הפלשתינים מקדמים הצעת גינוי באו"ם נגד החלת הריבונות

הצעת הגינוי של הפלשתינים תוגש בפני העצרת הכללית ולא למועצת הביטחון, על מנת לעקוף את זכות הוטו של ארצות הברית, שהייתה מסכלת את ההצעה. דני דנון: "נעבוד עם ידידותינו בעולם על מנת להדוף יוזמות עוינות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/20 09:35 טו בסיון התשפ

הפלשתינים מקדמים הצעת גינוי באו"ם נגד החלת הריבונות
אבו מאזן באו"ם, צילום: Amir Levy/Flash90

בישראל נערכים להחלת הריבונות שאמורה לחול בעוד שלושה שבועות, אך בעוד ישראלים רבים מימין ומשמאל חוששים מההשלכות, גם הפלשתינים נערכים למהלך. משלחת ישראל לאו"ם חשפה הבוקר (א') כי הפלשתינים נערכים להגיש הצעת גינוי נגד ישראל על החלטתה להחיל ריבונות. כדי לא להיתקל בהתנגדות אמריקאית, ההצעה תוגש לוועדה כללית ולא למועצת הביטחון של האו"ם.

לאמריקאים יש זכות וטו במועצת הביטחון, ובשל כך היא זכאית לחסום הצעות שיוגשו בפני המועצה. בקרב הפלשתינים הוצעו הצעות נוספות כיצד למנוע מישראל להחיל את הריבונות, מעבר להצעת הגינוי. הפלשתינים מקווים לקיים מספר פגישות עם מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, על מנת שיסייע בסיכול המהלך.

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, הגיב על הדברים: "אנחנו מוכנים להגן על כל החלטה שממשלת ישראל תקבל, ככל שנידרש לכך. נעבוד עם ידידותינו בעולם על מנת להדוף יוזמות עוינות. הפתרון לסכסוך יבוא באמצעות משא ומתן ישיר בירושלים, ולא באמצעות טרור מדיני בניו יורק. הקהילה הבינלאומית צריכה לדעת שמתן לגיטימציה לפרובוקציות הפלשתיניות הן פרס לסירוב של אבו מאזן לקיים דו שיח עם ישראל".