מה קרה לספר לימוד בתנ"ך שסיפר על רחב?

תיאור תפקידה של מי שסייעה למרגלים ששלח יהושע ליריחו עורר את זעמם של חלק מן ההורים שילדיהם לומדים בתי ספר ממלכתיים. "ישנה התייחסות בלתי הולמת לגיל התלמידים", אמרה המפקחת במשרד החינוך

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/12/17 16:30 כט בכסלו התשעח

מה קרה לספר לימוד בתנ"ך שסיפר על רחב?
תנ"ך, צילום: shutterstock

ספר לימוד בתנ"ך לכיתה ד' בבתי הספר הממלכתיים יוצא משימוש בעקבות תלונות של הורים על הדרך שבה הוסבר תפקידה של רחב הזונה בפרשת המרגלים ביריחו, כך פורסם בידיעות אחרונות.

בביאור לפרק ב' בספר יהושע נכתב בספר הלימוד "יהושע שופטים נקרא ונפעל" כי "זונה" היא "אישה הנוהגת לשכב עם גברים בתשלום". הביאור עורר את זעמם של חלק מן ההורים שטענו כי לא ראוי שילדים שטרם נחשפו ליחסי מין יקראו על כך לראשונה בתיאור כזה.

במשרד החינוך הוחלט בעקבות המבוכה למחוק מהגרסה הדיגיטלית של הספר את הביאור לתפקידה של רחב, ולהוציא משימוש גם את המהדורה המודפסת בשנת הלימודים הבאה. כמו כן הוחלט כי המורים יקבלו הנחיות כיצד ללמד את הפרק, כשתיאור דמותה של רחב יהיה בהתאם למעשיה ולפועלה מבלי להתייחס לעיסוקה כזנה.

באיגרת למורים לתנ"ך, שפרסמה המפקחת על מקצוע התנ"ך בחינוך הממלכתי במשרד החינוך ענת צידון, הוסבר כי בספר "ישנה התייחסות בלתי הולמת לגיל התלמידים לסיפורה של רחב", מה שהביא לפסילתו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן