"התחלתי להתמודד לפני ארבע שנים, ברוך ה' היום הצלחתי!" ראיון ראשון עם זוכה חידון התנ"ך העולמי

חידון התנ"ך חזר למתכונתו הרגילה, לאחר שנת קורונה. הזוכה גלעד אברהמוף מישיבת בני עקיבא בנתניה לחדשות כיפה:" תפתחו את התנ"ך, תלמדו זה המתנה של כולנו". יו"ר הסוכנות הרצוג: "מחזק את הזיקה החשובה כל כך שבין העם בישראל לבין העם היהודי בכל קצוות תבל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/04/21 10:54 ג באייר התשפא

"התחלתי להתמודד לפני ארבע שנים, ברוך ה' היום הצלחתי!" ראיון ראשון עם זוכה חידון התנ"ך העולמי
צילום: צילום מסך

 

לאחר שנת הקורונה, במשרד החינוך ממשיכים את המסורת וחידון התנ"ך העולמי, כשהשנה החידון חוזר להתקיים כרגיל אך עם קהל מצומצם יותר. את החידון הנחה כמידי שנה ד"ר אבשלום קור, החידון נעשה במעמד ראש הממשל בנימין נתניהו ושר החינוך יואב גלנט. מי שייצג את ישראל השנה הם עמית אלגזר ממקיף יא באשדוד, אוראל בנימיני מתיכון רבין בקריית ים, דביר ברחד מהישיבה התיכונית בקריית אתא וגלעד אברהמוף מישיבת בני עקיבא בנתניה.

חידון התנ"ך העולמי לנוער המתקיים ביום העצמאות בירושלים הוא השלב האחרון של חידון התנ"ך, בו משתתפים 16 מתמודדים מכל העולם שצברו את הניקוד הגבוה ביותר בחידון מוקדם שנערך בכתב מספר ימים לפני יום העצמאות. חידון זה הוא שלב סופי של תהליך ארוך בו משתתפים אלפי נערים יהודים ברחבי העולם. השנה בשל הקורנה שעוד נמצאת בעיצומה בעולם המתמודדים שאינם מישראל, יתייצבו כל אחד בשגרירות ישראל בארץ מגוריו, ומשם ישיבו על השאלות באמצעות לוויין. ארבעת המתמודדים מישראל ישבו על הבמה רחוקים זה מזה.

צילום: ללא

 גם יו"ר הסוכנות היהודית העולמית, יצחק (בוז'י) הרצוג בירך את המשתתפים: "אתם, משתתפות ומשתתפי החידון, מממשים את החזון הזה בכל מאודכם: מכל מקום בעולם שבו אתם נמצאים, אתם הוגים בתנ"ך, לומדים אותו, מתחברים אליו באלף צורות, ובכך מפיחים חיים באותיות ומגשימים את ייעודן. לכל אחת ואחד ממשתתפי החידון לאורך הדורות סיפור חיים ייחודי. כל אחד הוא עולם שלם של תקוות ושל כישרונות. החיבור בין כולנו עובר בין אותיות הפרשה וההפטרה, הטעמים והסלסולים – כל אחד ופרשנותו, כל אחת ותפילתה. כנאמר בתפילה לשלום המדינה שחיבר אותה סבי הדגול, הרב הראשי של מדינת ישראל, הרב יצחק אייזיק הלוי הרצוג זצ"ל: "וְאֶת אַחֵינוּ כָּל בֵּית יִשְׂרָאֵל, פְּקׇד נָא בְּכָל אַרְצוֹת פְּזוּרֵיהֶם, וְתוֹלִיכֵם מְהֵרָה קוֹמְמִיּוּת לְצִיּוֹן עִירֶךָ"." 

"היו ברוכים משתתפות ומשתפים יקרים. תלווה אתכם ברכת הכהנים המופיעה בספר במדבר וראו כמה יפות הן מילותיה: "יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ, יָאֵר ה' פָּנָיו אֵלֶיךָ וִיחֻנֶּךָּ, יִשָּׂא ה' פָּנָיו אֵלֶיךָ וְיָשֵׂם לְךָ שָׁלוֹם." אמר הרצוג. 

החידון ביום העצמאות אורך כשעתיים, שיאו מגיע בשלב השאלה הזהה בחידון העולמי נקראת "שאלת ראש הממשלה". לאחר מכן השלב האחרון הוא ששני המתמודדים עם מספר הנקודות הגבוה ביותר משתתפים בהתמודדות "ראש בראש" על תואר חתן או כלת התנ"ך העולמי.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן