הרב שמואל אליהו: "גופי 'ההשגחה' הפרטיים, חותרים תחת הרבנות הראשית"

הרב שמואל אליהו אמר את הדברים בכנס מגידי שיעורים של 'צורבא מרבנן'. 250 רבנים השתתפו ביום העיון של המכון שעסק בנושא: "אתגרי הכשרות בדורנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/12/17 17:16 ב בטבת התשעח

הרב שמואל אליהו: "גופי 'ההשגחה' הפרטיים, חותרים תחת הרבנות הראשית"
הרב בן ציון אלגאזי, צילום: יחצ

יום העיון של מכון 'צורבא מרבנן' נפתח בשיעורו המקיף של ראש המכון, הרב בן ציון אלגאזי שהקדיש את דבריו לנושא חשיבות הוראת הלכות כשרות. "קיימת בורות רבה בנושא הלכות הכשרות, פעמים רבות אני נתקל במקרים בהם אנשים מחמירים על דברים שאין בהם טעם, אבל בנושאי כשרות מקילים טועים ושוגים. בכל מקום שמעורב אינטרס כלכלי – אין לרכוש מזון בשום אופן, גם לא ביוזמות מקומיות של עקרות בית המבשלות לשבת ומוכרות לשכנים".

"הסכנה הרובצת לפתחם של פוסקי ההלכה היא ההתמקדות בשוליים ולא בליבת הגישה ההלכתית. צורבא מרבנן המדגיש את לימוד ההלכה למקורותיה, החל מהמשנה דרך הגמרא, ראשונים ועד אחרוני הפוסקים, סולל בפני הלומדים ראיה ראויה ואיכותית של מכלול הפסיקה ההלכתית".

 

הרב שמואל אליהו בכנס

הרב שמואל אליהו בכנסצילום: יחצ

הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, מסר שיעור מרתק על מצב הכשרות בדורנו ונסיון גופים רפורמים לחדור לתחום הכשרות. הרב אליהו הדגיש בדבריו כי "מלחמה שקטה מתנהלת מתחת לאפו של ציבור שומרי המצוות, הגופים הרפורמים משקיעים מיליונים בכדי לחתור תחת הרבנות הראשית לישראל. בענייני כשרות המזון צריך שבע עיניים". בנוסף שיבח הרב אליהו את מכון צורבא מרבנן, בראשות הרב אלגאזי, שמנחיל בקרב אלפי לומדים את עולם ההלכה ברחבי הארץ".

שר החקלאות ופיתוח הכפר, ח"כ אורי אריאל העביר סקירה מרתקת על פעילות משרדו בתחום המשחטות בישראל. "ישנם גופים חילוניים שחושבים שהמציאו את החובה המוסרית שלא להתעלל בבעלי חיים. השמירה על החיות וחייהן מופיע במקומות רבים בתורה ואנו במשרד החקלאות עושים כל מאמץ לשפר את מצב הבקר, העופות, ושאר החיות בתעשייה" בנוסף אמר השר "המשרד בראשותי פועל בכל הכוח לשיפור מצב המשחטות בישראל, אני גאה להיות השר הדתי הראשון  המכהן כשר החקלאות מאז קום המדינה".

 

הרב בן ציון אלגאזי, השר אורי אריאל, ליאור פרישמן

הרב בן ציון אלגאזי, השר אורי אריאל, ליאור פרישמןצילום: יחצ

בנוסף, הועברה הרצאה מפי ראש מכון 'כושרות' – הרב משה כץ אשר נתן סקירה מקיפה על מצב הכשרות בארץ, הונאות ורמאויות בזיוף תעודות כשרות, והנחיות כיצד נכון לנהוג כאשר מגיעים למסעדה אשר יש לגביה ספק.