לזכר חללי המשטרה: הכנסת ספר תורה בתחנת אשקלון

בטקס מרגש שנערך במעמד מפקד מחוז הדרום, רב המשטרה ובני משפחות שכולות, הוכנס הספר שהוקדש לעילוי נשמת השוטרים שנפלו בעת מילוי תפקידם

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/01/18 15:00 ב בשבט התשעח

לזכר חללי המשטרה: הכנסת ספר תורה בתחנת אשקלון
הכנסת ספר תורה לתחנת אשקלון, צילום: דוברות המשטרה

במעמד מרגש הוכנס השבוע ספר תורה חדש לארון הקודש בבית הכנסת שבתחנת המשטרה בעיר אשקלון. ספר התורה נכתב ביוזמת המשטרה והוקדש לשוטרים שנפלו במילוי תפקידם. 

האותיות האחרונות בספר התורה הוקדשו לעילוי נשמתם של חללי מרחב לכיש,ולאחר סיום כתיבתן התקיימה תהלוכה מיוחדת בהשתתפות עשרות מקציני המרחב ושוטריו, ובני משפחותיהם. 

בטקס השתתף לראשונה מפקד מחוז הדרום הנכנס, ניצב מוטי כהן, שזו הייתה לו ההופעה הראשונה הרשמית לאחר שיממה קודם לכן נכנס לתפקידו.

הרב רמי ברכיהו כותב אותיות בספר התורה שהוכנס לתחנת אשקלון

הרב רמי ברכיהו כותב אותיות בספר התורה שהוכנס לתחנת אשקלוןצילום: דוברות המשטרה

בדברי הברכה שנישאו במעמד, אמר הרב הראשי למשטרת ישראל, נצ"מ הרב רמי ברכיהו, כי: "ספר התורה הוא איננו רק ספר חוקים או ספר הדרכה מוסרית וערכית. ספר התורה מלמד על הנשמה הפנימית שלנו, המנוע שמניע את כל התהליך, זהו המנוע האמיתי של שוטרי משטרת ישראל".

רב מחוז הדרום, רפ"ק הרב ראובן כמיל, ציין כי "התורה פותחת באות ב' ומסיימת באות ל', אותיות 'לב' ללמדנו שהעיקר הוא הלב. ככל שמכניסים יותר לב, מחשבה וכוונה בעשייה היא הופכת לחשובה ומוערכת יותר. שוטר שמתחיל את המשמרת בכוונה שהוא שומר על ביטחונה של ארץ ישראל ודואג לשרת את אזרחיה, מכניס לב לעשייה שלו, ודברים שעושים מהלב הם תמיד יותר מושלמים".