הכירו: הדתיים האקולוגיים

שושנה מגדלת גינה על אדן החלון, הרב מיכי מקבל את השבת במערה ולטליה אין טלפון כי זה לא סביבתי. לכבוד ט"ו בשבט אספנו לכם חמישה דתיים (או בעיקר דתיות) אקולוגיים ששומרים על הסביבה בשבילנו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 16/01/14 15:54 טו בשבט התשעד

הכירו: הדתיים האקולוגיים

הרבנית שושנה בובליל

(צילום: צילום מסך)

הרבנית שושנה בובליל היא ראש מדרשת קיימות ויהדות. מתגוררת ברמת גן, אם לארבעה וסבתא (כן ירבו). הרבנית, המחזיקה בתואר שני בכימיה ותואר נוסף כהנדסת תוכנה היא מדריכה בתחום ה-Permaculture, תרבות עדן בשבילכם, תוכנית שמאמינה שכשבונים בית צריך להתחשב בצומח, בחי ובדומם בו זמנית. בגלל מיקום מגוריה אין לה קומפוסט בבית אבל במקום זה היא מחזיקה גינה על החלון ובמשלוח המנות האחרון בפורים כל התבלינים היו מתוצרתה האורגנית למהדרין. בעלה, הרב צוריאל בובליל הוא רב בקהילה ברמת גן, עורך דין לענייני משפחה וראש המרכז הבינלאומי להתרת עגונות.

הרבי מיכי יוספי

כמעט ולא צריך להציג את הרב מיכי יוספי שמופיע באופן תדיר ברחבי הארץ. הוא גר בחוות יישוב הדעת, סמוך לשבות רחל, מבצע מדיטציית נשימות לקראת השבת ואת סעודת השבת הוא מעביר עם תלמידיו במערה הנמצאת בקרבת החווה. כשהוא לא מעביר שיעורים וסדנאות הוא עוסק בחקלאות ועובד בכרם ובמטעי זיתים ורימונים. בעבר טס בהוראת הרב גינזבורג להודו והקים שם חמישה 'בתים יהודיים', הוא נפגש עם הדלאי למה וגרם לו לבכות. אין ספק שהוא המועמד הטוב ביותר לסדרה זו כי יום הולדתו חל בראש חודש שבט. מזל טוב.

עינט קרמר

(צילום: עינט קרמר)

היא תושבת אשחר, ישוב מעורב של דתיים וחילוניים בגליל ואם לארבעה. הקריירה האקולוגית שלה תפסה תאוצה לפני 6 שנים, כשבמוצאי שנת השמיטה שעברה היא הקימה את 'טבע עברי' שעוסק באקולוגיה בראי ההלכה. קרמר מקדמת את מיזם שמיטה ישראלית שמטרתו להכניס את השמיטה לתודעה החברתית ומנסה ליזום את הפיכתו של יום שבת ליום של שביתה מצרכנות לטובת שבת קהילה ורוח. בבית שלה יש כמובן קומפוסט, היא משתמשת במים אפורים ודוגלת בהפרדה בין המוצרים השונים כשהיא משליכה אותם לפח. עם זאת, אומרת קרמר כי היא מסורתית באקולוגיות שלה.

טליה שניידר

(צילום: טליה שניידר)

לטליה שניידר אין טלפון סלולרי כי זה לא אקולוגי. זה בערך ממצא את הסיפור כולו. היא גרה בקרית יערים, אם לארבעה ילדים ומתגוררת בבית שכל כולו מוסב באופן אקולוגי כך שהוא מתאים עצמו לסביבה. בתור קריירה היא משמשת כבעלת הוצאת הספרים האקולוגית היחידה בארץ 'יער' שמדפיסה את כל ספריה על נייר ממוחזר ודיו שעשוי מצמח הסויה, שאינו מזהם את הסביבה. בעוד כחודשיים היא צפויה להוציא ספר חדש על השמיטה הבאה עלינו לטובה שיקרא 'חלילית השמיטה' ומיועד גם לילדים וגם למבוגרים שרוצים לקרוא כיצד השמיטה התבטאה בחיי היום יום של היהודים בעבר.

מים ביאליק

(צילום: s_bukley / Shutterstock.com)

את מים ביאליק קשה קצת להכניס למגזר אבל אין ספק שראוי. היא שחקנית ב'מפץ הגדול', אחת מסדרות הטלוויזיה המוכרות ביותר בעולם ומשחקת כחוקרת איימי פארה פאולר, תפקיד בה היא מחזיקה גם במציאות עם תואר ד"ר למדעי המוח. חוץ מזה היא קרובת משפחה של המשורר הלאומי שלנו חיים נחמן ביאליק, והיא מגדירה עצמה כשומרת מצוות. לרשימת הדתיים האקולוגים היא נכנסת על תקן הטבעונית מכיוון שחוץ מהקריירה היא גם פעילה אדוקה למען צמחונות וטבעונות, ועובדת גם כדוברת של ארגון המעודד הורות הוליסטית.

צפו במים ביאליק בסרטון מצוין המעודד צמחונות "שבת בלי סינטה?!?"

[embed]

]