שאל את הרב

חזרה בתשובה על מיניות בין נשים

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 15/09/21 09:04 ט בתשרי התשפב

שאלה

שלום וברכה לכבוד הרב

אני שולחת את השאלה בעקבות אחת השאלות שראיתי כאן בכיפה בנושה זהה, והייתי נפעמת מהתשובות של הרב למרות שהתגובות היו קיצוניות ומיאשות. אשמח אם הרב יתפנה לענות לי בפירוט ממש בדחיפות.

חשוב לי לציין שאני בתקופה מאד מבולבלת בה אני מנסה למצוא את עצמי ביחס ליהדות, ובו בזמן מנסה להתקרב לאלוקים כמה שאפשר.

למרות שאני באה מבית חרדי חזק מאד, רק לאחרונה נחשפתי לאיסור של מיניות בין שתי נשים (או אולי זה דווקא בגלל שלא מדברים על זה אצלנו, ולכן המקורות שלי על מיניות הם ממש לא תורניים).

אני וחברה מאד טובה שלי מקיימות ביננו יחסי מין, בסתר, לא בתור בנות זוג אלא סתם להנאה בידיעה גמורה שבבוא היום כל אחת תתחתן ותקים בית כשר ונאמן בישראל.

השאלה שלי היא איך אני אמורה ביום כיפור הבעל'ט לחזור בתשובה על החטא הזה, בידיעה גמורה שאני אפול בזה שוב בהמשך. לאחרונה אני ממש מנסה להתחזק ושתינו נמנעות כמה שיותר (מנסות להגמל על פי מקורות חזקים ותורניים) אבל קורה שאנחנו נופלות. וידוע שהתשובה צריכה להיות עד שיעיד עליו יודע תעלומות שלא יחזור על חטא זה לעולם, אחרת התשובה לא שלימה.

ואני באמת מרגישה קרובה לאלוקים בתקופה הזו יותר מכל פעם, אבל זה דוקר אותי מבפנים כשאני יודעת שהתשובה שלי לא שלימה ויכול להיות שכל העבודה שלי היא לשווא, כי הרי אני בעצמי יודעת בבירור שכמה שאשתדל עוד יקח זמן עד שאצליח להיגמל לגמרי כי זה תהליך ארוך. ואיך תוכל תשובתי להיות שלימה?

אני נורא מפחדת מיום הכיפורים הזה, ואשמח לשמוע תשובה מהירה. תודה!

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום

הרצון שלך לשוב ולתקן הוא טהור ויקר בעיני ה'.

כמו בכל מעשה לא טוב שאנחנו עושים התשובה היא הצער והחרטה, הוידוי לפני ד' והקבלה לעתיד, וכמו שכתוב בספר מסילת ישרים בפרק ד': "בהיות השב מכיר את חטאו, ומודה בו ומתבונן על רעתו ושב ומתחרט עליו חרטה גמורה דמעיקרא כחרטת הנדר ממש שהוא מתנחם לגמרי, והיה חפץ ומשתוקק שמעולם לא היה נעשה הדבר ההוא ומצטער בלבו צער חזק על שכבר נעשה הדבר ועוזב אותו להבא ובורח ממנו".

ביחס למה שכתבת ומטריד אותך על התשובה השלימה - חשוב מאוד לדעת ולהכיר שאין הכוונה בדברים הללו שכתב הרמב"ם בהלכות תשובה שהאדם יודע עתידות ושבטוח שלא יפול שוב, אלא הכוונה היא על טהרת רצונו וכנות כוונותיו בזמן התשובה.

כך כותב רבינו המאירי בחיבור התשובה: "ואין מזה המין מי שבעת התשובה גומר בליבו לעזוב דרכו הרעה תכלית עזיבה, אבל אחר זה יכריחהו יצרו לשוב לחטוא ... זה אמנם כבר הייתה תשובתו תשובה בעת העשותה והועילה על החטאים הקודמים ..."

והמבי"ט כותב בספר 'בית אלוקים': "נראה מדברי רבותינו ע"ה כי כיון שחזר האדם בתשובה מן החטאים שעשה, וגמר בלב שלא לעשותם עוד, ה' יתברך העביר חטאתו בתשובה זאת, ואם אחר כך חוזר לחטוא, יצר הרע הוא שפיתה אותו מחדש לחזור למה שחטא ..."

וכך כותב רבי סעדיה גאון בספר 'אמונות ודעות': "... שאם החליט האדם בדעתו בזמן תשובתו שלא יחזור עוד - אין תשובתו מתבטלת, אלא יימחלו לו העוונות שלפני תשובתו ... וכך אם אירע באופן זה כמה פעמים שעושה תשובה וחוזר - אין עליו אלא מה שאחר תשובתו, כיוון שהיה בכל פעם שלם בדעתו שלא יחזור."

ובעל התניא כותב באיגרת התשובה ש'אחטא ואשוב' זה רק מי שבשעת החטא היה יכול לכבוש יצרו ובמקום זאת חטא כי סמן על התשובה שיעשה אחר כך, ואז יוצא שהתשובה גרמה לו לחטוא.

יוצא מכל אלו מפורש, שאם האדם חוזר בתשובה באמת ובלב שלם, ומבחינת כוונתו לא היה רוצה לחזור לעולם לאותו חטא, אזי תשובתו שלימה, גם אם הוא יודע שיש סיכוי לא קטן שבעתיד ייפול חלילה שוב, בגלל עוצמת היצר וקושי ההתמודדות.

בפועל, אני מאוד ממליץ לך לפנות לבקש סיוע בכדי להצליח להשתחרר מההתמודדות הזאת. לדעתי כדאי לפנות למכון הישראלי למשפחה, שם יש אנשי מקצוע יראי שמים, שלדעתי יוכלו לסייע - https://ifc.org.il/

בנוסף, ממליץ לך על הספר של הרבנית נעמי שפירא - 'תשוב תחייני'

שיהיה לך גמר חתימה טובה, ואין לי צל של ספק שתשובתך מקובלת ורצויה בעיני ה', ובע"ה תזכי במהרה להקים בית נאמן בישראל

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות