רבה של עפולה: "ילדיי ילמדו רק בחינוך ממלכתי דתי"

במאמר שפרסם תחת כותרת זו, הסביר הרב שמואל דוד על יתרונותיו של החינוך הממלכתי דתי וקרא לחזקו. "אנו מאמינים בדרך הציונית דתית, למה בחינוך הזה אנו בועטים?", שאל

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/01/18 10:00 כח בטבת התשעח

רבה של עפולה: "ילדיי ילמדו רק בחינוך ממלכתי דתי"
הרב שמואל דוד, צילום: ויקיפדיה CC BY-SA 3.0

"אנו מאמינים בדרך הציונית דתית, למה בחינוך הזה אנו בועטים?" שאלה זו שאל בשבוע שעבר רבה של עפולה, הרב שמואל דוד, במאמר שפרסם תחת הכותרת "ילדיי ילמדו רק בחינוך ממלכתי דתי", ובו קרא לחזק את החינוך הממלכתי דתי.  לדברי הרב, "החינוך שלנו ייתן לנו פירות טובים יותר אם נהיה כולנו מאוחדים וכל ילדינו ילמדו בו".

"אני ציוני דתי גאה. קודם כל דתי, תורני, ירא שמים. ועם זאת ציוני, נאמן למדינה, משרת בצה"ל בגאווה", פתח הרב דוד את מאמרו. "אני מאמין כי 'יפה תלמוד תורה עם דרך ארץ', אני מאמין בלימודים כלליים יחד עם לימוד תורה ברמה גבוהה, בתורה ועבודה, בלימוד תורה שלא בא על חשבון שרות צבאי, ועוד. וכך אני רוצה לחנך את ילדיי".

לדבריו, "יסוד החינוך הזה הוא באברהם אבינו, יצחק ויעקב, משה רבנו ודוד המלך, רבי עקיבא ובר כוכבא, רמב"ם,רמב"ן, הגאון מווילנא ועוד, כמעט כל גדולי הדורות שלימדונו כי השקפת העולם הממלכתית היא קודש, מקורה באבות האומה, בתנ"ך, בגמרא ובמדרשים, ועוד. אני מאמין כי הקמת המדינה וחיזוקה היא מצווה מן התורה. לכן ילדיי יתחנכו אך ורק במסגרת הממלכתית דתית.

"הצוותים החינוכיים בגנים ובבתי הספר הם מעולים. הגננות, הסייעות, המורות, המורים המנהלים והמנהלות רואים בתפקידם שליחות קדושה ומשקיעים בה את כל לבבם, נפשם ומאודם. הם אוהבים את הילדים ומסורים לחינוכם".

https://www.facebook.com/rsdafula/photos/a.1442085062692004.1073741828.1438435889723588/2058953157671855/?type=3&theater

הרב דוד הוסיף: "נכון, בחינוך הממלכתי דתי לומדים גם ילדים ממשפחות פחות דתיות, ויש חשש מהשפעה לא טובה. אולם נכון לא פחות שפעמים רבות ילדים אלה אינם נופלים מילדים ממשפחות דתיות יותר בדרך ארץ ובמידות! ויש לנו הרבה מה ללמוד מהם. וגם נכון לא פחות, שהם ילדי ישראל לא פחות מילדים ממשפחות דתיות, ואנו מבקשים להתחבר ולחבק את כולם.

"כמו כן, אם לא נלמד עמהם, איך הם ילמדו מאתנו. ואיך נספוג אלה מאלה את הערכים הטובים שיש בכל אחד?! מעל לכל, אם ילדינו לא ילמדו אלא עם אלה באותו חינוך, איך נמלא את יעודנו בעולם להיות שליחים של הקדוש ברוך הוא להפיץ אור וטוב?!"

הרב דוד קרא "להפסיק עם הפיצולים והקריצות, לא לימין ולא לשמאל. לא לחינוך שאינו ערכי דתי, ולא לחינוך שאינו ממלכתי ציוני. החינוך שלנו ייתן לנו פירות טובים יותר אם נהיה כולנו מאוחדים וכל ילדינו ילמדו בו. אנו מאמינים בדרך הציונית דתית, למה בחינוך הזה אנו בועטים?!

"עם זאת, יש צורך דחוף לחזק את החינוך הזה. גם בכלים: מבנים ראויים יותר, כיתות מרווחות יותר, מעבדות, אולם תפילה, אולם ספורט ועוד. כמובן שיש לחזק את הרוח, אץ התוכן. בתי הספר צריכים להוסיף לא רק מתמטיקה ואנגלית, אלא גם ובעיקר לחנך ליותר אהבת תורה ויראת שמים".

 לסיום כתב הרב דוד: "אני גם מאמין כי ככל שיותר תלמידים מבתים שהחינוך התורני יקר בעיניהם יכנסו ללמוד בתי הספר האלה, כך הם ילכו וישתפרו ויתמקצעו בתחום התורני, לא פחות מאשר בתחומי המדע, וככה בכוחות משותפים נוכל להצעיד את בתי הספר הממ"ד קדימה יחד עם כל ילדי ישראל. כולנו יחד מגיל הגן והלאה בחינוך הממלכתי דתי בעפולה".