הרב אליהו: "בפירות א"י אפשר לטעום את טעם המן"

בסרטון על חשיבות אכילת פירות דווקא מתוצרת מקומית, מסביר רבה של צפת כי "צריך כוונת לב מיוחדת" כדי לטעום את טעם המן, אבל הדבר אפשרי

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/01/18 12:30 יד בשבט התשעח

הרב אליהו: "בפירות א"י אפשר לטעום את טעם המן"
הרב שמואל אליהו, צילום: באדיבות המצלם

"בפירות ארץ ישראל אפשר לטעום את טעם המן", כך אומר רבה הראשי של צפת, הרב שמואל אליהו בסרטון שפורסם הבוקר (ג'), שבו הוא מסביר על חשיבות אכילת פירות דווקא מתוצרת מקומית. 

"כותב בעל שער החצר, רבי דוד בן שמעון, שכשבני ישראל נכנסו לארץ הם עלו מדרגה וטעמו מן בפירות ארץ ישראל. כנראה צריך כוונת לב מיוחדת", אומר הרב בסרטון.

הרב אליהו ממשיך ומסביר את החשיבות של ההבנה על פנימיותו של הפרי במקום ההסתכלות החיצונית עליו: "זה כאילו אנחנו מסתכלים על החיצוניות של הפירות, ולא על המן שבתוכם". הרב ממשיך לדבר על החשיבות באוכל מכובד כדי לחבר את הלב ומסיים במילים: "בארץ ישראל ובפירות ארץ ישראל זה אפשר", כשכוונתו היא שניתן לטעום את טעם המן.

דבריו של הרב אליהו מגיעים בהמשך לקריאתם של שורת רבנים לאכול בט"ו בשבט פירות מארץ ישראל בלבד. על הקריאה שפורסמה השבוע חתומים הרב דב ליאור, הרב יעקב אריאל, הרב יגאל קמינצקי, הרב דוד חי הכהן, הרב אליקים לבנון, הרב שמואל אליהו ורבנים נוספים. את גילוי הדעת יזם הרב נתנאל יוסיפון, רב הגרעין בנתניה.

הרב יוסיפון הוא גם בין יוזמי אירוע סדר ט"ו בשבט לנוער שיתקיים מחר, בירושלים, בו יקבלו המשתתפים ערכות של פירות תוצרת מקומית.

"האירוע הוא הזדמנות להודות בשמחה ובשירים על הארץ הטובה ועל פירותיה ולהתחבר לארץ מתוך אכילת הפירות בשמחה. השאיפה היא שמשנה לשנה האירוע יגדל ויהפוך למוקד מרכזי שיחבר ציבור רחב דרך החג המיוחד הזה לארץ ישראל ולפירותיה מתוך שמחה", אומר הרב יוסיפון.