ארגון כושרות: חלק מהוופלים של 'עלית' מותרים גם למי שלא אוכל קטניות

בארגון כושרות מבהירים לציבור שרק במוצרי של 'עלית' שכתוב בהם כי הם מכילים סויה מותרים לאוכלי קטניות. אך על אלו שכתוב כי הם עלולים להכיל סויה, מותרים גם לללא אוכלי קטניות

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/03/20 17:29 א בניסן התשפ

ארגון כושרות: חלק מהוופלים של 'עלית' מותרים גם למי שלא אוכל קטניות
"לאוכלי קטניות בלבד". לאו דווקא, צילום: דוברות

פסח מתקרב ועל האשכנזים והמקפידים לשמור על אי אכילת קטניות בפסח, יש קושי במציאת מוצרים שאינם מכילים קטניות. אחד המוצרים הפופולרים בפסח הוא הוופלים של חברת "עלית", אך השנה הופתעו הצרכנים לגלות כי על הוופלים רשום כי הם לאוכלי קטניות בלבד.

בארגון "כושרות" בדקו את הענין מול חברת עלית ופרסמו הבהרה מרגיעה לציבור: אם רשום על המרכיבים כי הם מכילים סויה, המוצר מותר לאוכלי קטניות. אך אם לא מופיע המילה סויה ברשימת המרכיבים, הרי המוצר מכיל לפתית, ומי שנוהג יכול לאכול אותו ללא חשש קטניות.

צילום: כושרות

בארגון כתבו: "לתשומת לבכם. בעניין מוצרי 'עלית' מהמפעל בכשרות הרבנות נצרת עלית (נוף הגליל) המסומנים 'לאוכלי קטניות': כאשר ברכיבי המוצר או באזהרת האלרגנים מופיע "סויה"- המוצר לאוכלי קטניות". מנגד מבהירים פרט חשוב בארגון: "כאשר ברשימת הרכיבים לא מופיעה המילה סויה, גם אם באזהרת האלרגנים כתוב "עלול להכיל סויה"- המוצר מכיל לפתית שיש נוהגים בו היתר". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן