"זיכרון חי לשירת חייו": ספרי תורה לזכרו של רון קוקיא הי"ד

לביה"ס "אושא יחד" ברמת גן הוכנסו שני ספרים שהובאו מארה"ב בפרויקט מיוחד, והוקדשו לזכר החייל שנרצח בערד. "מחברים את העולם היהודי על קהילותיו הרבות ברחבי העולם", אמר סגן שר הביטחון אלי בן דהן

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/01/18 15:18 ה בשבט התשעח

"זיכרון חי לשירת חייו": ספרי תורה לזכרו של רון קוקיא הי"ד
הכנסת ספרי תורה לזכר רון קוקיא הי"ד, צילום: דימה דורף

בסוף השבוע האחרון נערך אירוע הכנסת ספר תורה בבית הספר "אושא יחד" ברמת גן, לזכרו של סמל רון קוקיא הי"ד שנרצח בפיגוע בערד לפני כחודשיים. האירוע התקיים כחלק מפרויקט שהחל לפני כשנה בהובלת סגן שר הביטחון אלי בן דהן, ובשיתוף עמותת "עוז והדר" וארגון "יד לבנים".

במסגרת הפרויקט, מובאים ארצה ספרי תורה שמאותרים בחו"ל ואינם נמצאים בשימוש, והם מוכנסים לבתי "יד לבנים" ולבסיסים ברחבי הארץ, לזכר חללי צה"ל וחללי פעולות איבה. הפעם הוכנס לראשונה ספר תורה לבית ספר, זאת בשל ייחודיותו של "אושא יחד" והמסר שהוא נושא לקידום סובלנות למגוון של דעות, הכרת האחר וקיום דיאלוג בין דתיים לחילונים. 

באירוע השתתפו סגן השר בן דהן, הוריו של רון הי"ד לבנה ובועז, ח"כ יהודה גליק, ראש העיר רמת גן ישראל זינגר וסגנו מר אביהוא בן משה, מ"מ הרב הראשי של העיר, הרב אהרון כ"ץ, מנהל בית הספר "אושא יחד" זאביק בר לב, חיילי הנח"ל ששירתו עם רון הי"ד והורי ותלמידי בית הספר.

למקום הוכנסו בסך הכל שני ספרי תורה, שנתרמו על ידי קהילת Utopia Jewish Center בניו יורק, שבשנים האחרונות מספר חברי הקהילה שלו דעך, ובית הכנסת בו אינו פעיל כפי שהיה בעבר. את הוצאות התיקון לספרים תרמו אייבי ודיוויד יצחק, שהגיעו לאירוע במיוחד מארה"ב. 

"ספר התורה שאנו מכניסים היום הוא זיכרון חי לשירת חייו של רון והוא חלק מפרויקט יהודי גדול שאני מקדם בשנה האחרונה יחד עם עמותת עוז והדר. בפרויקט זה אנחנו מחברים את העולם היהודי על קהילותיו הרבות ברחבי העולם לחיי ההוויה הישראלית פה במדינת ישראל", אמר סגן שר הביטחון אלי בן דהן. 

"עשרות ספרי תורה הוכנסו עד היום לבתי יד לבנים ובתי כנסת ברחבי הארץ לזכרם של חללי צה"ל.
הכנסת ספר התורה מתקיימת דווקא בבית הספר 'אושא' משום שהוא מחבר את כל גווני החברה בישראל ומאחדם לעם אחד ומאוחד", הוסיף.

בועז קוקיא, אביו של רון הי"ד, אמר: "רון, כמו כל משפחתו, אהב את הבריות ודאג לכבד את כולם, ללא הבדל תרבות דת או גזע. והוא גדל בבית אשר תמיד שמר על המסורת וכיבד את הדת. סבא של רון, יוסף, שאיננו פה עקב מחלה, היה מחזן שנים רבות בבתי הכנסת. על שם סבו השני של רון, יצחק, שהוא גם שמו האמצעי, קרוי בית כנסת בירושלים שם הסב וגם רון היו מתפללים בחגים. כעת נשלים את השיפוץ שעשינו לזכר הסב על ידי ריהוט יפה לעזרת נשים אשר יהיה לזכר רון.

"אנשים רבים וטובים כמו אייבי ודיוויד פונים אלינו לתרומות. אנו נפעל יחד איתם לעוד להנצחות לרון כך שיעשו טוב  לכול עם ישראל. אני קורא לכול העם על מגזריו והדתות לבקר פחות את האחר ולכבד ולעזור יותר. כפי שעושה בית הספר המקסים הזה. לפעול לאחדות של המכנה המשותף הרחב והחשוב והוא מדינת ישראל ושגשוגה תוך שמירה וחיזוק הביטחון הפנימי והחיצוני".

ראש העיר רמת גן, ישראל זינגר, אמר: "ספר התורה נכנס לבית כנסת שמשמש ביום יום מקום ללימוד קהילתי, ייחודו של בית הספר בהיותו משלב לחילוניים ודתיים . ההנצחה של רון ז"ל, דווקא כאן, מהווה מסר של חיבור בין קהילות וקבוצות.

"בית הכנסת התחדש לאחרונה, שופץ וחודש, להנצחתם של בוגרי בית הספר שנפלו במערכות ישראל. היום, ספר תורה ע"ש רון מחבר את משפחת קוקיא למשפחת 'אושא יחד' והעיר רמת גן כולה".

סגן ראש עיריית רמת גן, אביהוא בן משה, אמר: "הכנסת ספר התורה לזכרו של החייל הלוחם רון קוקיא, שנרצח בדרכו הביתה, באה לחזק את בני המשפחה היקרה שאיבדה את בנה היקר ומאידך תעביר מסר ברור לכל אויבנו - לעולם לא תוכלו לשבור את רוחו של עם הנצח. וההולכים מאיתנו לא יאבדו בדפי ההיסטוריה, הם חיים בתוכנו ויישארו חקוקים בלבנו תמיד".

מנהל ומקים עמותת "עוז והדר", אורי דופלט, אמר כי: "ספרי התורה הוכנסו בפרויקט משותף של 'עוז והדר' בשיתוף עם סגן שר הביטחון בן דהן, שבמסגרתו מביאים ספרי תורה מרחבי העולם, מתקנים אותם בעזרת תורמים ומכניסים אותם לשימוש ברחבי הארץ תוך כדי הנצחת חללי צה"ל. זה מאפשר חיבור נפלא בין משפחות החללים למורשת החיילים שנפלו בהגנה על מדינתם". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן