עדכון כשרות: המלצות לציבור הנופשים מאגף הכשרות

יוצאים לחופש? צימר, בית מלון, מסעדה או אפילו קרוז? האגף לכשרות ברבנות הראשית מפרסם היום רשימה של עצות לנופשים שלא יכשלו במאכלות אסורים . להדפיס ולשמור לקראת החופש

חדשות כיפה הרבנות הראשית 03/08/17 22:55 יא באב התשעז

עדכון כשרות: המלצות לציבור הנופשים מאגף הכשרות
יוצאים לחופש, צילום: shutterstock

בימים אלו עומדים המוני בית ישראל לפקוד את אתרי הקניות, הבילויים והנופש בכל רחבי הארץ. הרבנות הראשית לישראל מציגה אוסף עצות, שהמקפיד לקיימן בעז"ה לא ייכשל באכילת מאכלות אסורים:

1. בהגיעכם לבית עסק המוצג ככשר יש לדרוש לראות תעודת הכשר מקורית. אין להסתמך בשום אופן על תעודות הכשר מצולמות!

2. יש לוודא כי שם הרבנות המקומית המופיע על גבי תעודת ההכשר שייך לאזור בו אתם נמצאים.

3. יש לוודא כי על תעודת ההכשר מופיע תאריך המעיד כי היא בתוקף.

4. יש לוודא כי שם בית העסק וכתובתו, כפי המופיע בתעודת ההכשר, אכן מתאים לנתונים בשטח ולא שייכים לעסק אחר.

5. רצוי להתעניין היכן המשגיח. אם איננו, ניתן להשיגו טלפונית במספר המופיע על תעודת הכשרות, או לבקש מבעל העסק את מס' הנייד שלו ע"מ להחליף עמו מס' מילים ולהתרשם ממצב הכשרות במקום.

6. אין להיכנס לבית עסק המציג תעודת המעידה על השגחה במקום וכדומה, ללא שוידאתם תחילה הימצאותה של תעודת הכשר מטעם הרבנות המקומית המוסמכת.

7. אין להסתפק בהבטחותיו של בעל עסק ללא השגחה המציג את עצמו ככשר בכתב או בע"פ תוך טענה כי בשל פתיחה בשבת אין לו תעודת הכשר.

8. כמו"כ אין לקבל טענה שהתעודה אינה בנמצא כי "המשגיח עוד לא הספיק להביא אותה מהמועצה הדתית..." - פשוט לעזוב את המקום לאלתר!

9. אין לסמוך על כשרותם של מאכלים הנמכרים בקיוסקים ללא השגחה, באריזה מאולתרת, הנושאים מדבקות בעלות ציוני כשרות בלבד ללא שם היצרן ופרטים מזהים אחרים.

10. לנופשים בצימרים וחדרי אירוח השונים כדאי לבדוק ולוודא מעבר לנושא הכשרותי: האם במקום קיימים הסדרים לעניין שמירת השבת כגון קיומו של עירוב תקין, השגחה בשבת, עין אלקטרונית בפתיחת וסגירה של דלתות, הפעלת מזגן באופן אוטומטי ע"י פתיחת דלת או חלון, עין אלקטרונית בשירותים, ברזי מים אלקטרוניים, מעלית שבת המאושרת ע"י גוף או מכון ידוע וכד'

11. חשוב לדעת כי קיימים צימרים ללא השגחת רבנות המציעים ארוחות כשרות לנופשים. ייתכן שבחלק מהמקרים בעלי הצימר מבשלים את המאכלים בכליהם ובמטבחם הפרטי ובחלקם מזמינים מנות סגורות מחברות קייטרינג מושגחות. מומלץ לבדוק נושא זה טרם הזמנת מקום.

12. על נופשים המזמינים חופשה לשבת בבתי מלון לוודא בעת ההזמנה כי העסקה כוללת פינוי חדרים במוצאי השבת ולא בשעות הצהריים ביום השבת.

13. הרבנות הראשית לישראל אינה לוקחת אחריות על חבילות נופש בספינות המציגות "קרוזים" (שייט חופים) ככשרים תחת השגחות שונות ומשונות. במידה וראיתם ליקוי כשרות בבית עסק מושגח העשוי להכשיל את הציבור, יש לדווח למחלקת הכשרות של אותה עיר כפי הנתונים המופיעים ע"ג תעודת ההכשר

במקרה של חשד להונאה בכשרות ניתן לפנות למוקד היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות בפקס': 5313169-02 או לחלופין לכתובת מייל: il.gov.rabbinate@achifa5 ואנו נשתדל לטפל בתלונה בהקדם.