"הרכבת לקוסקו מגיעה": תמונה אחת שמשגעת את הרשת

שליח חב"ד בפרו הצטלם עם בני משפחתו בדרכם חזרה מביקור מולדת בישראל, והעביר לגולשים טעימה מהמשמעות שמאחורי שליחות ארוכה בחו"ל. הפוסט הפך לוויראלי

חדשות כיפה דויד ליבנה 07/02/18 13:29 כב בשבט התשעח

"הרכבת לקוסקו מגיעה": תמונה אחת שמשגעת את הרשת
שליח חב"ד לקוסקו עם משפחתו והמזוודות, צילום: עמוד הפייסבוק חב"ד קוסקו

תמונה אחת שווה מיליון מילים: הרב עופר קריפר - שליח חב"ד לעיר קוסקו, פרו - חזר לאחרונה ליבשת הדרומית יחד עם אשתו יעל וילדיהם, כדי לפתוח את עונת המטיילים. בדרכם לפרו לקחה עמה המשפחה את כל מה שהייתה צריכה אחרי ביקור מולדת בישראל.

כאשר נחתו בפרו, הצטלמו בני המשפחה עם המזוודות והעלו את התמונה לעמוד הפייסבוק של חב"ד קוסקו. עד מהרה, התמונה שבה מוצגות עשרות המזוודות של המשפחה, הפכה ויראלית והצליחה להעביר לגולשים רבים את המשמעות שמאחורי שליחות ארוכה עם משפחה בארץ זרה.

בפוסט שבו שותפה התמונה נכתב: "הרכבת לקוסקו מגיעה. אנחנו כבר בלימה, אוטוטו מגיעים הביתה לקוסקו". למרות המלל הקצר, הפוסט שותף בקבוצות שונות ברשתות החברתיות ובוואטסאפ, ויצר הד גדול מאוד סביב הסיפור שמאחורי השליחות.

הרב קריפר ואישתו יעל החלו את שליחותם בפרו בשנת 2006, והיו הראשונים לפתוח בית חב"ד למטיילים ביבשת. אחרי שנתיים של שליחות בהודו וכמטיילים לשעבר בעצמם, הם הבינו את הצורך הגדול במתן מענה לתרמילאים הרבים שגודשים את דרום אמריקה.

בית חב"ד קוסקו משמש מקום מפגש לעשרות אלפי המטיילים ("מוצ'ילרים") המגיעים בהמוניהם לדרום אמריקה. המקום פתוח במהלך השבוע, בשבתות ובחגי ישראל ויש בו מסעדה כשרה, אינטרנט חינם, שיחות לארץ בחינם ו"הרבה חוויות ורגעים מרגשים", כדבריהם.