבריו שגם אם מדובר באנשים בעלי נטייה מינית הומוסקסואלית הוא אומר: "יש ביניהם אנשים צדיקים. שאם יש ביניהם כאלה עם קול יפה - אני לוקח אותם להיות שלחי ציבור בתפילת נעילה".

"אנשים לא אשמים שאלה הנטיות שלהם", מבהיר הרב "בעלי נטיות הומוסקסואליות ששומרים את ההלכה הם צדיקים גמורים". הרב רואה באלו שמתגברים על היצר שלהם הם צדיקי עולם, ושתעמוד לציבור זכותם. הרב מדגיש שיסוד המין באדם נועד קודם כל להקים משפחה, ורק אחר כך לקשרים בין האב לאם. "החופש המיני איננו דבר נכון- צריכים לתבוע בו משמעת ולא חופש" ובכך הוא מזכיר שבסופו של דבר אין היתר הלכתי לאורח חיים הומוסקסואלי.

"אני מסכים שהבעיה של אנשים שנוטים לבני מינים היא בעיה גדולה", אומר הרב ומתחיל לסכם את דבריו: "אנחנו צריכים לשבור את הראש איך אנחנו עוזרים להם. אינני מאמין שהתורה אי פעם תאפשר אורח חיים שכזה. אבל בסופו של דבר גם אסור לנו לדון אדם עד שנגיע למקומו. לי אין את היצר, אז איך אני יכול להדריך אנשים כאלה ולהגיד להם להתאפק?" לסיום ביקש הרב לציין שהוא מאמין באלו שצריכים להתמודד ואם הם ירצו הם יצליחו להתמודד.