איפור טבעי לפורים ממדף התבלינים

הילדים שלכם בעלי עור רגיש שלא מגיב היטב לצבעי האיפור הפורימי הנמכר בחנויות? הכינו עבורם איפור ביתי באמצעות תבלינים וירקות. כמה פשוט, ככה יעיל.

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 25/02/18 10:49 י באדר התשעח

איפור טבעי לפורים ממדף התבלינים
איפור טבעי לפורים, צילום: שאטרסטוק

הילדים שלכם בעלי עור רגיש שלא מגיב היטב לצבעי האיפור הפורימי הנמכר בחנויות? הכינו עבורם איפור ביתי באמצעות תבלינים וירקות. כמה פשוט, ככה יעיל. זה מה שמציע אבי ציטרשפילר שהוא הרבליסט קליני במקצועו ובעלים של  "חוות דרך התבלינים" בגליל.

המה כמה דוגמאות: כדי לצבוע את פני הילד באדום, ערבבו אבקת פפריקה אדומה עם מעט מים. לפי ציטרשפילר הפיגמנטים האדומים בפפריקה הם נוגדי חמצון ואפילו מאלחשים דלקות ורגישויות על העור.

זקוקים לצבע צהוב? ערבבו כפית כורכום וכפית שמן והשאירו למשך לילה שלם. בבוקר הוסיפו עוד קצת שמן, והצבע מוכן. השמנים המומלצים למטרה הזו הם של זרעי ענבים או שומשום. אם אין בבית שמנים כאלה, אפשר להשתמש בשכבת השמן הנוצרת מעל טחינה בצנצנת. אגב, הצהוב של הכורכום יורד מהעור אבל לא מבגדים, אז צריך לצבוע בזהירות.

להשגת צבע סגול, אפשר לרסק סלק אדום, לסנן ממנו מיץ ולהוסיף מעט אבקת אורז עד שנוצרת משחה נוזלית. לדברי ההרבליסט, סלק מרוכז מקל גם על וורידים מוגדלים ודליות.

ואם התחפושת דורשת צבע שחור? בכל חנות תבלינים יש זרעי קצח. בקשו שם שיכתשו אותם למענכם, הוסיפו בבית מים, והצבע מוכן.

גם איפור ירוק אפשר להכין בבית כאשר טוחנים עלים של שמיר יבש, מוסיפים מים ומערבבים למשחה אחידה.

בשורה תחתונה: נקבל ילדים גם מאופרים בצבעים בריאים וגם מדיפים ניחוח של בריאות ותבלינים.

 

תבלינים לאיפור

תבלינים לאיפורצילום: הדס ניצן