תודה ומדע באקדמיה – אצלכם בסלולרי

מערכת אינטראקטיבית למציאת שיעורי תורה באורך הזמן הרצוי, חיבור בין תורה ומדע, והקדשת ימי לימוד הם רק חלק מהדברים שמחכים לציבור הרחב באתר בית המדרש החדש של המרכז האקדמי לב

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/03/18 20:59 יז באדר התשעח

תודה ומדע באקדמיה – אצלכם בסלולרי
בית המדרש האינטרנטי החדש, צילום: צילום מסך

השילוב בין תורה ומדע באקדמיה מעולם לא היה זמין יותר, ועולה דרגה. בימים אלו משיק בית המדרש במרכז האקדמי לב אתר חדש ואינטראקטיבי, שבו יוכלו הלומדים להאזין לשיעורי תורה במגוון נושאים, כגון גמרא, הלכה, אמונה, פרשת שבוע, תנ"ך, מועדים ועוד וכמובן השילוב בין תורה ומדע: כיצד היהדות והמדע לא רק שאינם סותרים אלא משלימים זה את זה.

בין השיעורים אליהם ניתן להצטרף: מבוא לכלכלה יהודית, אמונה הלכה והיסטוריה, שיעורי עיון בגמרא, אמונה ותנ"ך, ואף מובילאיי, יזמות ויהדות.

משתמשי האתר גם יוכלו לסמן כמה זמן פנוי יש להם לטובת הלימוד – ולקבל שיעורים תורניים איכותיים באורך הרצוי עבורם באותה עת, ואף לבחור אם לקבל את השיעור בצורת וידאו, קובץ שמע, טקסט כתוב או הכל ביחד, וזאת באמצעות מערכת סינון חכמה שהוטמעה באתר.

באתר החדש ניתן יהיה גם להקדיש יום לימוד עבור חברים ובני משפחה, באמצעות פנייה פשוטה לצוות האתר. כמו כן, ניתן יהיה להתעדכן בשיעורים הרבים המועברים מדי שבוע בבית המדרש ובכיתות המרכז האקדמי לב ואף להצטרף אליהם ולעקוב אחרי מהלכי השיעורים באמצעות דפי מקורות אונליין. האתר נמצא בימים אלו בהרצה וניתן להיכנס ולצפות בשיעורים ואף לשלוח הצעות לשיפור.

בבית המדרש במרכז האקדמי לב לומדים בכל יום מאות סטודנטים בתוכנית הייחודית למקום, המאפשרת לסטודנט לשלב בין לימוד תורה מעמיק ואיכותי במהלך שעות הבוקר ולימוד תואר אקדמי רלוונטי לשוק העבודה בשעות אחר הצהריים והערב.

הסטודנטים לומדים לעומק סוגיות הלכתיות בעיון על פי שיטת 'הלכה ממקורה' של ראש הישיבה ובתי המדרש במרכז האקדמי לב הרב יוסף צבי רימון, ולאחר מכן מתקיימים שיעורים בדומה למתכונת בישיבות. בצורה זו התלמידים מקיימים הלכה למעשה את החיבור בין תורה ומדע – דגלו של המרכז האקדמי לב.

ראש הישיבה ובתי המדרש במרכז האקדמי לב הרב יוסף צבי רימון אומר כי: "לימוד תורה בעמקות ולימוד אקדמיה באותה רצינות הם המפתח ליצירת אנשי מדע איכותיים ומקצוענים שיקדמו את מדינת ישראל להיות מדינה מובילה בקנה מידה עולמי גם בעשרות השנים הבאות. אנשי תורה שאינם נרתעים מעיסוק בסוגיות המורכבות ביותר והמתקדמות ביותר העומדות על סדר היום המדעי, תוך מחויבות ברורה להלכה ולאמונה היהודית".

מנהלי האתר מוסיפים כי "אנו רואים כיצד לימוד תורה חי ומעמיק במרכזו של קמפוס אקדמי, מקרין ומשפיע על כל תחומי העשייה – בביטחון, בכלכלה, בתעשייה או במחקר הטכנולוגי. מעבר לחשיבות הגדולה של לימוד תורה עבור כל יהודי באשר הוא, אנו בבית המדרש מאמינים כי לימודי אקדמיה הנובעים מתוך עומקה של תורה, הנם בהכרח עשירים יותר, מדויקים יותר ובעלי השפעה ייחודית על המציאות".