קבינט הקורונה יתכנס היום. "התרופפות בציות לכללים"

קבינט הקורונה צפוי להתכנס היום ולדון בנוסח חוק הקורונה לאחר שהתקבלו עשרות אלפי הערות של הציבור. השרים יקיימו הערכת מצב בשל העלייה בתחלואה בשבועות האחרונים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 08/06/20 07:38 טז בסיון התשפ

קבינט הקורונה יתכנס היום. "התרופפות בציות לכללים"
ישיבת ממשלה, צילום: חיים צח/לע״מ

הקבינט המיוחד לענייני הקורונה צפוי להתכנס בשעה 10:00 (שני) ולדון בחוק לשעת חירום המעניק סמכויות נרחבות לממשלה ולמשטרה. לאחר מכן יעבור החוק לוועדת שרים לענייני חקיקה. בישיבת הממשלה אתמול אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "מטרת חוק הקורונה לאזן בין ההכרח לנקוט צעדים מהירים לעצירת המגיפה ובין הצורך לשמור על זכויות הפרט שהן יקרות לכולנו".

הדיון המיוחד צפוי לעסוק בשני נושאים מרכזיים. הראשון הוא מערכת החינוך ובשאלה האם להחזיר את המערכת לשיטת הקפסולות. שר החינוך יואב גלנט העניק יותר סמכויות לראשי הערים והרשויות והם יוכלו לקבוע האם ללמוד בקפסולות או בלמידה מרחוק. כעת, נבדקת האפשרות לבצע החלטה גורפת בעניין זה.

רכבת ישראל שאמורה הייתה לחזור לפעילות כבר אתמול - עדיין מושבתת, והיא תהיה הנושא המרכזי השני עליו ידונו השרים. הפתרון הזמני שהוצע על ידי משרד התחבורה היה כי אזרחים יירשמו מראש דרך אפליקציה וכך יהיה ניתן לאמוד את כמות הנוסעים שתכנס. על פי המתווה המוצע תותר כניסה של עד 650 נוסעים ברכבת, ובהזמנת כרטיסים מראש. נראה כי גם פתרון זה יידחה והשרים יצטרכו לגבש פתרון אחר.

ממשרד התחבורה נמסר אתמול: "בעקבות העלייה בתחלואה הנחתה השרה רגב את רכבת ישראל לאתר פתרונות שיאפשרו פיקוח על  כמות הנוסעים. במהלך היממה הקרובה יסוכם הנושא, וייתכן כי בעקבות הצורך בהיערכות למתן שירות לנוסעים תידחה הפעלת הרכבת ליום  רביעי". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן