חוגגים עצמאות בתרומה לקהילה

חניכי מרכזי הנוער "מקום בלב" של OU ישראל מצאו דרך יצירתית לחגוג את יום העצמאות, באמצעות סיוע למשפחות רווחה ברחבי הארץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/04/18 09:00 ד באייר התשעח

חוגגים עצמאות בתרומה לקהילה
חניכי OU בשיפוץ בתים, צילום: יח"צ

לרגל חגיגות ה-70 למדינת ישראל, חניכי מרכזי הנוער של ארגון ה- OU ישראל ברחבי הארץ מצאו דרך יצירתית לציין את העצמאות-אימוץ משפחות רווחה. בני הנוער הגיעו לבתים של זוגות מקסימים ומאירי פנים, שלא שפר עליהם גורלם בשל נסיבות חיים שונות.

הנערים שהגיעו לבתי המשפחות ניקו, צבעו, ריהטו ועיצבו את הבתים מחדש. לחדרי הילדים, הם העניקו מראה של חדר ילדים צבעוני ושמח ואת שאר הבית עיצבו במראה מודרני וחדיש. כמו כן, ריהוט ישן הוחלף בחדש, מוצרים חדשים נתווספו לבתים כגון: מדפסת, תמונות ושעון קיר, ועוד. לאחר השיפוץ והניקיון יצאו בני הנוער למבצע לאיסוף מוצרי מזון למשפחות על מנת להשלים את המשימה.

"לכל אורך הפעילות בבתי המשפחות, ההתרגשות הייתה הדדית. מצד בעלי הבית ההתרגשות הייתה עצומה, ומצד שני  החניכים הרגישו את הסיפוק העצום שיש בנתינה לאחר", אומר חיים פלזנר, סמנכ"ל OU ישראל.

פעילות העצמאות מהווה חלק מהמפגשים השוטפים המתקיימים מידי שבוע במרכזי הנוער של OU ישראל, שם רואים חשיבות גדולה במפגש של החניכים עם תושבי העיר. פעילות זו נעשתה לכבוד יום העצמאות ה-70 למדינה.

חניכי OU בשיפוץ בתים

חניכי OU בשיפוץ בתיםצילום: יח"צ

"אמנם מדינת ישראל קיימת 70 שנה, אבל הערבות ההדדית של עם ישראל קיימת כבר 3000 שנה", אומר הרב אבי ברמן, מנכ"ל OU ישראל. "בזמנים כאלה מרכזי הנוער שלנו מובילים מהלך רחב חיזוק ערך הנתינה כאשר החניכים הופכים ממקבלים לנותנים. בדומה למועדים אחרים לאורך השנה, חגיגות 70 לישראל מהווים זמן טוב לעשייה למען הזולת, למרות שלתפישתנו כל יום לאורך השנה מהווה הזדמנות מצוינת להעניק לאחר".

מרכזי הנוער של ארגון OU ישראל פרוסים ב-21 ערים בישראל ומצמיחים מנהיגות קהילתית צעירה, ומספקים מענה חברתי, חווייתי וערכי לבני נוער רבים. זאת באמצעות מדריכים מקצועיים ותוכנית שנתית הכוללת חוויות, פעילויות ערכיות, סדנאות צמיחה וחיזוק אישי, טיולים, תוכניות בר ובת מצווה, ושאר פעילויות שונות: התנדבות, חגים, עזרה לקהילה ועוד. הארגון נחשב לארגון היהודי הגדול בעולם כיום, הפרוש על פני 92 מדינות ומאגד כאלף קהילות יהודיות אורתודוכסיות באמריקה הצפונית.

חניכי OU בשיפוץ בתים

חניכי OU בשיפוץ בתיםצילום: יח"צ

חניכי OU בשיפוץ בתים

חניכי OU בשיפוץ בתיםצילום: יח"צ