הרב, מותר לי למכור לחילוני כרטיסים למופע 'רובים ושושנים'?

מתכננים לישון בקרבת פארק הירקון וללכת במוצאי שבת לצפות באקסל רוז? החלטתם למכור את הכרטיסים בעקבות הקדמת המופע וקיומו בשבת? הרב בן ציון אלגאזי עושה מעט סדר, במה אסור ומה מותר לקראת הופעתה של להקת הרוק בישראל

חדשות כיפה משה ויסטוך 12/07/17 14:38 יח בתמוז התשעז

הרב, מותר לי למכור לחילוני כרטיסים למופע 'רובים ושושנים'?
מתחילים להופיע בשבת. סולן הלהקה אקסל רוז, צילום: צילום מסך מיוטיוב

מעריצים דתיים של להקת Guns N Roses (רובים ושושנים), החליטו להחזיר את הכרטיסים שרכשו להופעה במוצאי השבת הקרובה, בעקבות הקדמתה לשעה 20:00. אך האם מלכתחילה מותר היה להם לללכת למופע? ראש מכון צורבא מרבנן, הרב בן ציון אלגאזי עונה.

בתחילת השבוע הודיעה להקת הרוק הוותיקה כי היא החליטה להוסיף שעה למופע בישראל שיסיים את מסע ההופעות העולמי שלה. בעקבות ההודעה ולאור מגבלת שעת סיום המופע, החליטו המארגנים להקדים את שעת ההתחלה ל-20:00 כחצי שעה לפני צאת השבת.

הרב אלגאזי סובר שמלכתחילה יש בעיה ללכת למופע, זאת מכיוון שעיקר ההכנות נעשות בשבת. "באופן פשוט", הוא אומר ל'כיפה', "מכיוון שכל ההכנות נעשות בשבת מדובר בדין מעשה שבת".

לדבריו, "כיוון שהמלאכה בשבת נעשית עבור רוכשי הכרטיסים זה נחשב כאילו חילול השבת נעשה עבורם באופן מיוחד. לכן ליהנות מהופעה במוצאי שבת, שכל ההכנות אליה נעשו בשבת, זה אסור".

הרב אלגאזי מדגיש כי במידה ורוכשי הכרטיסים יחליטו שלא ללכת, אסור להם למכור אותם באופן פרטי, "אם לצד שרוצה לרכוש, אין אפשרות נוספת למצוא כרטיסים אז יש פה דין של 'לפני עיוור', מכיוון שבאמצעות מכירת הכרטיס הם נהנים מהופעה שמתקיימת בשבת".

עם זאת הוא מסביר כי אין שום בעיה להחזיר את הכרטיסים לקופה, גם אם המארגנים יצליחו למכור אותם לאנשים אחרים שילכו להופעה ויחללו עבור זה את השבת"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן