• הרב אליהו בירנבוים צילום: באדיבות המצולם

    פרשת צו: איסור אכילת הדם

    איסור אכילת הדם המופיע בפרשה, איננו רק איסור גשמי או פיזי, אלא יש בו משמעות רוחנית וערכית. הרב קוק מסביר את האיסור של אכילת דם, כדרך חינוכית של התורה להביא את האדם לרגישות כלפי ערך החיים. מדובר על איסור שלילי של לא תעשה אבל שיש בו ערך חיובי. דבר תורה מיוחד מסרייבו, בוסניה

    הרב אליהו בירנבוים

    21/03/18 11:03

  • הרב שמואל אליהו צילום: אלישמע סנדמן

    שיעורו השבועי של הרב שמואל אליהו

    הצטרפו לשיעור מפי רבה של צפת לפרשת צו

    חדשות כיפה

    19/03/18 20:20

  • יאיר בן מנחם צילום: הרב יאיר בן מנחם

    בזכות בנים תושיע אבות

    בליל הסדר שבים חכמים ומלמדים אותנו את חשיבותם של הבנים, ואת כוחם להושיע אבות ולהביא גאולה לעולם. הרב יאיר בן מנחם על מצוות והגדת לבנך וימי הפסח וסגולתם להביא גאולה לעולם

    הרב יאיר בן מנחם

    16/04/17 12:19

  • משה מאיר, יחצ צילום: משה מאיר, יחצ

    פרשת צו: על הבגדים ועל הקרבה

    משה מאיר במאמר נוסף על בגדי הכהונה ומשמעותם הרגשית. פרשת צו

    ד"ר משה מאיר

    06/04/17 18:35

  • פרשת צו: החיבור בין הלילה ליום

    מדוע התורה קוראת דווקא לפעולה זו "זֹאת תּוֹרַת הָעֹלָה"? מדוע זה מעלה את כל הקורבנות כולם? וכן מדוע הכוהנים כל כך רצו לקיים מצווה זו?

    הרב הלל מרצבך

    05/04/17 10:15

  • יח"צ צילום: יח"צ

    תודה מאז ומתמיד

    מדוע קרבן התודה מכיל כמויות גדולות של לחם ונאכל בחיפזון גדול וכיצד ברכת הגומל ממלאת את מקומו לאחר שחרב בית מקדשנו?

    סאלי מאיר

    23/03/16 10:19

  • משה מאיר, יחצ צילום: משה מאיר, יחצ

    פרשת צו: על הדם

    במציאות אותה אנחנו מכירים, אין צורך לאסור על אכילת הדם. מי רוצה לאכול [לשתות] דם?! זה דוחה. מהו האיסור על הדם ומה סיבותיו

    ד"ר משה מאיר

    23/03/16 09:29

  • יחצ צילום: יחצ

    פרשת צו: פשר הקרבן

    "עצם קיומם של קרבנות בעלי חיים בתורה הוא אולי דרך למנוע הקרבת קרבנות אדם באלימות ובמלחמה"- על קורבנות נוספים שאנחנו עושים ולמה זה חשוב גם היום

    הרב יונתן זקס

    20/03/16 17:17

  • סוגרים שבוע: לפתוח ראש גדול

    תאמין כל הזמן שיש לך כנפיים ויכולת לטפס למעלה. אל תזלזל בכוח וביכולת שלך, ואל תקשיב לאף פרעה, שנמצא בחוץ או שיושב לף בתוך הלב, ולוחש שאתה לא מסוגל

    הרב יוני לביא

    26/03/15 10:14

  • Shutterstock צילום: Shutterstock

    קרבן השלמים – השלום, השלמות וההשלמה

    מן המפורסמות הוא, שהאדם מייחל ומצפה להתקרב ולהגיע אל השלמות כמה שיותר. זוהי כידוע משימה מורכבת ובלתי אפשרית. למרות זאת איננו מוותרים, ומשתדלים מאוד להגשים את "חלום ההגעה לשלימות"

    הרב אמיר אדרעי

    26/03/15 10:08

  • משה מאיר, יחצ צילום: משה מאיר, יחצ

    על הגמישות

    הפתיחה - זֹאת תּוֹרַת הָעֹלָה - יוצרת ציפייה לעיקרי תורת ההפעלה של הקורבן המרכזי. אך לאכזבתנו, הפרשה פונה לעסוק בניקוי הפסולת והזבלים שנותרו על המזבח מיום אתמול. נניח שכבר קיבלנו שתנאי הכרחי לזרימת עבודת הקרבנות הוא פינוי הזבלים, מצפה לנו עוד הפתעה. שתי מערכות של בגדים דרושות לשם הפעולה הזאת

    ד"ר משה מאיר

    26/03/15 10:05

  • פרטי צילום: פרטי

    צו- לעשות טובה לעצמי

    אנו חיים בעולם תועלתי, כל הזמן רצים ומחפשים כיצד אפשר לתעל את העולם, לייצר, לבנות, לתכנן וכו'. מאחורי כל זה ניצבת תפיסה אגואיסטית ששמה לנגד עינינו מטרה אחת - לעזור לעצמנו, שיהיה לנו טוב יותר

    הראלה ישי

    25/03/15 12:45

  • יח"צ צילום: יח"צ

    נקי ומאושר

    מהי פעולת הסרת הדשן במקדש ומדוע כדאי לחייך גם במהלך מאמצי הניקיונות המפרכים לפסח

    הרב אבי מנצורה

    25/03/15 12:37

  • פרטי צילום: פרטי

    התנדבות וחובה בעבודת השם

    בתורה אנו מוצאים כמה פעמים את ההתנדבות, כך במעמד הר סיני שישראל מקדימים נעשה לנשמע, וכך בהקמת המשכן ככתוב: "מכל איש אשר ידבנו לבו תקחו את תרומתי". ואילו בפרשתנו לא זו בלבד שלא מסתפקים בעשיית מצוות בחובה אלא מוסיפים שם את ה"צו", שהוא זירוז מיד ולדורות

    הרב יעקב הלוי פילבר

    24/03/15 17:19

  • סיפור מההפטרה: למה שאול השאיר את אגג חי?

    הרב אפרים זיק, ראש ישיבת בני עקיבא תוהה מדוע אחרי כל כך הרבה הרג ודם שאול המלך משאיר את עמלק חי. אולי אחוות מפקדים? ארבע דקות בין הפרשה להפטרה

    הרב אפרים זיק

    13/03/14 13:14

  • Van Damme M. -cc-by צילום: Van Damme M. -cc-by

    התשוקה לאכול דם

    מכיוון שהדם הוא הנפש, הכוחניות והשתלטנות הטבועות באדם רוצות לאכול הכל, גם את נפשו של הנאכל. האכילה איננה רק מילוי צורך של רעב, אלא גם מילוי צורך לשליטה

    ד"ר משה מאיר

    13/03/14 12:40